Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Obliczyłem, że potrzebuje:

6 sztuk 8x4x70h

4 sztuki 8x4x151h

14 sztuk 8x4x43h

10 sztuk 8x4x54h

Plus blat 151x51 

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

 

 

Edytowane przez Turin
Opublikowano (edytowane)

Wnioskuję, że

6 sztuk 8x4x70h - Nogi (po 2 na bokach i 2 na środek)

4 sztuki 8x4x151h - Belki główne - długie (2 x dół i 2 x góra)

14 sztuk 8x4x43h - Belki główne - krótkie (2 x dół i 2 x góra) + Belki wzmacniające 10szt.

10 sztuk 8x4x54h - Wzmocnienia nóg

Plus blat 151x51 - to już wiemy :)

 

1 godzinę temu, Turin napisał:

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

Jak dla mnie wyliczenia jak najbardziej dobre :), ale z małym błędem, nie wziąłeś pod uwagę grubości obudowy stelaża...

Obecne po złożeniu będziesz miał wymiary 151 x 51 x 70h ale jak zaczniesz to wykańczać drewnem o ile dobrze pamiętam, to zaczną Ci wychodzić  o wiele większe wymiary niż oczekujesz... Bo wymiar ostateczny stelaża będzie większy o grubość desek/drewna jakie wykorzystasz.

Czyli 151cm + 2x grubość deski / drewna x 51 + 2x grubość deski / drewna x 70h + grubość blatu

co nam da wymiar ostateczny np dla deski grubości 1cm - 155x55x72h - chociaż tutaj nie wiem jaki chcesz mieć ostateczny wymiar szafki na gotowe.

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano (edytowane)

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

 

Edytowane przez przemek wieczorek
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, przemek wieczorek napisał:

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

Czemu proponujesz jedną z droższych płyt???

Płyta meblowa EGGER 2800x1032 36 mm - cena od 300zł w górę.

Cena płyty to tylko czubek góry lodowej bo jedna sztuka nie wystarczy na budowę stelaża Turina - do ceny należy doliczyć:

  • płyta laminowana EGGER minimum 2 płyty = 600zł
  • koszt cięcia formatek od 10zł w górę za cięcie płyty powyżej 25mm = minimum 6 x 10zł = 60zł
  • laminowanie krawędzi (minium 24 krawędzie) od 7,5zł w górę = 24 x7,5 = 180zł
  • wiercenie wnęk na zawiasy puszkowe (4 sztuki) od 5zł w górę = 20zł
  • no i na sam koniec smaczek do takiej płyty potrzebny jest stelaż z profili  ceny zaczynają się od 500zł w górę...
  • a zapomniałem, ktoś to musi to złożyć w całość czyli dodatkowy koszt

Koszt minimalny to okolice 1000zł

Jak sądzisz czy Twoja rozpiska i projekt w czymś pomogą?

Jeżeli posiadasz inną wycenę to przedstaw ja tutaj, zainteresowany sam oceni zasadność i potrzebny budżet dla 2 różnych rozwiązań. Dla innych szukających rozwiązania i kosztów też zostanie na forum...

 

PS: Ceny wyszukane z okolic zainteresowanego lub z najszybciej dostępnych w necie.

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano

 Tyle opcji, że muszę się dobrze zastanowić.  Mozliwe, że wypróbuję 2 lub 3 tworząc stelaż po stelażu (w drugim pokoju też mogę odpalić akwarium:))

Na razie zrobiłem sobie na próbę wersje próbna/tymczasową z części po starej szafce na książki z 8 katnikami 6x6x49,8cm i katnikami metalowymi 4x4 plus i szczerze to bał bym się na to postawić 300/350kg akwarium. Jednak to mebel zrobiony bez szczegolnego planowania. Wasze propozycje są znacznie ciekawsze. 

IMAG0571.thumb.jpg.25489f8234f353d984c42920b9af8285.jpgIMAG0575.thumb.jpg.828d62ca887bdcbac08c263d44b0eb53.jpg

Opublikowano

No na tym modelu to bałbym się siadać a co dopiero postawić akwarium 300L (ok.400kg)...

Model całkiem przydatny, zawsze sprawdzisz sobie co i jak powinieneś zmienić aby pasował do zbiornika, filtracji czy innych oczekiwań... Na tym etapie zastanów się nad układem przejść dla przewodów elektrycznych oraz od filtracji o ile będzie kubełek. Teraz masz szansę wszystko sobie przemyśleć, ułożyć, tak przygotować abyś potem nie miał problemu z jakąś pierdołą... Wiem coś o tym :), bo zapomniałem o otworach na filtrację narurową w szafce :) w plecach.

 

Patrząc na model śmiem twierdzić, że w 100% dasz sobie radę poskładać wszystkie elementy z zachowaniem staranności, kątów i bezpieczeństwa.... Brawo oby tak dalej...

Opublikowano

Turin, jeśli tego stelaża chcesz użyć, to MUSISZ wszystkie nogi na dole ze sobą połączyć od strony wewnętrznej. Widzę, że całość stoi we wnęce, ale z jednej strony to tylko marny mebel. Jeśli chcesz spokojnie spać zrób to. Dobrze by było aby poprzecznie też dać łączenia minimum dwa. Ta konstrukcja nie jest dobra (w tym stanie jak na zdjęciu)

Opublikowano (edytowane)

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Edytowane przez Turin
Opublikowano
8 godzin temu, Turin napisał:

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Jako, że już wiemy gdzie będzie stać stelaż, to wystarczy, że tył obijesz jaką kol wiek płytą np.16mm MDF dla wzmocnienia / usztywnienia pleców. Boki obijasz już czym czesz, tak samo i blat, ale tutaj musisz mieć idealnie równą powierzchnią... Kolor to już nie nasza propozycja, bo co osoba to inny gust :).

Tak więc działaj, skręcaj i maluj... Na koniec pochwal się całością :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.