Skocz do zawartości

Moje Malawi nr 2 - 120x40x50 - 240 litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Jerry_jerry napisał:

Ja bym dał białe na przód aby nie mieć tęczy na pierwszym planie tylko jasny baniak. Tył RGB dla wybarwienia ryb.

Właśnie tak mam u siebie i żałuję że nie dałem modułów na przemian tak aby biały i RGB się wymieszało...

Edytowane przez egon44
Opublikowano

Andrzeju, a byłbyś uprzejmy wkleić foto z aktualnym efektem oświetlenia jakie uzyskałes z modułów z ustawieniami do LedDimmerPro umieszczonymi ostatnio w innym wątku do pobrania?

Opublikowano
8 godzin temu, egon44 napisał:

Właśnie tak mam u siebie i żałuję że nie dałem modułów na przemian tak aby biały i RRB się wymieszało...

A na czym polega przewaga ustawienia modułów na przemian? 

Przy włączeniu wszystkich modułów lepiej oświetlają baniak? Lepsze kolory itp.?

Opublikowano

Ostatnio dużo robię w takich modułach taśmowych czyli takich bez tych przewodów pomiędzy modułami.

Takie właśnie światełko było w baniaku na WDA.

Jeśli mogę radzić to zacznij od obsmarowania w koło silikonem wszystkich wyprowadzeń z każdego modułu - tubka silikonu kosztuje kilka zł a zapewniam cię że wydatek wart tej ceny patrząc na to ile wody jest na tym profilu. Chińskie IP68 to nie europejskie IP68.

Wszystkie moduły bez kolimatorów świecą bardzo szeroko pod kątem 120 st więc nawet obrócenie ich o 60 st do tła powoduje że podłoga przed baniakiem dalej jest oświetlona.

Podstawową zasadą fotografiki jest oświetlenie obiektu od przodu by pokazać ten obiekt i pokazać szczegóły i kolory. Jak chcesz wyeksponować tło a ryby mają być czarnymi bezbarwnymi cieniami na tym tle to daj światło z tyłu .

Ja zawsze więc wszystkie diody daję z przodu i to razem . Swiatło z diod białych zawsze przeważy i wydaje się że RGB zniknęło ale to nie prawda ono dalej wybarwia ryby wystarczy je nagle wyłączyć by zauważyć różnicę w wybarwieniu ryb.

Diody białe dają 3x silniejszy strumień światła jak diody RGB więc te RGB dajemy tylko by wybarwić ryby .  By RGB zaczęło być widoczne na tle silnego białego powinno być ich  3x więcej RGB niż W.

 

Jak dasz diody na przemian to na fotkach wyjdzie ci taki efekt - biały- biskupi - biały - biskupi jeśli RGB jest na full

Jak dasz diody białe i obok w drugim rzędzie na tej samej wysokości RGB to tego nie będzie widać . Zaznaczam że oko ludzkie tego nie widzi bo uśrednia światło ale fotka prawdę ci powie.

 

 

Opublikowano
55 minut temu, deccorativo napisał:

Ja zawsze więc wszystkie diody daję z przodu i to razem

Czyli rozsądnym wydaje się być przełożeniem elementów mojej pokrywy w taki sposób, aby ta aluminiowa listwa była bliżej przedniej szyby, a dwie klapy uchylne bliżej tylnej ściany akwarium. 

Opublikowano (edytowane)

O ile obecna fabryczna belka aluminiowa z planowanym na niej oświetleniem może znaleźć się w odległości ok. 10-11 cm od przedniej szyby (wystarczy, ze ją przełożę), to klapy do karmienia już niestety nie.
Chyba, że dołożę dodatkową, niezależną belkę aluminiową i zamontuje ją "w ramie" obecnej pokrywy pod klapami do karmienia, np. belka tego typu, polecanego przez Andrzeja @egon44 http://allegro.pl/profil-aluminiowy-led-100cm-x-16cm-belka-i6019457104.html  
Musiałbym to tylko jakoś sprytnie przykręcić, np. kątownikami, albo zrobić na zaczepy na zasadzie wsuwek odgórnych (nakładek), aby ta listwa z modułami led była łatwo wyjmowalna z zaczepów w razie konieczności.

Edytowane przez luck83
Opublikowano

No sam widzisz - niby poważna firma a podstawowe błędy konstrukcyjne.

Moduły IP68 zakupione więc się musisz z tym sam uporać ale preferował bym jednak belkę z przodu  kosztem karmienia z tyłu - :(

Te moduły się nie grzeją mocno więc nie musi być taka wielka ciężka alubelka bo trudno to zamocować pod pokrywą - łatwo się urwie jak nie na śruby złapane.

Moduły IP68 nie zostały wymyślone i nie są produkowane pod akwarystykę - to wyrób dla podświetlanych szyldów na zewnątrz ale to na pewno najprostsze w zastosowaniu oświetlenie led do baniaków.

Ostatnio robię taką "światełkopokrywę" do baniaka 200x60cm  na sterowniku Romka i jest to odpowiednik::D nie uwierzysz

80 szt modułów RGB  + 40 szt modułów białych 6500K + 80 szt modułów białych 8500K z tym że białe są na diodach 7020 które to diody do modułów wejdą dopiero w przyszłości a te 7020 świecą jak podwójne czyli 2x 5730

razem 200szt modułów 3-diodowych i też może być IP68 jak zalać silikonem odpowiednie kanały z obu stron

Ma moc 55W i świeci teraz na 60%  o tak

20170614_132450.thumb.jpg.1a4c873650a5609d682a8c146216eb32.jpg

Opublikowano
11 godzin temu, luck83 napisał:

Andrzeju, a byłbyś uprzejmy wkleić foto z aktualnym efektem oświetlenia jakie uzyskałes z modułów z ustawieniami do LedDimmerPro umieszczonymi ostatnio w innym wątku do pobrania?

Foto z wieczora pstrykane na szybko ale niestety bardzo złej jakości(telefon) oraz nie pokazuje ona to co widać w rzeczywistości patrząc na żywo...

19206596_1347543208674388_619728940_n.jpg.ce0799f347af2f6b9fda5291722f6468.jpg

 

2 godziny temu, Jerry_jerry napisał:

A na czym polega przewaga ustawienia modułów na przemian? 

Przy włączeniu wszystkich modułów lepiej oświetlają baniak? Lepsze kolory itp.?

Moim zdaniem jak dasz moduły na przemian to lepiej się kolory wymieszają ale przede wszystkim unikniesz efektu ''ufo'' zmiany koloru ryb gdzie ryby przepływając z przedniej szyby (gdzie mam białe moduły z przodu) na tył zbiornika (gdzie mam RGB) nie będą zmieniały kolorów...W moim przypadku samice saulosi po wpłynięciu w tył zbiornika zmieniają się na pomarańcz a w rzeczywistości są żółciutkie...

Także drugi raz gdybym mocował moduły to bym je naprzemiennie wymieszał tak żeby w każdej części zbiornika ryby były tak samo naturalnie wybarwione...

17911000_1283915178370525_1573173134_n.thumb.jpg.23c3058b1a76c5f77d7af565fc55c258.jpg

 

Opublikowano
8 minut temu, deccorativo napisał:

Te moduły się nie grzeją mocno więc nie musi być taka wielka ciężka alubelka bo trudno to zamocować pod pokrywą - łatwo się urwie jak nie na śruby złapane

@deccorativo wejdę delikatnie w OT. Chciałbym Cię podpytać o możliwość przyklejenia tych modułów bezpośrednio do pokrywy ABS typu Wromakowska. Czy na tyle się nie grzeją, że można tak zrobić bez obawy o plastik?

Przykład pokrywy:

d72d20d11f0f3efdefff629ddcd5bf25.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.