Skocz do zawartości

Moje Malawi nr 2 - 120x40x50 - 240 litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieki za zwrócenie uwagi. 
Na zdjęciu w poście wyżej sa takie półki odstające od ścianki z łupków - tych półek nie będę robił, bo faktycznie w takim położeniu moga stwarzać zagrożenie dla ryb.
Będę robił płaską ściankę z uwypukleniami i może jakimś efektem 3d.

Opublikowano (edytowane)

Czy macie doświadczenie z którąś z poniższych świetlówek LED:

1.  Aquael 16W Marine LED T8 30W/T5 39W 85-90cm 10000k - morska
https://www.clarias.pl/aquael-16w-marine-led-t8-30wt5-39w-85-90cm-10000k-morska-p-19564.html 

2. Aquael 16W Actinic LED T8 30/T5 39W 85-90cm 20000k - morska
https://www.clarias.pl/aquael-16w-actinic-led-t8-30t5-39w-85-90cm-20000k-morska-p-19567.html 

Pokrywę będę miał rzecz jasna długą na 120cm, więc do środka wejdzie mi świetlówka o maksymalnej długości pewnie nie większej niż 110cm. Bezpiecznie chcę kupić długość 85-90cm. Poniżej zdjęcie pokrywy od spodu z ukazaniem sposobu montażu świetlówek. pokrywa.png.24ece77bd37d193235bec4caa9539a0a.png


Oświetlenie akwarium chcialbym "załatwić" dwiema świetlówkami LED. Mam natomiast problem w ich odpowiednim doborze, stad moje pytanie o w/w produkty.
Chyba, że zamiast świetlówek w/w można zastosować inne? Czytałem post m.in. kol. Egon'a, ale nie znam się na elektryce/elektronice i nie chcę iść w 'samodzielne zrób to sam' w przypadku oświetlenia. Interesują mnie gotowe rozwiązania.
Z góry dziękuję za pomoc.

 

Edytowane przez luck83
Opublikowano

Jeśli musi być gotowiec i to ma być Malawi a nie solniczka z morskimi koralikami to na pewno nie te co wybrałeś  Aquael Marina LEDDY. i Actinic

Jeśli już decydujesz się na te rozwiązanie ale pamiętaj - bez możliwości zrobienia świtu i zmierzchu oraz bez niebieskiego nocnego - a fee kolego.

Kup jedną LEDDY SUNNY + LEDDY PLANT bo COLOR nie robią . Jak nałożysz obie charakterystyki widmowe na siebie - wyjdzie prawie to co my robimy z modułów czyli RGBW albo RGB +W

Opublikowano
23 minuty temu, deccorativo napisał:

Kup jedną LEDDY SUNNY + LEDDY PLANT

Leddy Sunny mam w obecnym baniaku, może uda mi się ją dopasować.
Plant muszę kupić.

Którą w związku z powyższym powinienem dać do przodu, a którą na tył?

Opublikowano (edytowane)

Sam zastanawiam się nad tymi Retrofitami. Są do wyboru 4 rodzaje:

- Sunny - 6500k;

- Plant - 8000k;

- Marine - 10000k;

- Actinic - 20000k;

Ja w swojej pokrywie standardowo miałem dwie sztuki sunny i będę je wymieniał. Barwa 6500k nie odda Tobie kolorów. Zastanawiam się nad 1x Marine i 1x Plant. Nie wiem jaką będziesz miał obsadę ale 10000k ładnie wybarwi niebieskie a np. czerwone lub żółte to już musisz zjechać do 8000k.

Tak jak wspominałem zastanawiam się nad nimi poważnie ale obecnie moim numerem jeden są świetlówki. Wiem, że LEDy dają bliki itp. (chociaż ja w swojej ledowej świetlówce żadnych nie widzę) ale co świetlówka to świetlówka. Mam w planach zakupić:

1x Sylvania Aquastar lub Hagena Power Glo

1x Sylvania Grolux

Dlaczego? Powód jest trywialny. Większa możliwość dobrania tego co nam odpowiada. Niby mam to samo z Retrofitów Aquaela ale sam nie wiem czy to nie pic na wodę z tymi Kelvinami. Można zdecydować się na moduły i ewentualnie sterownik ale cały czas myślę czy właśnie na tym mi zależy. Niby wschody i zachody czyli full wypas ale ja tam wolę włączyć światło i od razu widzieć piękno ryb.

Poniżej masz filmik jak to świeci. Nie są to co prawda retrofity a leddy slim jednak diody podejrzewam te same. Według mnie połączenie tych dwóch modeli bardzo ładnie uwypukla kolory.

No i jeszcze jedna rzecz. Cały czas mnie zastanawia czemu by nie brać przykładu jeśli chodzi o oświetlenie od morszczaków? Przecież tam paleta barw koralowców oraz ryb jest potężna i po dobraniu odpowiedniego oświetlenia pięknie to wszystko wybarwia. W Malawi się utarło, że tak wysokie Kelviny wcale nie są takie super.

I jeszcze wersje 6500k i 8000k.

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Nie wiem jaką będziesz miał obsadę

Na 100% będę miał:
- Saulosi
- Maingano

Do ostatecznej decyzji zostawiam jeszcze:
- Rdzawe lub Hara.


Tym samym rozważałem właśnie jedno źródło światła o barwie 10000K, ale nie mam pewności co do drugiego źródła, tj. czy barwa 6500K czy jednak postawić na 8000K.

Edytowane przez luck83
Opublikowano (edytowane)

Ja w swoim planuję saulosi i rdzawe dlatego też rozważam dwie opcje:

1. 1x Marine (10 000k) + 1x Plant (8000k)

2. 1x Sylvania Aquastar (10 000k) + 1x Sylvania Grolux (8500k)

10 000k pod samce Saulosi a 8000k ledowe tudzież 8500k świetlówkowe pod samice saulosi oraz rdzawe.

Oba te połączenia są podobne tzn. mają podobne barwy dlatego jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji co wybiorę. Boję się tego co już napisałem czyli nie wiem czy w przypadku ledów liczba Kelvinów nie jest picem i fotomontażem. Próbowałem tam gdzie mieszkam czyli w Gdańsku znaleźć gdzieś w sklepie wersję Marine ale max co mają to wersję Plan. Co prawda mogę zakupić przez internet i w razie czego odesłać ale odsyłam na własny koszt a tego wolę uniknąć. Co innego zakupić przez neta ale wiedzieć co się kupuje bo gdzieś to widziałem na żywo a tak brać w ciemno to trochę strach. zresztą na żywo widziałem Planta i też za wiele nie wiem bo w sklepie tak te różne światła się mieszają, że niewiele można się dowiedzieć. To co miałem w standardzie czyli Sunny też inaczej się prezentowało w akwarystycznym jednak nie miało to dla mnie żadnego znaczenia bo od razu wiedziałem, że to co dostaje w standardzie będę zmieniał na coś pod Malawi.

U mnie baniak dopiero wystartował więc zanim dojrzeje to już coś wykombinuję.:cool:

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Napewno tańsza opcja to zrobienie belki samemu z modułów led a to żadna filozofia przykleić moduły do profilu, polutować kabelki i podłączyć do sterownika i zasilacza

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano

Tło mam zrobione... :) foto poniżej.

Pytanie czym to dobrze przykleić do tylnej szyby od wewnątrz? - Soudal fix all czy silikon akwarystyczny?


c181a5e9f5d1188c7e806558a46bc2e6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.