Skocz do zawartości

Hongi Red Top (inni wegatarianie) i astacolor


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czytałem, że w celu lepszego wybarwienia Hongi w odmianie Red Top ludzie karmią je pokarmem zawierającym dużo naturalnych karotenoidów, w tym astaksantyny, czy np. astacolor. Czy można spokojnie podawać ten pokarm mając wegetariańską obsadę?

Opublikowano

Ja przez chwilę miałem Tropheusy Bemba, ryba stricte Vege i bardzo wrażliwa na pokarmy, i właśnie ten z powodzeniem stosowałem jako wybarwiający.
Obecnie nie mam już tych ryb a to co mi zostało pokarmu rozdałem u mojej Mbuny. Między innymi mam 8 sztuk Hongi. 
Nie zauważyłem żadnej zmiany pomiędzy stosowaniem O.S.I. a Astacolor, ryby pokarm pobierały chętnie i podawałem go tak samo jak inne wybarwiające czyli nie częściej jak co 3 dni i tylko w porannym karmieniu.

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Opublikowano
3 minuty temu, Deadi napisał:

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Nie kombinuj mocno z pokarmami wybarwiającymi. Jeśli masz ryby dobrej jakości to nie ma potrzeby intensywnie podawać pokarmu wybarwiającego. Ryba z dobrym genem sama w sobie będzie miała fajne kolory. Do tego dochodzą jeszcze warunki w jakich przebywa, woda, kryjówki, inne osobniki w akwarium. Jeśli samiec będzie zdominowany to i kilogramy pokarmów nie pomogą. 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
Dnia 18.03.2017 o 11:49, Deadi napisał:

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Obecnie używam O.S.I. Vivid Color - bardzo chętnie pobierana karma przez ryby, są to płatki. Cena nie gra tutaj większej roli, ponieważ stosując zasadę karmienia co trzy dni jedna porcja, starcza takie pudełeczko 63g na dość długo.

Jednak moja obsada to wszystkożercy :)  ale tak jak pisze Karol, dobra ryba i tak będzie miała piękne kolory.

Opublikowano

Pytam bardziej z ciekawości niż chęci eksperymentowania :)
Ryby mam z dobrego źródła (profesjonalna hodowla), posiadam je 10 dzień, karmię malawi i 3 algae tropicala, oraz spiruliną JBLa - wszystkie płatkowe, karmię dwa lub trzy razy dziennie, porcjami takimi, które znikają w ciągu 20-30 sekund (uczta wygląda jak żer piranii :D )
A pytałem o pokarm wybarwiający, bo zdaję sobie sprawę, że jest on wysoko proteinowy, a mając stricte wegetariańską obsadę wolę być ostrożny. Nawiasem mówiąc dwa samce Hongi mające około 4-5cm są już bardzo ładne i mają mocno ceglane grzbiety i zastanawiałem się właśnie czy ewentualne sypanie wybarwiającego pokarmu coś zmieni na lepsze.

Opublikowano

Kupiłem O.S.I. Vivid Color 200ml, podałem na obiad 3/4 tego co daję zawsze i pokarm zniknął w mgnieniu oka. Będę podawać 2x w tygodniu i obserwować efekty i kupki ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po zmianach w obsadzie doprecyzuje swoje wątpliwości:
Obsada: redy, hongi, rdzawe, joanni i po sztuce elongatus mphanga i maison reef - z tego co się orientuję to za wyjątkiem hongi to reszta obsady jest wszystkożerna i moje pytanie brzmi jak bardzo roślinnożerny jest hongi by stosować dietę w miarę wszystkożerną?
Póki co chodzi mi o pokarmy płatkowe tylko i wyłącznie, natomiast nie wiem w jakiej proporcji i częstotliwości podawać spirulinę by uszczęśliwiść hongi. Obecnie podaję tylko roślinne, czasem sypnę VividColor, więc dieta jest 80/20 na korzyść roślinnego, natomiast zastanawiam się nad modyfikacją tego stosunku. Co proponujecie?

Opublikowano

Z Hongi nie powinieneś mieć takich problemów jak z demasoni. U mnie Hongi od 4 lat jest na diecie 60/40 na rzecz roślinnego lub 50/50, pływa, walczy, jest drugi w hierarchii zbiornika. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.