Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam możę to pytanie będzie śmieszne dla niektórych ale męczy mnie problem jak podłączę dwa kubły szeregowo to dwa podłączam do prądu czy tylko jeden.Nie mam pojęcia jak to zrobić proszę mi to na chłopski rozum wyjaśnić.Chciałbym żeby jeden był biolog drugi mechanik .

Opublikowano

Problem masz śmieszny, bo biolog to wystarcza przepływ 300l/h a u nas w Malawi mechanik to 2000l/h  to jak to jednocześnie jednym wężem puścić?

Przez dwa szeregowo połączone kubły będzie płynęło niemal tyle samo wody ile daje słabszy i zapchany zazwyczaj złożami biolog.

Jeśli najpierw będzie silny mechanik  a potem zapchany zwykle do nieprzytomności złożami biolog - to więcej a jak odwrotnie to zdecydowanie mniej.  Zawsze staraj się na ssaniu pomp dawać jak najmniejsze opory przepływu bo to straszliwie zwalnia przepływ . To samo na wylocie już nie wpływa tak bardzo na przepływ.

Więc z tego będzie taka filtracja do d..

Biolog będzie OK ale mechanika nie będziesz miał.

Po drugie masz baniak 240l a do takiego jako biologia wystarczy kupka 200 - 500ml dowolnej ceramiki . Wszystko nad to to nie jest nadfiltracja jak wielu sądzi tylko zbędne hamowanie  przepływu i miejsce zbiórki g..

Miejscem zbiórki g.. zawsze u nas jest gąbka i ją czyścimy często - ja co tydzień by te g.. wywalać z baniaka a nie trzymać by  z baniaka zrobić szambo.

Jak znam kubły to te 500ml wejdzie do każdego najmniejszego nawet.

Jak chcesz połączyć biologię z mechaniką to daj jeden silny kubeł np HW304A i włóż na dno 0,5 l lawy wulkanicznej 2-3cm gradacji i jedną gąbkę na wierzch - reszta pustych koszy pozostaw na mądre złoże np Purolite 1 l  albo jakiś biopolimer z usuwaniem NO3 i PO4. Będziesz miał realny wypływ wody ok 1500-1700l/h i to będzie git.

 

 

Opublikowano

Znawca nie jestem ale z tego co czytałem to zawsze dwa osobno lepiej sobie poradzą niż połączone szeregowo. Jeśli się mylę to na pewno ktoś zaraz mnie poprawi ;)

 

Opublikowano
7 minut temu, Kubeq napisał:

 

Znawca nie jestem ale z tego co czytałem to zawsze dwa osobno lepiej sobie poradzą niż połączone szeregowo. Jeśli się mylę to na pewno ktoś zaraz mnie poprawi ;)

 

 

Sam dopiero będę startował ze zbiornikiem ale przyznam Ci rację. Ja planuję przed biologa HW-304A dać szeregowo prefiltr HW-603A z samymi gąbkami by nie otwierać za często kubełka tylko prefiltr czyścić. A ten drugi kubełek na Twoim miejscu dał bym osobno.

Opublikowano
7 godzin temu, michal8002 napisał:

Jeszcze jedno do akwarium o wymiarach 100x40x40 filtr fluval 206 dać na mechanika czy biologa.

Witaj!

Nie wiem jaki drugi filtr z dedykowanym przepływem posiadasz,ale patrząc na przepływ Fluvala 206 ( 780 l/h) dałbym go jako biologa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.