Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wybaczcie, że zakładam kolejny temat o kaseciaku, ale chciałbym zadać pewne pytania.

Wszystkie kaseciaki które widziałem maja na bocznych ściankach otwory. I tutaj moje pytanie, czy można by zrobić otwory ale od spodu kasety ?

Chcę zamontować kasetę na środku baniaka, otwory w kasecie na podstawie, następnie gąbka, złoże ze starego akwarium i pompa.

Czy coś takiego zda egzamin ?

Opublikowano

Potwierdzam. Ja również testowałem taki i działało. Trzeba tylko rozsądnie dobrać wielkość szczeliny do mocy pompy. Można też zrobić taki z regulacją jej wielkości poprzez suwaną dodatkową płytkę z formatki.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
51 minut temu, lukas1987 napisał:

Merlot zerknij na post 48 może taka budowa kaseciaka będzie dla ciebie odpowiednia 

Tylko widzisz, tutaj jest projekt z "góry"

Ja właśnie chce zrobić projekt podobny do tego ale widok z "góry" zamienić na widok na "wprost" :)

Opublikowano (edytowane)

Zdaje mi się, że będziesz musiał wyciągać wszystkie bebechy żeby wyczyścić gąbkę. 

Dlaczego musisz mieć wlot od spodu kaseciaka? 

Edytowane przez lukas1987
Opublikowano (edytowane)

Nie musze mieć :)

Ale chcę zrobić kaseciaka na środku akwarium, a zależy mi na tym aby szerokość kasety była jak najmniejsza,  bo jednak 20cm to 1/3 szerokości szkła.

A tak robiąc "blok" zajmie on szerokości 11-12cm

 

Coś tego typu

16466720_1344178862272342_731528881_o.jpg

Edytowane przez Merlot
Dopisek
Opublikowano

Trochę bez sensu bo tak jak pisali wszystko wywalić aby wyczyścić gąbkę :o w dodatku wszystkie klamoty będą naciskały na gąbkę, przez co nie będzie spełniała swojej roli. Do jakiego to ma być baniaka bo jak do małego to może wersja turbo  z samą gąbką 5cm, a za gąbkę pompa hydor pico 1200 czy jakoś tak. Ja w swoim 500l mam taką wersję turbo bez ceramiki i jest super tylko na pompie atman 306

Opublikowano (edytowane)

Znacznie zmniejszysz powierzchnię gąbki więc szybciej będzie się zapychała. Lustro wody w kaseciaku będzie się szybko obniżało a do tego masz wysoko umieszczoną pompę czyli czyszczenie co 3 dni bo inaczej będzie siorbać.... To tak na oko i czysto teoretycznie wg mnie :P

Edytowane przez lukas1987

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.