Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem akwarium 112 l. Trwają negocjacje z żoną na temat wielkości nowego zbiornika. Lokalizacja jest już klepnięta.

IMG_1469.JPG

Komoda jest zrobiona z płyty wiórowej 16mm. Wymiary długość- 180 cm, wysokość - 88 cm, szerokość- 40 (licząc listwę od frontu 42). Plecy oczywiście papierowe.

Zakładam, że wynegocjuję szerokość zbiornika 150 cm. Wątpię aby udało się 180 cm. Pytania:

1. Jak wymienić plecy? Muszą być jednolite czy wystarczy jeśli od frontu powciskam płyty do każdej szafki i na tył szuflad? Jakiej grubości powinny być te plecy?

2. Czy podobny zabieg trzeba wykonać z poszczególnymi płytami pionowymi (boki i te dwie środkowe pomiędzy szufladami)? Jeśli tak, czy trzeba przesuwać te nóżki tak żeby były idealnie na środku tych podwójnych podpór?

3. Chciał bym szerszy zbiornik niż 40 cm więc trzeba coś wykombinować z blatem. Pomyślałem że dam na obecny blat matę pod panele i na to dam grubszy blat wystający po 4 cm z przodu i z tyłu. Od frontu jest taka jakby maskownica (cokół) i nie jest tak dokładnie zlicowana z blatem, stąd pomysł na tą matę.

Taki optymalny zbiornik dla mnie to 180x50x60, będzie mbuna więc sporo kamieni, kamienie otoczaki więc bardzo ciężkie.

Walcie śmiało jeśli to nie ma prawa się udać. Będę kombinował coś innego.

 

PS. Jeśli to zły dział, proszę moderatorów o przeniesienie.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witaj Pawle,

widzę że przeżywasz to samo co ja kilka miesięcy temu.

Miałem identyczną sytuację. Też bawiłem się z ulepszaniem komody i mogę doradzić następujące rzeczy:

- do pionowych ścianek podokładaj płyty 18mm

- plecy ja osobiście wycinałem z płyty 18mm róznego rodzaju kwadraty, prostokąty itd i wkładałem je pomiędzy pionowe płyty i poziome półki

- blat zrobiłem identycznie jak planujesz.

mój zbiornik co prawda wystaje tylko 5 cm po za komodę, ale sądze że 10cm nie będzie problemem, szczególnie że dasz po 5cm z każdej ze stron.

A i najważniejsze walcz o te 180cm. Każdy cm się liczy :) Jak postawisz nowe szkło będziesz żałował że nie wykorzystałeś dostępnej przestrzeni.

 

Edytowane przez eazeo83
Opublikowano

Zdjęcia są w linku w pierszym poście. Wszystko skręcałem. Ścianki docinałem tak aby wchodziły bardzo pasownie, podklejałem je klejem i dociskałem do tych oryginalnych, dodatkowo skręcając je z półkami. Na zdjęciach to widać.

Opublikowano

1. Nawet lepiej, jeśli powciskasz je do środka, bardzo dobrze usztywnią konstrukcję.
2. Myślę, że nie zaszkodzi i moim zdaniem możesz dać spokojnie płyty 16mm. Nóżki są w zasadzie na środku pionowych podpór, chyba nie ma sensu przenosić je o centymetr w bok.
3. Mata zawsze może się ugiąć. Nie wiem ile wystaje cokół ale może położysz cienką płytę z której robi się plecy do szafek?

Wysłane z telefonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.