Jump to content

Recommended Posts

Posted

Planta Gainer classic - kupiłem dziś głównie z myślą o innym biotopie, ale czasem dolewam trochę do mojego malawi, bo całkiem skaliste to ono nie jest. Sprzedawca mówił, że niby lepsze od tetry. Żeby było jasne, mam wielki dystans do tego, co mówią sprzedawcy :wink:


Chciałem zapytać, czy ktoś to stosował?jakie ma doświadczenia?


Dodam może, że płyn ma kolor magi do rosołku :wink: butelka z dozownikiem, 100ml - 10,50zł. Producent - "Aqua art"

Posted

Z ogólnodostępnych nawozów jest to najlepszy nawóz mikroelementowy. Jednak ogólnie taki sobie. W moim holendrze się nie sprawdzał do końca bo zawierał za mało żelaza i miedzi. Ale w akwa o małej ilości światła tj poniżej 0,5 W/L będzie lepiej działał.

Posted

Takie właśnie mam, tzn jest poniżej 0,5W/l. A gdyby oprócz niego dodawać żelazo?jako uzupełnienie tych "braków" w samym Planta Gainerze?

Posted

Napisz co chcesz uzyskać i jakie masz objawy niedoborów pierwiastków u roślin? To ci napiszę czego masz dolewać 8) Może być i tak, że na przykład brakuje u ciebie makroelementów a nie mikro (kupiłeś mikro). Z makro bardzo prawdopodobnie brak potasu i wtedy należy podać K2SO4 siarczan potasu. Dając coś na ostrą pałę możesz wywołać zakwit wody a tego chyba nie chcesz?

Posted

Jasne, że nie chcę. Powiem tak - do malawi narazie nie kupiłem nowych roślin, a te, które mam teraz, są na wykończeniu. Bardziej chodzi mi o rośliny w innych zbiornikach.

Objawy: żółkną liście, w jednej z roślin stają się cienkie i dziurawią się, w efekcie liść umiera i odpada.


Kuba, powiem szczerze, nie znam się na roślinach i możliwe, że faktycznie źle dobrałem nawóz. Proszę o łagodny wymiar kary :wink:

Posted

Hmmmm. Najpierw bardzo skrócony wykład jak diagnozować niedobory.

1. Czy (i jakie) objawy są na starych czy młodych liściach? (to pozwala diagnozować pierwiastki mobilne i niemobilne)

2. Podać 3 podstawowe parametry wody TWO, NO3, PO4

3. Temperatura wody

4. Gatunki roślin

5. Natężenie światła

6. Dozowanie CO2 (ewentualnie czy wogóle jest?)

7. Czy dziury są pomiędzy żyłkami czy na żyłkach i czy w centrum liścia czy brzeżnie?

8. Czy występuje chloroza czy nerkoza?

Posted

Ufff, Kuba... nie na wszystko odpowiem.

To, co mogę powiedzieć teraz:

temp 25st, dziurki są pomiędzy żyłkami, objaw tylko na jednej roślinie, nie mam CO2, świetlówka niestety nie do odczytania (dostałem używaną), wiem, że zwykła, akwa ma ok 65l. Przypuszczam, że światła może być za mało, ale chwilowo nie mogę dać nic innego. To może ile światła powinno być a takie akwa?


Gatunków nie podam, po prostu nie wiem, większość dostałem. Ale postaram się coś znaleźć. NO3 zmierzę i napiszę.


Wiem, że to są słabe informacje i rozumiem, jeśli nie będziesz w stanie dać w miarę konkretnej odpowiedzi, to dla mnie jasne.

Posted

Aha :!: tak mi się przypomniało teraz. Ta roślina jest od gościa, który ma CO2. A ja nie mam. Inne rośliny, kupione w sklepie, nie mają objawów tych dziurek w liściach.

Posted

Dokładnie pomimo, że niedobory są gorsze niż małe nadmiary ale "małe"... Potrzebujesz do tego akwarium chociaż około 45 W. Są jednak rośliny, które dadzą sobie radę przy tych 18 W ale musze wiedzieć jakie Ty masz :) itd. Gainer dolej 4 naciśnięcia na razie.

Posted

Tyle właśnie dolałem :wink: postaram się znaleźć nazwy tych roślin i napisać. Pomyślę nad zmianą światła (czyt.jak najszybciej to zrobić :wink: )


Wielkie dzięki Kuba za dotychczasową pomoc :!:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.