Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

3 godziny temu, pozner napisał:

przy non-mbunie nie potrzebujesz tła

nie zgadzam się

Godzinę temu, lukas1987 napisał:

przy tym tle akwarium straciło głębię i patrząc na nie widzę kawał kloca

zgadzam się, bo to tło mimo, że ma fajną fakturę, jest płaskie. Dlatego

Godzinę temu, lukas1987 napisał:

Może dobrym pomysłem będzie wycięcie środka i pozostawienie tak jakby nawisów skalnych po lewej i prawej stronie. 

ten pomysł też raczej się nie sprawdzi.

Generalnie głęboko wyrzeźbione tło i zagracenie góry akwarium sprzętem (lub modułami zakrywającymi sprzęt) przydaje się np. Mdokom (pływają w omawianym zbiorniku), a moje Sciaenochromisy (tutaj też pływają) zawsze bardzo lubiły wykorzystywać głębokie półki tła. Ponieważ tak widzę rzeczywistość (poza tym głębokie tła mi się podobają), to mam tło i zagracenie. Pozner ma inny pogląd - więc tła nie ma. Zapewne, tła mu się nie podobają, więc nagina rzeczywistość.:icon_smile: A może to ja naginam.:(

Lukas - wracając do realiów - IMHO wycinanie fragmentów Twojego tła raczej nic nie da, chyba że w połączeniu ze zmniejszeniem jego doświetlenia. A może nie ruszać tła i tylko pokombinować z oświetleniem. Nie zapominajmy, że akwarium już funkcjonuje. 

Opublikowano

Można np:

1/ piasek w tyłu wyżej niż z przodu

2/ lewą grupę skał do tyłu - zdecydowanie., by była bliżej tła niż grupa prawa, nie mogą być w jednej linii.

Opublikowano

........swego czasu miałem zrobione w ten sposób,że na przedniej świetlówce ( tylna nie świeciła) miałem założony odbłyśnik pomalowany czarnym akrylem. Mogłem wtedy bardziej kierować strumieniem światła do przodu lub do tyłu bo odbłyśnik był na świetlówce zamontowany za pomocą dwóch klipsów. Efektem tego było to ,że tył bardzo zaciemniony (  jak na moim zdjęciu). Wadą tego było to ,że jak ryby pływały  przy tylnej szybie to nie wyglądałby zbyt ładnie z powodu braku światła.  Dopiero jak podpłynęły do przodu to odzyskiwały kolory. Można go tak ustawić aby to jakoś wypośrodkować...Ale patrząc na Twoje zdjęcie tła to teraz nie wygląda najgorzej..Poczekaj jak może zarośnie glonami? Chyba ,że będziesz chciał zmienić na czarne PCV  bo tu logistycznie będzie najmniej problemów przy funkcjonującej obsadzie, Ale to dwa razy przemyśl:)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, tom77 napisał:

Pozner ma inny pogląd - więc tła nie ma. Zapewne, tła mu się nie podobają, więc nagina rzeczywistość.:icon_smile: A może to ja naginam.:(

Tła mi się bardzo podobają pod warunkiem, że nie stanowią tylko ozdoby. Dowód...bardzo proszę. Tak wyglądało moje mbunarium:

53567.jpg

akwarium 1.JPG

po zmianie.JPG

Tło czeka na lebsze czasy w piwnicy. Moja opinia nie była pustosłowiem.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
Godzinę temu, tom77 napisał:

2/ lewą grupę skał do tyłu - zdecydowanie., by była bliżej tła niż grupa prawa, nie mogą być w jednej linii.

No kurcze, lewa grupa jest bliżej przedniej szyby niż prawa. Gdzie je widzisz w jednej linii? Dla mnie wystrój jest super....oprócz tła...z całym szacunkiem dla żony :) 

Opublikowano (edytowane)

Pozner - doskonale pamiętam Twoje stare tło z nawisem. Bardzo mi się podobało.:)

 Chodziło mi o to, by odsunąć kamienie od przedniej szyby i by po tej operacji nie znalazły się w jednej linii. Można też przesunąć wszystkie kamienie o tyle samo, zachowując proporcje. Więcej miejsca przed nimi powiększy zbiornik.

A z tłem, Andrzej dobrze radzi . Najpierw niech  Lukas upewnić się, że dla niego jego tło jest "be" (przy różnych modyfikacjach) i dopiero wtedy ewentualnie je usunie.

Edytowane przez tom77
Zapomniałem napisać, že tło Pozner a było super.
Opublikowano
38 minut temu, pozner napisał:

Sorry, ale to tło wygląda wg. mnie tragicznie. Lepiej jakby go nie było. Oczywiście to jest tylko moja subiektywna ocena.

Niestety ale muszę się zgodzić ale kolegi baniak lepiej się prezentował bez tego tła bynajmniej dla mnie Ale z gustem żonki nie ma co dyskutować 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.