Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie o to mi chodzi :) czyli jednak trzeba ciąć kabel żeby do tego ustrostwa przykręcić. W sumie niedogodność żadna. Jedyne zagrożenie jakie widzę to to że mój falownik nie zawsze startuje po odcięciu zasilania ;/

Opublikowano

Można by zrobić taki pod akwarystów. Tylko jak to powinno być podłączane?  Bo takie złącza jak są w tym kicie AVT, to słabo bo trzeba ciąć przewody. Podoba mi się patent z wyprowadzeniem przełącznika, bo można go sobie zamontować gdzie się chce. Taki prosty układzik to można by zrobić w cenie tego kitu AVT, ale już z obudową z drukarki 3D. Tylko musiałby to być zestaw do samodzielnego montażu, bo to 230V i nie opłaca się robić certyfikatów na to. Taki "zestaw edukacyjny".

Opublikowano
Można by zrobić taki pod akwarystów. Tylko jak to powinno być podłączane?  Bo takie złącza jak są w tym kicie AVT, to słabo bo trzeba ciąć przewody. Podoba mi się patent z wyprowadzeniem przełącznika, bo można go sobie zamontować gdzie się chce. Taki prosty układzik to można by zrobić w cenie tego kitu AVT, ale już z obudową z drukarki 3D. Tylko musiałby to być zestaw do samodzielnego montażu, bo to 230V i nie opłaca się robić certyfikatów na to. Taki "zestaw edukacyjny".


Lepiej po prostu na 12V. Kto ma ledy to mu wsio ryba. Albo na 5V ze złączem microusb do zasilania ze starej ładowarki.

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Przecież jest już gotowe rozwiązanie w obudowie  ( moje rozwiązanie ) .Wyprowadzasz tylko przełącznik i nic więcej nie trzeba robić . Montujemy w szawce ,pod szawką ,nad szafką gdzie tylko sobie zachcecie i po problemmie.

 

Opublikowano
Dnia 21.01.2017 o 19:50, Damian780425 napisał:

Przecież jest już gotowe rozwiązanie w obudowie  ( moje rozwiązanie )

Faktycznie Damian jest prekursorem rozwiązania funkcji feed na wszystkie urządzenia w akwarium które wymagają tego.

Rozwiązanie Damiana jest skuteczne ale wymaga zamontowania przełącznika lub  przycisku który wyłącza napięcie sieci 230V a tego raczej nie wolno wsadzić blisko wody i musi być tak zamontowane by nie było możliwości dotknięcia do podłączeń bo tam jest pełne napięcie sieci.

Ja zrobiłem układ który nie wyprowadza napięcia 230V poza wtyczkę i pudełko a mikroswiche które startują odliczanie lub je przerywają są galwanicznie oddzielone od sieci energetycznej transformatorem sieciowym i zasilone napięciem 5V  więc nawet może to wpaść do wody w baniaku i nic się nie stanie.

Wersji wykonania może być bez liku i każdy może zrobić tak by w jego warunkach było to najlepsze.

Najprostsze to jest wykonanie jako  wtyczka z pudełkiem Z30J kupiona razem z układem AVT 1879  które pokazałem wcześniej oraz  gniazdo z uziemieniem na kabel tego typu oraz kawałek przewodu sieciowego 

http://centrumelektroniki.pl/img/p/32730.jpg?type=large_default

Powstaje takie "Wtyczka Feed " a w te gniazdo można wetknąć dowolny przedłużacz z odpowiednią ilością gniazd na listwie.

Można też wykorzystać odcięty kabel od spalonej grzałki czy pompy i dowolne pudełko plastikowe które zmieści tą płytkę o wymiarach 5x10x3cm  i takie samo gniazdko.

Ja zrobiłem Układ na dwu przedłużaczach który jeden jest do zasilania na stałe a z niego jednym z gniazd wychodzi układ Feed na krótkim przewodzie do drugiej listwy gdzie wszystkie 7 gniazd jest pod funkcją feed.

Chodziło mi o to by obie listwy były blisko i nie wisiało z 2m przewodu.

Wszystko będzie przyklejone z tyłu baniaka na taśmę dwustronna a sterowanie funkcją feed będzie na 2 metrowym przewodzie wstążkowym z przyciskami przy otworze do karmienia ryb.

Wykonanie.

Najpierw montujemy układ AVT 1879 lub kupujemy drożej już zmontowany. Jeśli montujemy z kitu sami to potrzebna jest stacja lutownicza z grotem 1mm , multimetr do pomiaru rezystorów albo system oznaczania kodowego  rezystorów i ostre cążki - mogą być te żony do paznokci ( zostanie jej sprawny pilnik ) .

Montaż jest opisany a jedyną trudność stanowi kierunek włożenia układu scalonego bo na druku jest stare oznaczenie a na scalaku nowe - ma być włożony dołkiem i trójkątem do transformatora i tak napisami jak na fotce.

Resized_20170110_131806.jpeg

w lewym górnym rogu scalaka widać okrągły dołek i nadrukowany trójkąt .

Po włączeniu od razu działa i świeci dioda zielona że jest zasilanie a czerwona mryga krótkim impulsem - na stykach wyjściowych jest stale napięcie 230V~

Jak zewrzesz styk start  wyłączy napięcie  a dioda czerwona zacznie świecić długimi impulsami .

Potencjometrem w prawo do końca ustawiamy czas feed i wynosi wtedy ok 4 minuty. po odliczeniu tego czasu sam włącza zasilanie .

Zmiany jakie trzeba wykonać są zaznaczone na instrukcji i na fotce odwrotnej strony czyli od strony druku.

20170119_110747.jpg

ATT00735.jpg

 

Wyjście funkcji feed podłączamy do 3 i 5 zacisku licząc od lewej  a wejście do 1 i 2

Całość przed zamknięciem obudowy wygląda tak

20170123_142957.jpg

 

 

Przewód wstążkowy ma taką długość by sięgał w miejsce dla nas najbardziej wygodne przy karmieniu ryb a mikroswitche były zamontowane pod ręką.

Jeden uruchamia odliczanie przerywając zasilanie tych urządzeń które nie chcemy by pracowały np poma mechanika , kubeł, jego grzałka przepływowa, skimmer lub pompa w kaseciaku i wszystko co miesza wodą jak ryby jedzą.

Po odliczeniu tych 4 minut samo się wszystko włączy.

 

 

 

 

 

Opublikowano

Heniu Jak zwykle pełna profeska . Jednak nie demonizowałbym napięcia 230V w pobliżu baniaka , wszak większość urządzeń jest napędzanych takowym paliwem . Dopiero od niedawna mamy lampy ledowe i falowniki na 12v . A grzałki  nadal na 230V . Pamiętam  jakieś 30 lat temu jak notorycznie pękała mi szybka na mega 50 litrowym akwarium od żarówki . Lampa wpadała wraz z szybą do wody i o dziwo rybą nic się nie działo .  Jednak co prawda to prawda 12v to prąd jednak bezpieczny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wody mniej ponieważ tło swoje zajmuje ale powiem tylko jedno słowo - Pięknie 🤩
    • Żółte cały wieczór siedzą w ławicy w jednym rogu. Ciekawe, czy boją się jakiegoś tarłowca, czy coś im innego przeszkadza.
    • Nowa odsłona akwarium 260x55x70h (~1001 litrów) Wody weszło około 670 litrów, czyli około 100 litrów mniej niż w poprzedniej wersji. Tym razem za filtrację odpowiada komin o wymiarach 15x40 cm wypełniony gąbkami 10-30 PPI oraz kształtkami K1. W środku pompa Jebao DCP-2500. Oświetlenie bez zmian, dwie belki LED po 260 cm z modułami RGB i 11.000 k.  Więcej osprzętu nie ma. Całość w szczycie doby to pobór około 30 W. Grzałki nie mam, bo zimą temperatura rzadko spada poniżej 22 stopni. Zrezygnowałem z pokrywy. Akwarium jest przykryte sekcjami szyb nakrywowych, na których w tylnej części położyłem doniczki z roślinami. W przyszłości planuję w rogu hydroponikę. Płótno nad akwarium kupiłem w tym roku nad brzegiem jeziora. Mam szczerą nadzieję, że wykonał go lokalny artysta. Nałożyłem go na ramkę z listewek. Obsada to dalej niewiadoma.
    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.