Skocz do zawartości

Restart 160L


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Mam kilka pytań związanych z restartem akwarium. Od dluzszego czasu woda zrobiła się mętna i zielona.  Próbowałem wszystkiego i w końcu wczoraj zdecydowałem się na restart.  Rybki wyłowiłem, akwarium, piasek i kamienie wyczyściłem. Wszystko zalałem, dodałem uzdatniacz i bacto activ i jutro będę robił testy wody. Filtracja w kubełku została, jednak z racji zabrudzenia musiałem wylać z niego wodę i przepłukać. Mam w nim ceramikę w dwóch koszach i gąbki w jednym.  Kiedy najszybciej wpuścić rybki, bo obecnie sa w małym akwarium i nir moge ich tak zbyt długo trzymać? Czy można jakos przyspieszyć proces dojrzewania? Na zdjęciu obecny stan akwarium. 

IMG_20161231_165015.jpg

Edytowane przez husi
Opublikowano

A ile chodził kubełek w tamtym akwarium? Jakie były parametry wody? Jakimi akwariami operujesz, chodzi mi o wymiary głównego i tego, w którym obecnie trzymasz rybki? Jakie to ryby i jakiej wielkości? :)

Opublikowano

Kubełek chodził około roku.  Zbiornik główny to 100x40x40. Parametrow przed restartem nie mierzyłem ostatnio. Małe w którym sa rybki ma jakieś 25L i wiem że to o wiele za mało. Mam 12 rybek saulosi i rdzawych. Rybki wszystkie sa dorosłe okolo roku

Opublikowano
2 godziny temu, husi napisał:

Od dluzszego czasu woda zrobiła się mętna i zielona.  Próbowałem wszystkiego i w końcu wczoraj zdecydowałem się na restart

Nie wiem na czym te "wszystko" polegało ale moim zdaniem nie zrobiłeś nic.:(

W 160l baniaku Malawi zazwyczaj jest 60-70% wody czyli u ciebie jest ok 90-110l wody a w tym pływa 12 dorosłych pyszczaków  - masz skrajne przerybienie i od tego trzeba zacząć.

IMHO masz dwie drogi - albo zmniejszyć obsadę lub zwiększyć litraż baniaka

- albo znacznie zwiększyć usuwanie efektów przemiany materii ryb  stosując silne podmiany wody, lampę UV na zieloną wodę, czy system usuwania NO3 i PO4.

Dla przykładu ja mam w 300l baniaku więc 195l wody z 70 szt ryb i woda podmieniana raz w miesiącu  z 20% a stale kryształowo czysta - więc można osiągnąć sukces nawet w tym twoim baniaku  też.

 

husi to nie był żaden restart a tym bardziej dojrzewanie akwarium. Ono stale było i pozostało dojrzałe.

To było najzwyklejsze sprzątanie akwarium. Nie ma znaczenia jakie są wymiary baniaków  ale nie napisałeś co było w tym kuble jak go czyściłeś.

Od momentu gdy temperatura wody w akwarium osiągnęła 25-26C mogłeś wpuszczać ryby bo sprzątanie w kuble nie niszczy tamtejszej biologii . Jedynie wymieszanie piasku na dnie nieco naruszyło tę część biologii nitryfikacyjnej bo ten natleniony 1 cm piasku teraz jest wymieszany i poszedł pod spód gdzie jest niski poziom tlenu i proces nitryfikacji tam ustaje.

Wymieniłeś 100% wody z uzdatniaczem i jak wrócą ryby co mogłeś zrobić od dawna - to może zainteresuj się pomiarami swojej wody bo moim zdaniem nic nie zmieniłeś i jest duża szansa że pierwotne problemy wkrótce powrócą.

Zacznij od zakupu testów kropelkowych JBLa na pH zakres 7,4-9 i nie inny , oraz tej firmy NO2 i NO3.

Nie zacznij Nowego Roku od wizyty w najbliższym zoologu - takie składam ci życzenia

kup przez internet bo ci stare Serę lub Tetrę wcisną.

 

Opublikowano

Deccorativo dzięki za podpowiedzi.

 Jeżeli chodzi o kubełek to byla i jest w nim ceramika w 2 koszykach i gabki w jednym.  Kubełek to JBL Green Line E701.

Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki to system na zwalczanie NO3 i PO4?  Jak je obniżyć jeśli będą duże stężenia? 

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, husi napisał:

Deccorativo dzięki za podpowiedzi.

 Jeżeli chodzi o kubełek to byla i jest w nim ceramika w 2 koszykach i gabki w jednym.  Kubełek to JBL Green Line E701.

Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki to system na zwalczanie NO3 i PO4?  Jak je obniżyć jeśli będą duże stężenia? 

Chodzi tutaj o złoże, jakim jest Purolite oraz TMBT :)

Pierwsze służy do zmniejszania NO3, a drugie zmniejsza PO4 i NO3 :)

Do tego zbiornika wystarczy 500-750ml złoża do utrzymania biologii, gdyż przyjmuje się, ze na 100l wody, potrzeba 500ml złoża biologicznego :)

Także za jakiś czas zrób sobie porządek w kibelku, zostaw tylko jakieś 500-750ml ceramiki i gąbki :)

Oczywiście na zasys daj jakiś prefiltr i masz spokój z czyszczeniem kubelka :)

Zakup tez jeśli chcesz zwalczać NO3 Purolite, wystarczy jedno opakowaniu 1L :) Daj je do pończoch i do kubelka :D

I będziesz Pan zadowolony :P

Ale oczywiście testy się przydadzą :)

Edytowane przez luki174
Opublikowano

Mrbestia - ryby to tropheusy ale to nie temat.

Chciałbym zwrócić waszą uwagę na nazewnictwo.

Nie wolno pisać - "Purolite " bo już już jeden z was o mało co nie kupił  Purolite MB400 w ostatniej chwili go uświadomiłem że to nie to co my używamy.

Proszę zawsze pisać Purolite A520E - może przydługie ale właściwe.

Purolite to nazwa firmy a ona produkuje setki róznych produktów o różnych właściwościach

Ilość złożą biologii nitryfikacyjnej podaje Seachem i  jest to na ich stronie internetowej i wynosi

250ml na każde 100l wody a z proporcji wynika że to jest

optymalna ilość złożą do każdej filtracji - 0,5l złoża na każde 200l wody nawet w przerybionym akwarium

 

Opublikowano
17 minut temu, deccorativo napisał:

 

Nie wolno pisać - "Purolite " bo już już jeden z was o mało co nie kupił  Purolite MB400 w ostatniej chwili go uświadomiłem że to nie to co my używamy.

Proszę zawsze pisać Purolite A520E - może przydługie ale właściwe.

optymalna ilość złożą do każdej filtracji - 0,5l złoża na każde 200l wody nawet w przerybionym akwarium

 

Dzięki za prawidłową nazwę tej żywicy;)

12 godzin temu, luki174 napisał:

Chodzi tutaj o złoże, jakim jest Purolite oraz TMBT :)

Pierwsze służy do zmniejszania NO3, a drugie zmniejsza PO4 i NO3 :)

Do tego zbiornika wystarczy 500-750ml złoża do utrzymania biologii, gdyż przyjmuje się, ze na 100l wody, potrzeba 500ml złoża biologicznego :)

Także za jakiś czas zrób sobie porządek w kibelku, zostaw tylko jakieś 500-750ml ceramiki i gąbki :)

Oczywiście na zasys daj jakiś prefiltr i masz spokój z czyszczeniem kubelka :)

Zakup tez jeśli chcesz zwalczać NO3 Purolite, wystarczy jedno opakowaniu 1L :) Daj je do pończoch i do kubelka :D

Prefiltr oczywiście się pojawi

Mam kupić samo Purolite A520E czy coś jeszcze? Co to jest TMBT?

Opublikowano
2 godziny temu, deccorativo napisał:

Mrbestia - ryby to tropheusy ale to nie temat.

Chciałbym zwrócić waszą uwagę na nazewnictwo.

Nie wolno pisać - "Purolite " bo już już jeden z was o mało co nie kupił  Purolite MB400 w ostatniej chwili go uświadomiłem że to nie to co my używamy.

Proszę zawsze pisać Purolite A520E - może przydługie ale właściwe.

Purolite to nazwa firmy a ona produkuje setki róznych produktów o różnych właściwościach

Ilość złożą biologii nitryfikacyjnej podaje Seachem i  jest to na ich stronie internetowej i wynosi

250ml na każde 100l wody a z proporcji wynika że to jest

optymalna ilość złożą do każdej filtracji - 0,5l złoża na każde 200l wody nawet w przerybionym akwarium

 

Okej :) Dzięki za uświadomienie i informacje :)

A jeśli chodzi o ilość, to chodziło mi, że u Cb jak kupisz takie jedno opakowanie http://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html

to będzie i tak nad to, co potrzebujesz :)

2 godziny temu, husi napisał:

Dzięki za prawidłową nazwę tej żywicy;)

Prefiltr oczywiście się pojawi

Mam kupić samo Purolite A520E czy coś jeszcze? Co to jest TMBT?

To zależy od Cb :D

Tutaj masz cały teamt o TMBT

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.