Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akwarium ma 120cm ale też jest 60 wysokie i 60 szerokie także miejsca mają sporo. Tym bardziej że jak narazie nie zauważyłem u nich stricte terytorialnego zachowania. No jedynie podczas tarła ale też jakoś innych ryb nie tłuką. Raczej przeganiają bez nadmiernej agresji.  Jak narazie jest wszystko ok.  Książkowy rozmiar to 13-15cm. Jaki urośnie zobaczymy. 

Jak wszystko dobrze pójdzie to na lato stawiam  120x65x80 wysokie. 

Opublikowano

nie mam / nie miałem zamiaru krytykować ..

jakoś po zdjęciach tej ryby nie widać, żeby się męczyła lub miała jakiekolwiek problemy :) wręcz przeciwnie ..

nie interesują mnie "dogmaty forum".

nie możesz pójść w głębokość, że chcesz takie wysokie postawić ? w sensie dać np. 120x80x 60 lub 70 h (ja następne planuję właśnie coś koło tego ewentualnie może uda mi się 150 cm z długości wygospodarować i wtedy tak samo 150x80x70) widziałem taki zbiornik na żywo (tak głęboki) i daje to bardzo fajny efekt :)

Opublikowano (edytowane)

Uwierz mi ze jak bym miał miejsce to było by mbunarium nie mniejsze niż predatorium ;-)

A wysokość to jest to,  żałuję jak jasna cholera ze w predatorium nie dałem 70cm wysoko. 

Edytowane przez stan
Opublikowano
5 godzin temu, stan napisał:

A wysokość to jest to,  żałuję jak jasna cholera ze w predatorium nie dałem 70cm wysoko. 

U siebie widzę, że przy non-mbunie to 60cm to taki mus. U mnie te 50cm wysokości to stanowczo za mało. I stanowczo widzę, po baniaku Stacha (z filmów i zdjęć), że 70cm przy jego obsadzie to minimum.

Wiadomo, że kolejne 10 cm to zazwyczaj jest to grubsze szło. A na nieszczęście wzrost grubości szkła nie idzie proporcjonalnie z ceną. Można to raczej nazwać wzrostem geometrycznym :)

Opublikowano

Zbaczamy z tematu więc może ktoś wydzieli osobny wątek.

Sam od kilku miesięcy jestem posiadaczem akwarium 70cm wysokiego i to był strzał w dziesiątkę. Non mbuna jak i predatory korzystają z całej wysokości akwarium. Compressiceps korzysta z tej wysokości najczęściej bo lubi pływać pionowo w dół. Ważną rolę przy takiej wysokości odgrywają wysokie kamienie lub jak u mnie moduły. Fryeri obrał sobie rewir na szczycie modułu po prawej stronie. 

Opublikowano

Przy 70cm nadal styka 12mm szkła. 

Mbunarium dobrze zorganizowane i przy 80cm będzie miód malina.  Tak wogole od 120cm nie polecam już niższego akwarium niż 60cm

Opublikowano
21 minut temu, stan napisał:

Przy 70cm nadal styka 12mm szkła. 

Mbunarium dobrze zorganizowane i przy 80cm będzie miód malina.  Tak wogole od 120cm nie polecam już niższego akwarium niż 60cm

Potwierdzam :) U siebie już żałuje nieco, ze 120x50x60 nie wziąłem :'(

Opublikowano

Trzeba po prostu zobaczyć na żywo żeby dojść do pewnych wnioskow :-) na sucho tego nie widać, wyobrazić sobie też ciężko...

Jest za to informacja na przyszłość :-)

Opublikowano

Może mądrym pomysłem byłoby podczepienie tych informacji w temacie dla zakładających zbiornik, żeby zamówili sobie co trzeba a nie potem załowali...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.