Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, MatiK napisał:

Nie bój się napisać, że lepsze (albo, że bardziej się podoba... ;)) :P

Ja nie z tych strachliwych :P

Nie napisałam, że lepsze bo przy obu jest fajnych efekt. Ale przy modułach dużo mniej roboty i w dodatku się nie grzeją :D

Opublikowano

1/  mój Baniak to 120x50x50 całe w optiwhite 

2/ biotop malawi same skały Muszle FILIPIŃSKIE i Koralowce  brak roślin 

3/ obecnie mam taśmy ledy w szklanej rurce 

4/ obecnie mam światło rozproszone, i czekam na rady jak teraz zrobic 

5/ wybarwienie ryb tak niebieskie, czerwone i żółte bo z takich gatunków pyszczaków mam je 

6/ chce wschodu zachodu, niebieskiego nocnego a wszystko automatycznie zupełnie bez mojej  ingerencji ale dokładnie jak sam sobie ustalę 

7/ moje akwarium jest zabudowany w ścianie na schodach ma pokrywę oświetlenie mam na profilu aluminiowym po pokrywą 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Coś takiego teraz jest kilka zmian ale nie dużych, zamierzam zrobić tło strukturalne 

Opublikowano
4 minuty temu, Darekdmx napisał:

rosa1986 bardzo fajne oświetlenie 

Miło mi, że Ci się podoba :)

Godzinę temu, Darekdmx napisał:

6/ chce wschodu zachodu, niebieskiego nocnego a wszystko automatycznie zupełnie bez mojej  ingerencji ale dokładnie jak sam sobie ustalę 

To wszystko dadzą Ci moduły Led i sterownik, który kupiłeś :D. Bez zbędnych trudności wszytko składasz w całość. Przy power ledach musisz się bawić w lutowanie, pasty termoprzewodzące i odpowiednie odprowadzenie ciepła (one dosyć mocno się grzeją). Przy modułach łączysz tylko ze sobą kabelki, przyklejasz moduły do profilu (mają już przyklejoną fabrycznie taśmę :P), programujesz sterownik i wszytko działa pięknie :)

Opublikowano

Masz pięknie wkomponowane akwarium i oświetlenie na rurach led.

Nie wiem jakie to diody ale domyślam się że dwie rury  z białym zimnym a może i niebieskie nocne - jak zwykle muszę ciągnąć za język by się cokolwiek dowiedzieć.

No opisz te rury dokładnie - może link do zakupu - co teraz możesz uzyskać jak włączasz je - co dają i czy jesteś zadowolony czy nie i dlaczego. Wyjaśnij czego szukasz bo widzę dobre światełko - czego ci brak??

Moim zdaniem wystarczy to uzupełnić np o 20 szt modułów Samsunga RGB i wymienić na mocniejszy zasilacz oraz dać sterownik Romka i masz miodzik bez zbytniego burzenia tego co jest.

Jak się po jakimś czasie rury przepalą to wymienisz na moduły Samsunga 11000K

To co proponuję spełnia dotychczasowe wszystkie twoje życzenia.:D

chyba że dojdą nowe.

 

Tera bedzie OT.:(

jakbyś wpisał miejscowość w swoim profilu to bym wiedział czy cię skierować do Lidla ( bo tam ja kupiłem ) czy na allegro.

Jak kupisz taką taśmę w kolorze dobranym do ścian albo czarną i przykleisz równiutko wzdłuż górnej krawędzi baniaka z boku i od frontu to:

- Nie będzie widać styku woda - szkło i że wody za mało wlane i ewentualnie nie idealnie wypoziomowane

- Światło ledów nie będzie waliło po oczach i odbijało się we wzmocnieniu wzdłużnym

-no i spinka zniknie

http://allegro.pl/tasma-izolacyjna-techniczna-naprawcza-scapa-50m-i6622920305.html?referrer=proxy&emission_unit_id=3764c42d-aeb8-453c-a396-971e42a128d9#thumb/1

uważaj bo to tylko przykładowa srebrna choć na fotce zbliżona do beżowego koloru. Trzymaj się szerokości około 50mm  i kleju kauczukowego bo śladów nie zostawia a kolor to już twój wybór. Firmy co sprzedają tapety też niektóre tną taką taśmę 50mm szerokości.

Resztę co widzę to przemilczę :cry:

 

 

Opublikowano

Trochę roboty było żeby je tam ulokować budzenie ściany obudowa nie  regionem  bałaganu bardzo dużo, i zrobienie filtra narurowca w piwniczce pod akwarium.

Co do aranżacji  uległ em żonie jak ktoś ma to wie jak to jest i czasem warto ustąpić :P, na żywo wygląda bardzo super na każdym robi wrażenie jak przyjdzie więc dałem na luz narazie a w pracy dużo roboty było więc mi to nie przeszkadzało, ciężko coś w domu zrobić po 10h -12h w pracy i przy dwójce dzieci.

Ale pomału zrobię to tak jak mi się podoba typowe malawi :)

Moje oświetlenie jest na 2 taśmach led zimny biały po 130 cm każda tasma 1 tasma uv, i 3 moduły niebieskie, świeci bobrze ale chciał bym jakiś wypas 

Wody było mało bo po wymianie filtrów mechanicznych bo tak dużo więcej jest ale z tą tasma na pewno wykorzystam 

image.jpeg

Opublikowano

witam więc postanowione będzie z modułu led teraz pytanie jakie moduły polecicie, białe zimne i rgb i jaki zasilacz do tego i ile tych modułów 

O zasilaczu myślałem tym ZASILACZ LED 75W 

12V DC 6,25A MODUŁOWY 

MODEL POS-75-12

Opublikowano

No to teraz znacznie więcej wiem co masz teraz i czego oczekujesz.

A masz najgorsze diody 3528 jakie są na rynku  z 6000K i CRI 75 do tego pasek UV ???  który wspaniale wybarwia fluorescencyjne odmiany GMO  ryb prosto z Taiwanu :cry:  no i jakieś 3 moduły niebieskie bliżej nie określone.

Jeśli zadecydowałeś że moduły Samsunga  - i słusznie bo kleisz je do pokrywy więc bardzo prosty montaż to nie zaczynasz od zasilacza tylko od ustalenia ilości modułów a wtedy moc zasilacza sama wyjdzie.

Do baniaka 120x50x50 proponuję po

10szt tych http://allegro.pl/modul-led-1-0w-smd-samsung-goq-ip68-zimna-11000k-i6639489469.html

15 szt tych http://allegro.pl/modul-3x-led-rgb-5050-samsung-12v-wodoodporny-ip68-i5946397863.html

do tego ten sterownik https://sklep.palabras.pl/sterownik/25-leddimmerpro.html

i ten zasilacz http://allegro.pl/zasilacz-do-tasm-led-12v-60w-5a-montazowy-4y-i6568274758.html

masz w pobliżu baniaka okno więc baniak powinien mieć zapas światła by w słoneczny dzień baniak nie był czarny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.