Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak na szybko się odniosę w tym temacie. Film który Krzychu zapodał to rzeczywiście była to dosyć przejściowa sytuacja. Ale, już mam w swoim mbunarium tak mbune roślinożerną jak i planktonożerną ( teraz od kilku miesięcy młode drapieżniki które się mają bardzo dobrze). To trwa tak od ponad dwóch lat na zdjęciach jak i moich filmach widać, że nic im się nie dzieje ( jedne są za grube drugie za chude). Karmię ryby tylko i wyłącznie pokarmami premium ( wcześniej NLS i OSI teraz northfin veggie i Ocena nutrition spirulina) i nie widzę żadnych ale to żadnych przeciw wskazań przy tego typu pokarmu łączenia mbuny bez względu na preferencje żywieniowe w jeziorze. Myślę że non-mbune która zywi się robaczkami czy peryfitonem śmiało można łączyć długoterminowo z mbuną. Jedno na co moge wskazać to na to że jeżeli mam w akwarium strico roślinożerna mbune czyli trefcia, demason itp. to wybieram pokarmy premium typu veggie w ilości 70% i mieszam z pokarmami tzw cichlid formula ( troszkę więcej dodatków zwierzęcych) i mam gotowa karme dla pielęgnic z Malawi. Oczywiście wyłączając z tego drapieżniki czy non mbune gdzie oprócz robali bardzo wzbogacają swoja dietę rybami. 

P.S. Nawet młode predatory ( kupiłem koniec lipca 3-4cm teraz maja 7-9cm ) na tym pokarmię pieknie rosną , a mbuna sie nie pasie ( poniżej film ;-) ) 

 

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Jeśli łączyć non mbunę z mbuną to chyba w grę wchodzą między innymi; yellow czy red top likoma bo to takie bezpieczniejsze pod względem diety ale czy Mbuna nie będzie terroryzować spokojniejszej Non Mbuny. Robiąc obsadę mieszaną to nie tylko dieta, ale też agresywność, terytorialność, aranżacja zbiornika. Tak mi się wydaje, że pewnych zachowań raczej nie wyciągniemy mieszając gatunki pyszczaków. 

Chociaż mam wewnętrzne wrażenie, że jeśli będziemy doradzać obsady adeptom malawi, to moja tradycyjna wersja może przegrać. To co o czym piszecie może się udać osobom, które już mają doświadczenie, natomiast młodzi z takiej mieszanki mogą mieć kłopoty z utrzymaniem obsady, a co za tym idzie mogą się zniechęcić do Malawi. Zobaczcie ile osób pyta co dzieje się z rybom mimo, że mają samą mbunę, a co będzie przy mieszance gatunków? 

Opublikowano

Niewątpliwie takie połączenie powinno być zarezerwowane dla osób doświadczonych i z bardziej wyważoną ręką do karmienia niż ma z reguły początkujący...

Jeśli chodzi natomiast o rozłożenie agresji, czy żywiołowości jako takiej to myślę, że tu sporo zależy też od wielkości zbiornika, aranżacji i ilości miejsca, jakie będą miały dla siebie ryby...

Merlot planuje spore akwarium, jakimś świeżakiem też nie jest więc może zaryzykować... Mam jednak wątpliwości odnośnie połączenia tych Mdok i Saulosi, mianowicie Mdoka, jak pokazał przykład poznera, to ryba dość żywiołowa i z mocnym charakterem. Saulosi są niby zadziorne, małe i zwinne, ale nie wiem, czy Mdoki by ich nie zamęczyły...

Opublikowano

Dlatego wolałem ten temat założyć wcześniej :)

Tak jak Matik pisze, u Poznera Mdoki wypadły na terrorystów, o czym też z Poznerem kilka słów zamieniłem. Jednak Krzysiek podkreślał, że miały one sporą "konkurencję w postaci Protków, czyli już agresywniejszych ryb.

 

Opublikowano

O zdominowanie saulosi przez mdoki bym się nie obawiał, raczej to saulosi może postrzępić płetwy mdokom jak będą się pchały w jego rewir ;) 

11 minut temu, Merlot napisał:

Poznera Mdoki wypadły na terrorystów, o czym też z Poznerem kilka słów zamieniłem. Jednak Krzysiek podkreślał, że miały one sporą "konkurencję w postaci Protków, czyli już agresywniejszych ryb.

Tu bym polemizował, u mnie placek jest dużo agresywniejszy od protka (obie ryby podobnej wielkości). Wszystko zależy od gatunku, wielkości i charakteru danego osobnika.

Opublikowano
1 minutę temu, eljot napisał:

O zdominowanie saulosi przez mdoki bym się nie obawiał, raczej to saulosi może postrzępić płetwy mdokom jak będą się pchały w jego rewir ;) 

Aż taki chojrak z niego?! ;)

Opublikowano
2 minuty temu, eljot napisał:

Wszystko zależy od gatunku, wielkości i charakteru danego osobnika.

Oczywiście w 100% się zgadzam.

U mnie Mdoki nie terorryzują, innych gatunków. Fakt pływają po całym baniaku, ale ganianek nie widzę. Aczkolwiek zastanawiam się czy jednak "białe usta" nie blokują przez swoją żywiołowość wybarwiania się Copadichromis Chrysonotus

Opublikowano
3 minuty temu, MatiK napisał:

Aż taki chojrak z niego?! ;)

U mnie dużo spokojniejszy Yellow jest w stanie pogonić znacznie większe ryby. Szybkość i zwrotność mbuniaka pozwala na wiele w starciu z takimi mało zwrotnymi klockami ;) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
12 minut temu, eljot napisał:

U mnie dużo spokojniejszy Yellow jest w stanie pogonić znacznie większe ryby. Szybkość i zwrotność mbuniaka pozwala na wiele w starciu z takimi mało zwrotnymi klockami ;) 

To co w takim razie byś polecał do mojego przyszłego baniaka :)

Opublikowano

Możesz próbować takiego połączenia, dominacji ani trupków bym się nie obawiał ew. postrzępione płetwy ale to się zdarza przy każdej obsadzie ;).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.