Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podmiany rób co tydzień, obserwuj na początku parametry. To nie hodowca tylko zwykły sprzedawca, należy unikać takich ludzi...

Zmieniaj akwa albo oddaj ryby...

Opublikowano
2 minuty temu, marekmax77 napisał:

 To podmianki robić co tydzień czy rzadziej?

Musisz sam to ocenić sprawdzając parametry. Taka jest przyjęta średnia podmiany, ale jest to kwestia indywidualna.

Opublikowano
12 minut temu, marekmax77 napisał:

To się cieszę ze chociaż woda ok ;) To podmianki robić co tydzień czy rzadziej?

Z mojej strony napisze tylko że teraz przy takiej ilości ryb które posiadasz co tygodniowe podmianki były by wskazane...Oczywiście jeśli NO3 będzie na poziomie 20 to bym się wstrzymał...Ale ogólnie lepiej zrobić tą podmiankę tygodniową i mieć spokój ;) 

Opublikowano

Dzięki wszystkim za podpowiedzi teraz wiem na czym stoję

Te testy często robić ?czy tylko jak zauważę coś niepokojącego ?

Czyli to NO3 na jakim poziomie będzie ok

egon44 jak 20 to nie podmieniać ?

Opublikowano

NO3 na poziomie 20 jest jeszcze niby ok, ale dla jak najlepszej jakości wody należy utrzymywać je w jak najmniejszym stężeniu... Testy rób co 6 dni przed podmianą żeby nauczyć się biologii w Twoim akwarium. Jak będziesz widział co ile trzeba podmienić wodę to potem te testy staną się zbędne, tym bardziej kiedy baniak się ustabilizuje.

Opublikowano
16 minut temu, MatiK napisał:

 Jak będziesz widział co ile trzeba podmienić wodę to potem te testy staną się zbędne, tym bardziej kiedy baniak się ustabilizuje.

Tylko dodam, że taka sytuacja będzie miała miejsce dopiero, gdy będziesz miał stałą, dorosłą obsadę. Dopóki tego nie osiągniesz, będziesz musiał kontrolować parametry co jakiś czas, wyrywkowo, powiedzmy raz w miesiącu. Potem testy faktycznie staną się zbędne.

27 minut temu, MatiK napisał:

Testy rób co 6 dni przed podmianą żeby nauczyć się biologii w Twoim akwarium.

Teraz rób jak napisał MatiK

Opublikowano
Teraz, pozner napisał:

Tylko dodam, że taka sytuacja będzie miała miejsce dopiero, gdy będziesz miał stałą, dorosłą obsadę.

Słuszna uwaga, nie dodałem z rozpędu :) 

Opublikowano
38 minut temu, marekmax77 napisał:

Te testy często robić ?czy tylko jak zauważę coś niepokojącego ?

Czyli to NO3 na jakim poziomie będzie ok

Co do testów to kolega @MatiK;) już tobie wyjaśnił co i jak...

Jedynie dla pewności przy tym przerybieniu  co masz w tej chwili to mierzył bym jednak NO3 dzień przed podmianką oraz 1-2 dni po, żeby sprawdzić czy się coś zmieniło,bo nie wiadomo kiedy może gwałtownie(czy też nie) wzrosnąć...

Myślę że przy poziomie NO3 miedzy 15-20 nie masz się czym martwić...Wiadomo im mniej poziomu NO3 tym lepiej dla ryb...

48 minut temu, marekmax77 napisał:

egon44 jak 20 to nie podmieniać ?

Z mojego punktu widzenia tak jak napisałem wcześniej przy tej obsadzie to ja bym podmienił jednak wodę może nie w tej ilości co piszesz ale np 20l...Potem po zbadaniu wody będziesz widział czy NO3 spadło czy zostało na wcześniejszym poziomie lub wzrosło...Jak wzrośnie do poziomu ponad 20 to potem robił bym podmianki 40l...

Tak więc obserwuj ryby i parametry a potem działaj...W razie problemów pisz tutaj lub do mnie na priv...Pomogę ;) 

Powodzenia :) 

Opublikowano
8 godzin temu, egon44 napisał:

Co do testów to kolega @MatiK;) już tobie wyjaśnił co i jak...

Jedynie dla pewności przy tym przerybieniu  co masz w tej chwili to mierzył bym jednak NO3 dzień przed podmianką oraz 1-2 dni po, żeby sprawdzić czy się coś zmieniło,bo nie wiadomo kiedy może gwałtownie(czy też nie) wzrosnąć...

Myślę że przy poziomie NO3 miedzy 15-20 nie masz się czym martwić...Wiadomo im mniej poziomu NO3 tym lepiej dla ryb...

Z mojego punktu widzenia tak jak napisałem wcześniej przy tej obsadzie to ja bym podmienił jednak wodę może nie w tej ilości co piszesz ale np 20l...Potem po zbadaniu wody będziesz widział czy NO3 spadło czy zostało na wcześniejszym poziomie lub wzrosło...Jak wzrośnie do poziomu ponad 20 to potem robił bym podmianki 40l...

Tak więc obserwuj ryby i parametry a potem działaj...W razie problemów pisz tutaj lub do mnie na priv...Pomogę ;) 

Powodzenia :) 

Podmieniłem tak jak pisałeś 20l jutro sprawdzę jeszcze raz i dam znać sprawdzić tylko NO3 czy wszystko ?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, marekmax77 napisał:

Podmieniłem tak jak pisałeś 20l jutro sprawdzę jeszcze raz i dam znać sprawdzić tylko NO3 czy wszystko ?

Pozdrawiam

Dla pewności i spokoju ducha ;) zmierz jeszcze No2...

Tak przypominam jeszcze- zaznacz sobie markerem nakrętkę z buteleczki odczynnika proszku testu NO3,bo jak go pomylisz z inną nakrętką a tym bardziej mokrą lub wilgotną to test może być do wyrzucenia bo może pokazywać niedokładny wynik pomiaru...

Edytowane przez egon44

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.