Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.
Posiadam akwarium 500L które od dawna miało wystartować ale nie było mi do tego po drodze :D 
Teraz nadszedł ten czas i chciałem was podpytać czy dwa kubełki chińczyki dadzą radę to pociągnąć ?
Mam aktualnie hw-302 (http://allegro.pl/hanza-filtr-kubelkowy-hw-302-1000-l-h-wklady-i6104343556.html) był by to biolog
I chciałem dokupić tego chinolka (http://allegro.pl/filtr-zewnetrzny-ncf-1500-l-h-akwarium-do-500l-i6243077815.html) na mechanika
Oczywiście do tego będzie jakiś falownik dobrany.

Proszę od razu o nie hejtowanie, że chce to robić po kosztach na chinolach. Po prostu nie sądzę abym siedział w tym na tyle długo abym kupował dobre filtry na lata.
Rury itd mam już pociągnięte więc kubełki zdają się najlepszym rozwiązaniem. Tylko tu pojawia się moje pytanie. Czy dadzą radę ? Lub macie jakąś inną (równie tanią) dobrą alternatywe ?
If1mN1t.jpg

Pozdrawiam !

Edytowane przez AlexSenda
Opublikowano

a co masz schowane za tym bocznym tłem z prawej strony?

z mojego doświadczenia wynika iż każdy dodatkowy a zbędny metr węża lub rury w kuble to duża strata na wypływie z tego kubła.

Ja widzę  oba  wyloty  z obu kubłów z prawej strony po powierzchni wody a oba zasysy  też po prawej nisko nad piaskiem ale tam już coś siedzi???

w mojej opinii do baniaka 500l filtracja mechaniczna jaką da nf1500 będzie za mała bo on w najlepszym razie da wypływ realny ok  1000l/h  czyli to samo jakbyś wsadził AqC1000 z gąbką .

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

w mojej opinii do baniaka 500l filtracja mechaniczna jaką da nf1500 będzie za mała bo on w najlepszym razie da wypływ realny ok  1000l/h  czyli to samo jakbyś wsadził AqC1000 z gąbką .

Myślę Henryku że kubełek(mechanik) o przepływie 2000l/h dałby już radę...

Oczywiście dodatkowo falownik będzie potrzebny...

Opublikowano

Zobaczymy Andrzeju co autor nam odpowie, bo temat jest o dwu kubełkach do 500l  Szczególnie frapuje mnie to to co to :Dza tym ekranem z kamienia po prawej.

Zwróć uwagę że AlexSenda powrócił do nas po 2letniej nieobecności:) 

Witam serdecznie z otwartymi ramionami syna marnotrawnego:D - śmiało pisz - na pewno pomożemy.

W tym czasie jego 450l urosło do 500l ale nie wiemy jakie są wymiary tego szkiełka - przed laty było 150x50 i nie wiem co dalej:( czy to h czy  xy.

Do tego wystroju co zaprezentował falownik jest zbędny;) ale o  ilości i gradacji piasku też nic nie wiemy - wygląda że za drobny i za dużo ale możliwe że to efekt tylko na fotce.

Alex śmiało pisz o wszystkim co cię czeka ale najpierw pisz a potem dopiero działaj bo błędów możliwe że unikniesz. Na przykład dwie długie rury zamiast krótkich kolanek i jak najkrótszych węży w kubełkach.

A jak tam to wszystko stoi za tą ścianką z płyty MDF ?:D

pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Jak na moje oko po prawej stronie są rurki zasysowe schowane za kamieniem.

Posłuchaj rad Henryka i przełóż (skróć) te rurki wylotowe i daj je z prawej strony nad zasysem. Woda wypływając z kubełków popłynie pod powierzchnią - przy okazji natleniając ją - z prawe do lewej i potem opadając na dno wróci do zasysów nad dnem.

Mam tylko wątpliwości czy ten filtr mechaniczny da radę w Twoim baniaku. Nastaw się, że tak jak napisał wcześniej Andrzej będzie potrzebny dodatkowo falownik, który poprawi cyrkulację wody.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, deccorativo napisał:

Witam serdecznie z otwartymi ramionami syna marnotrawnego:D - śmiało pisz - na pewno pomożemy.

Haha. Dokładnie. Wróciłem do tego tematu po dwóch latach i dzięki za miłe przyjęcie !

A więc już wszystko rozjaśniam. Za kamieniami znajdują się rurki zasysające zrobione pod dwa kubełki :
(muszę tylko znaleźć siateczke plastikową między kamienie a szkło co by ryby za ściankę nie wpływały. jakieś pomysły gdzie to dorwę ?)
3aeXNhs.jpg

Ktoś pytał co się znajduje za dalszą częścią mdf'a : jest to dalsza część pokoju :) (akwarium jest widoczne z 3 stron)
QmV2IFv.jpg
KINGu3o.jpg

Dokładnie tak. Akwarium ma 450L (pomyłka z tym 500l ponieważ kiedyś robiłem sumpa który nie wypalił i mi się pomieszało z tymi litrażami). 
Dalej za ścianką z kamieni mam półkę właśnie na filtry i jakieś inne pierdoły :
Eh0xFt1.jpg

Do tego niedawno dorwałem dosyć mocne listwy ledowe od kumpla które wyglądają tak:
6zOsGem.jpg


Więc już stoi u mnie jeden filtr hw-302 o przepływie 1000L/h. Do tego był by drugi o przepływie 1500L/h . To dalej za mało ? 
Piasku jest tu o ile pamiętam 40kg drobnego kwarcowego. nic tutaj nie mam zamiaru dokładać. Aktualnie jest wszystko tak jak na pierwszej fotce z tego posta.

EDIT: Pomyłka. Aktualnie mam hw-303b o przepływie 1400L. Jaki do tego jeszcze dobrać drugi kubełek ?

Edytowane przez AlexSenda
Opublikowano
Dnia 7.12.2016 o 20:24, AlexSenda napisał:

muszę tylko znaleźć siateczke plastikową między kamienie a szkło co by ryby za ściankę nie wpływały. jakieś pomysły gdzie to dorwę ?

Więc już stoi u mnie jeden filtr hw-302 o przepływie 1000L/h. Do tego był by drugi o przepływie 1500L/h . To dalej za mało ? 
EDIT:  Aktualnie mam hw-303b o przepływie 1400L. Jaki do tego jeszcze dobrać drugi kubełek ? 

UP.

Zaznaczę również, że filtry są na wysokości akwarium więc nie męczą się z podnoszeniem słupa wody. 
Jeden mam 1400L/h . Jaki wystarczy drugi ? Taki sam czy 2000L/h ?

Opublikowano

Jeśli kubełek o przepływie 1400l/h jest filtrem typowo biologicznym,to jako mechanika dałbym drugiego kubełka z przepływem 2000l/h...

Do biologa dałbym 1-1.5l(ale to już max) przykładowo ceramiki bądź innego złoża+ gąbkę na jego zasys jako prefiltr...

Natomiast to kubełka o przepływie 2000l/h dałbym tylko same gąbki i nic więcej...

No i oczywiście prawdopodobnie tak jak pisałeś będzie też potrzebny falownik...

Dnia 7.12.2016 o 20:24, AlexSenda napisał:

A więc już wszystko rozjaśniam. Za kamieniami znajdują się rurki zasysające zrobione pod dwa kubełki :
(muszę tylko znaleźć siateczke plastikową między kamienie a szkło co by ryby za ściankę nie wpływały. jakieś pomysły gdzie to dorwę ?)

Nie wiem jakiej wielkości masz czy będziesz miał ryby?Ale możesz zakupić sobie taką siatkę z PCV którą zakupisz np w sklepie ogrodniczym  https://www.google.pl/search?q=kratka+z+PCV&rlz=1C1AOHY_plPL708PL708&espv=2&biw=1024&bih=653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3k87xjvPQAhVFXSwKHbdQAu8Q_AUIBigB#tbm=isch&q=siatka+z+PCV

Opublikowano
8 godzin temu, AlexSenda napisał:

Zaznaczę również, że filtry są na wysokości akwarium więc nie męczą się z podnoszeniem słupa wody.

A jesteś pewien, że tak będzie działał, we wszystkich instrukcjach dotyczących filtrów kubełkowych, mają się one znajdować poniżej dna akwarium.

Opublikowano
54 minuty temu, darkon napisał:

A jesteś pewien, że tak będzie działał, we wszystkich instrukcjach dotyczących filtrów kubełkowych, mają się one znajdować poniżej dna akwarium.

Tutaj głównie chodzi o to, żeby zasys byl powyżej filtra, gdyż w przeciwnym wypadku nie zadziała fizyka i nie będzie woda leciała do filtra tak, jak należy :/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.