Skocz do zawartości

Dojrzewanie 300l - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

                                                          TABELKA STAREGO STARTU BANIAKA:

Data pomiaru

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

Zalanie: 11.11.2016

10 minut po wlaniu WA:

1

7.6

0.025

10

6

10

14.11.2016

0.6

-

0.01 (spadek?!)

-

-

-

16.11.2016

0.4

-

0.1

-

-

-

20.11.2016

0.4

-

0.1

-

-

-

22.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

24.11.2016

0.3

-

0.2

-

-

-

25.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

26.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

27.11.2016

0.3

-

0.2

-

-

-

28.11.2016

0.3

-

0.1

15

-

-

POMIARY PRAWIDŁOWE

30.11.2016

0

-

0.06

1

11

-

 

Okazało się, że miałem wadliwe testy, a test NO3 najprawdopodobniej sam zepsułem myląc nakrętki (zaznaczyłem na nowym :D). Ze względu na to, że nie mieliśmy kontroli nad przebiegiem startu Pan Henryk doradził mi: post 9.

Kupiłem nowe uzupełnienia do NH4 i NO3, stare poszły "do kosza".

Wczoraj wylałem wodę, wlałem nową oraz włączyłem grzałke na 30 stopni.

Przed wlaniem WA, sprawdziłem NO3 w kranówie oraz zmierzyłem NH4.

NO3 - 5 

NH4 przed wlaniem WA <0.05, po wlaniu WA 0.4

Po zmierzeniu NH4, wlałem 2 ampułki bakterii Prodibio Biodgest.

Oczywiście wszystkie filtry są włączone, napowietrzanie włączone, oświetlenie wyłączone, a temperatura wody wynosi 30 stopni.

Tabelka nowego startu baniaka.

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

 

Za 3 dni pomiary NO2 oraz NH4.

Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem ;)

 

Dziwi mnie rozbieżność w wynikach KH i GH między nową, a starą wodą.

 

 

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano (edytowane)
19 hours ago, deccorativo said:

jutro po widoku zrób tylko kontrolnie pomiar NO2 - odpowie czy tam coś wcześniej się działo. dalej jak napisałeś za 3 dni.

Zmierzyłem NO2, wyszło 0.2 (kolor był nawet bardziej intensywny niż 0.2, ale nie aż tak jak 0.4) ;)

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

to oznacza że jednak tam biologia się zaczęła za pierwszym razem i teraz ruszyła natychmiast przynajmniej na I etapie NH4-> NO2.

Damian przyśpieszamy my także - jutro zrób a nie za 2 dni pomiary NH4,NO2,NO3

Opublikowano (edytowane)

Wykonałem pomiary, poniżej tabelka:

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

to oznacza że ci cała biologia chodzi i tylko trzeba dokończyć start a to będzie już szybko.

Za rybami się rozglądaj kolego - tylko na szybko kundli nie zakup. Lepiej mniejsze a z uznanej hodowli.

Opublikowano
21 hours ago, deccorativo said:

to oznacza że ci cała biologia chodzi i tylko trzeba dokończyć start a to będzie już szybko.

Za rybami się rozglądaj kolego - tylko na szybko kundli nie zakup. Lepiej mniejsze a z uznanej hodowli.

to bardzo fajnie, na to czekałem :D

jutro zrobię kolejne pomiary

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem pomiary, NO2 wyszło ponad skale, kolor mocno krwisty (wklejam zdjęcie)

 

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

 0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

05.12.2016

0.1

-

<1.0

20

-

-

15304011_1779850442066775_411984552_o.jpg

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

pomiary za 2 dni jak dotychczas idzie dobrze ale właśnie zbliżamy się do tego momentu w którym poprzednio stanęło.

Mam wrażenie że masz w baniaku jakieś dodatkowe poza wlaną WA żródło  jonu amonowego czyli albo NH3 albo NH4.

Przy starcie na WA o dawce 1mg/l NH4 zazwyczaj dojrzewanie kończy się o 10-20ppm NO3 wyżej od startu.

Ty dałeś 1/2 dawki WA a dalej masz NH4 a NO3 już dobija do tego wzrostu jak z pełnym startem, trochę to zastanawiające.

Opublikowano (edytowane)

NO2 dalej ponad skalą. Wklejam zdjęcie pomiaru NO3. Wydaję mi się, że jest to 20.

Zapomniałem dopisać, że w piątek pojawił mi się biały nalot na szybach, który jest do tej pory.

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

05.12.2016

0.1

-

<1

20

-

-

07.12.2016

<0.05

-

<1

20

-

-

 

15388572_1783770085008144_582133230_o.jpg

Edytowane przez damianhm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.