Skocz do zawartości

Dojrzewanie 300l - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

                                                          TABELKA STAREGO STARTU BANIAKA:

Data pomiaru

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

Zalanie: 11.11.2016

10 minut po wlaniu WA:

1

7.6

0.025

10

6

10

14.11.2016

0.6

-

0.01 (spadek?!)

-

-

-

16.11.2016

0.4

-

0.1

-

-

-

20.11.2016

0.4

-

0.1

-

-

-

22.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

24.11.2016

0.3

-

0.2

-

-

-

25.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

26.11.2016

0.3

-

0.1

10

-

-

27.11.2016

0.3

-

0.2

-

-

-

28.11.2016

0.3

-

0.1

15

-

-

POMIARY PRAWIDŁOWE

30.11.2016

0

-

0.06

1

11

-

 

Okazało się, że miałem wadliwe testy, a test NO3 najprawdopodobniej sam zepsułem myląc nakrętki (zaznaczyłem na nowym :D). Ze względu na to, że nie mieliśmy kontroli nad przebiegiem startu Pan Henryk doradził mi: post 9.

Kupiłem nowe uzupełnienia do NH4 i NO3, stare poszły "do kosza".

Wczoraj wylałem wodę, wlałem nową oraz włączyłem grzałke na 30 stopni.

Przed wlaniem WA, sprawdziłem NO3 w kranówie oraz zmierzyłem NH4.

NO3 - 5 

NH4 przed wlaniem WA <0.05, po wlaniu WA 0.4

Po zmierzeniu NH4, wlałem 2 ampułki bakterii Prodibio Biodgest.

Oczywiście wszystkie filtry są włączone, napowietrzanie włączone, oświetlenie wyłączone, a temperatura wody wynosi 30 stopni.

Tabelka nowego startu baniaka.

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

 

Za 3 dni pomiary NO2 oraz NH4.

Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem ;)

 

Dziwi mnie rozbieżność w wynikach KH i GH między nową, a starą wodą.

 

 

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano (edytowane)
19 hours ago, deccorativo said:

jutro po widoku zrób tylko kontrolnie pomiar NO2 - odpowie czy tam coś wcześniej się działo. dalej jak napisałeś za 3 dni.

Zmierzyłem NO2, wyszło 0.2 (kolor był nawet bardziej intensywny niż 0.2, ale nie aż tak jak 0.4) ;)

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

to oznacza że jednak tam biologia się zaczęła za pierwszym razem i teraz ruszyła natychmiast przynajmniej na I etapie NH4-> NO2.

Damian przyśpieszamy my także - jutro zrób a nie za 2 dni pomiary NH4,NO2,NO3

Opublikowano (edytowane)

Wykonałem pomiary, poniżej tabelka:

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

to oznacza że ci cała biologia chodzi i tylko trzeba dokończyć start a to będzie już szybko.

Za rybami się rozglądaj kolego - tylko na szybko kundli nie zakup. Lepiej mniejsze a z uznanej hodowli.

Opublikowano
21 hours ago, deccorativo said:

to oznacza że ci cała biologia chodzi i tylko trzeba dokończyć start a to będzie już szybko.

Za rybami się rozglądaj kolego - tylko na szybko kundli nie zakup. Lepiej mniejsze a z uznanej hodowli.

to bardzo fajnie, na to czekałem :D

jutro zrobię kolejne pomiary

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem pomiary, NO2 wyszło ponad skale, kolor mocno krwisty (wklejam zdjęcie)

 

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

 0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

05.12.2016

0.1

-

<1.0

20

-

-

15304011_1779850442066775_411984552_o.jpg

 

Edytowane przez damianhm
Opublikowano

pomiary za 2 dni jak dotychczas idzie dobrze ale właśnie zbliżamy się do tego momentu w którym poprzednio stanęło.

Mam wrażenie że masz w baniaku jakieś dodatkowe poza wlaną WA żródło  jonu amonowego czyli albo NH3 albo NH4.

Przy starcie na WA o dawce 1mg/l NH4 zazwyczaj dojrzewanie kończy się o 10-20ppm NO3 wyżej od startu.

Ty dałeś 1/2 dawki WA a dalej masz NH4 a NO3 już dobija do tego wzrostu jak z pełnym startem, trochę to zastanawiające.

Opublikowano (edytowane)

NO2 dalej ponad skalą. Wklejam zdjęcie pomiaru NO3. Wydaję mi się, że jest to 20.

Zapomniałem dopisać, że w piątek pojawił mi się biały nalot na szybach, który jest do tej pory.

Data pomiaru:

NH4

pH

NO2

NO3

KH

GH

01.12.2016

0.4

7.6

0.05

5

12

14

03.12.2016

0.2

-

0.6

10

-

-

05.12.2016

0.1

-

<1

20

-

-

07.12.2016

<0.05

-

<1

20

-

-

 

15388572_1783770085008144_582133230_o.jpg

Edytowane przez damianhm

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.