Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może kupić też mniejsze i okleić nim kasetę? Oczywiście wycinając je wzdłuż linii pęknięć i tak, żeby wystawało za kasetę. Gdzieś był na forum link jak ktoś za pomocą dwóch teł ukrywał kasetę.

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Musisz pamiętać, że E-rybka klei wzmocnienia do samego boku akwarium. Także przy projektowaniu kaseciaka w tle miej to na uwadze.

A jeszcze z innej beczki, nie myślałeś o wykonaniu tła własnoręcznie ? Cena mniej więcej 200-250zł, sporo fajnej zabawy no i kaseciak siedzi w środku zatopiony, bez kombinowania.

Opublikowano
29 minut temu, spiochu napisał:

Gdzieś był na forum link jak ktoś za pomocą dwóch teł ukrywał kasetę.

To może być ciekawe rozwiązanie. Przeszukam forum.

30 minut temu, Pleziorro napisał:

A jeszcze z innej beczki, nie myślałeś o wykonaniu tła własnoręcznie ? Cena mniej więcej 200-250zł, sporo fajnej zabawy no i kaseciak siedzi w środku zatopiony, bez kombinowania.

Myślałem, żeby samemu wykonać takie tło. Czytałem sporo wątków na ten temat (ps kolegi tło jest mistrzowskie:)  ). Doszedłem do wniosku, że nie byłbym wstanie samemu zrobić tła, które ładnie by wyglądało. Może kiedyś...

Opublikowano (edytowane)

Za 49,50$ czyli ok 210 zł masz 5 szt paneli 60x45 cm z Chin ( nie ma problemu wklejonych wzmocnień poprzecznych i wody za tłem) a to wystarcza nawet z naddatkiem  do wklejenia do 200x60cm.

Wyjdzie coś w stylu decco:D  jak skończę nowe dwa rodzaje oświetleń do baniaków to sam zrobię takie bez 100kg cementu.

20161101_131428.jpg

co prawda nie podoba mi się ale to kwestia gustu

https://pl.aliexpress.com/item/3D-Foam-Dark-Grey-Rock-Reptile-Aquarium-Fish-Tank-Background-Backdrop-Wall-Decoration-Durable-Quality/32763391249.html?spm=2114.010208.3.100.7674fw&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10068_10000007_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10037_10054_10059_10032_10099_10078_10079_10077_10073_10097_10100_10096_10070_10052_10050_424_10051,searchweb201603_9&btsid=05653a72-7bf7-40da-9f7b-172630c12883

nawet nie piszą że potną jak te moje więc tylko łączenia płyt trzeba zamaskować.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
14 minut temu, deccorativo napisał:

nawet nie piszą że potną jak te moje więc tylko łączenia płyt trzeba zamaskować.

Tło ciekawe, jednakże poszukuję tła w jednym kawałku. Nie mogę przekonać się to tych łączeń prostych jak od cięcia przy linijce.

..Ale przecież mam stare tło 120x50 z akwarium które wczoraj skasowałem. Może faktycznie je w jakiś sposób wykorzystać ?

Opublikowano
15 minut temu, iquitos68 napisał:

Doszedłem do wniosku, że nie byłbym wstanie samemu zrobić tła, które ładnie by wyglądało. Może kiedyś...

A to cię zawstydzę - kobiety to robią  bez żadnego problemu a ty - chłop nie zrobisz???

 

może wyjść coś podobnego tylko będę używał tej techniki ale materiały inne.

 

 

Ciągle nie pojmuję dlaczego wszyscy używają białego styropianu jak jest od razu w naszym kolorze serpentynitu nawet zielonego w tej samej cenie taki grafitowy dokładnie jak te z tego filmu.

Nazywa się styropian grafitowy ,

do klejenia Soudal Silirub w kolorze bezbarwnym, czarnym, grafitowym lub brązowym

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=soudal+silirub&search_scope=category-64597&bmatch=base-relevance-floki-5-com-1-5-1012

 

do tego lutownica transformatorowa z kawałkiem drutu do cięcia i dwa inne materiały

1/ aceton i pędzel do podtopienia krawędzi by nie zrobić z mieszkania śmietnika

2/ farby w sprayu do bezpośredniego malowania styropianu

http://allegro.pl/farba-lakier-spray-eco-do-styropianu-akrylowy-400m-i5904874910.html

kolorystyka do wyboru - szokuje :D

zupełnie nie używasz cementu, CRów i CXów.  z góry lekko poprószysz  sprayem ciemno-zielonym  RAL 6005 a od dołu szarym lub ciemno-czerwonym - od razu masz zielenice i krasnorosty:)

i wklejamy do baniaka.

filmik na YT jak gościu takim drutem i lutownicą kroi paski styropianu a potem klei do płyty 1cm - też jest tylko szukać mi się nie chce.

 

Opublikowano

Myślę, że podstawowe tło będzie jednak kupione. Natomiast jest problem z wkomponowanym kaseciakiem:( Patrząc na powyższe fotki wpadł mi pomył kaseciaka, o kształcie kamienia zwisającego od góry przez taflę wody. Gdybym teraz zaplanował w akwarium trzy wzmocnienia poprzeczne, w tym dwa przy bocznych szybach to oczyma wyobraźni nawet widzę, że można by go na wzmocnieniu wzdłużnym i poprzecznym oprzeć. Oj nie wiem czy za daleko nie zapędziłem się ;) 

Opublikowano

A nie możesx kupić takiego tła jak moje? W akwarium mało miejsca zajmuje, dostępne w różnych rozmiarach. Kupujesz większe,jedno mniejsze. Mniejsze przyklejasz do kaseciaka i już masz zamaskowanego. Nawet możesz poprosić znajomego stolarza to ci po linii łączenia kamienii na taśmówce dotnie żeby się w oczy nie rzucało.
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6615840287

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka




Opublikowano

Jedno pytanie do tych co próbowali wkładać tło do baniaka. Przecież jeśli szer. dna akwarium jest większa od wysokości to przecież bez problemu można wsunąć tło na płasko pod wzmocnienia poprzeczne i potem podnieść je do pionu. W czym jest problem? A kolega iquitos68 przecież ma o 10cm szerszy zbiornik niż wysokość. Wg mnie bez problemu powinieneś włożyć w miarę płaskie tło nawet przy 3 wzmocnieniach poprzecznych.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, Krzymor napisał:

Jedno pytanie do tych co próbowali wkładać tło do baniaka. Przecież jeśli szer. dna akwarium jest większa od wysokości to przecież bez problemu można wsunąć tło na płasko pod wzmocnienia poprzeczne i potem podnieść je do pionu. W czym jest problem? A kolega iquitos68 przecież ma o 10cm szerszy zbiornik niż wysokość. Wg mnie bez problemu powinieneś włożyć w miarę płaskie tło nawet przy 3 wzmocnieniach poprzecznych.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
 

Nie jestem pewny ale przy takim wkładaniu przeszkadzają wzmocnienia wzdłużne. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.