Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

makok, ja nie zabardzo pamietam co ty wtedy pisałes a w archiwum nie mam twojej wiadomosci bo ja do ciebie pisałem za pierwszym i drugim razem z komputera kolegi( i nie bardzo idzie mi to sprawdzic) . czy mógłbys mi przypomniec co tam pisałes??? I co mam zrobic??

Opublikowano

teoretycznie wyczytalem wlasnie przed sekunda, ze przy rurce nie koniecznie musi nastepowac zapowietrzanie:

http://groups.google.pl/group/pl.rec.ak ... 83bba859c0


link do zdjecia pudelka przelewowego by pszemol niestety prowadzi w pustke aleee wygooglalem:


http://www.petsolutions.com/Overflow-Bo ... 89014.aspx


Tu znowu pudelko bez odpowietrzania:

http://www.petsolutions.com/CPR-Continu ... 04581.aspx

Opublikowano
odpowietrzenie jest dmuchaniem na zimne, ale zle zrobione (nieszczelne) moze wlasnie wywolac skutek odwrotny - zapowietrzac uklad


nie no, musi być szczelne, tu nie może być pomyłek...

Opublikowano

Zaraz zaraz, czyli w tym "U" ma byc dziura jakiej wielkosci?? i czy w tej dziurze ma byc rurka, która prowadzi powietrze do tej dziury co napowietrza aquaela??? (górna czesc, która napowietrza wode ,która wylatuje z aquaela???)

Bo juz sam nie wiem.


Jeszce raz zapytam (lekki OT) czy lepiej dokupic jakis filtr wewnetrzny do akwarium o wydajnosci ok. 500-700l/h czy zmienic tylko pompke na cyrkulacyjną np. 700l/h??? a Filtr (aquaela fan mini) włożyc normalnie do akwarium(z obudowa i gabka w srodku)

Tzn koknretniej: Na dnaich kupie Filtr o wydajnosci ok. 700l/h i czy dac go do filtra przelewowego czy normalnie do akwarium włozyc a w filtrze przelewowym zostawic aquaela fan mini???

Sory za taki metlik ale chce abyscie mnie dobrze zzrozumieli :)

Opublikowano
Zaraz zaraz, czyli w tym "U" ma byc dziura jakiej wielkosci?? i czy w tej dziurze ma byc rurka, która prowadzi powietrze do tej dziury co napowietrza aquaela??? (górna czesc, która napowietrza wode ,która wylatuje z aquaela???)

Dziura to raczej cos o nieregularnym ksztalcie. Lepiej aby byl tam otwor o srednicy dopasowanej do posiadanej rurki. Koniec tej rurki istotnie mozna podlaczyc do rurki znajdujacej sie w gornej czesci dyszy aquaela

Opublikowano
Zaraz zaraz, czyli w tym "U" ma byc dziura jakiej wielkosci?? i czy w tej dziurze ma byc rurka, która prowadzi powietrze do tej dziury co napowietrza aquaela??? (górna czesc, która napowietrza wode ,która wylatuje z aquaela???)

Bo juz sam nie wiem.



Baczek -- kup wezyk i sprobuj pchac powietrze ustami do Twojej U-Rurki, symulujac dostawanie sie powietrza wlasnie tam...

Jesli strumien wody bedzie na tyle silny ze bedzie odpowietrzal rurke automatycznie to nie ma problemu... za Pszemolem, ktorego cytowalem...



Wtedy jedynie zapchanie rurki moze spowodowac ze woda z sumpa zostanie wypompowana do akwa... Ja osobiscie zamiast u-rurki bede robil pudelko przelewowe z 2 rurkami -- to ktore bylo na jednym z serwisie.

Przezroczyste -- bede widzial czy zbiera sie tam powietrze czy nie...

Opublikowano

Aha to juz wszytsko wiem , dzis pujde do motoryzacyjnego albo zologicznego i kupie igielitowa rurke o srednicy wewnetrzne ok.4mm. Bedzie dobra??

Aha mam jeszce ten dylemat o którym pisałem wczesnije(chodzi o te filtry)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.