Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych użytkowników
 
Mam pytanie dot. szafki ALUDEKOR 
 
Wczoraj dotarła do mnie szafeczka w/w Firmy po skręceniu jej mam pewne obawy
 
Poza skromnymi danymi które znajdują się na aukcjach jak i na stronie producenta nie ma o niej nic
 
Dane techniczne szafki
Wymiar: 100x40x73(wysokość)cm
Kształt: Prosta
Nośność: 300kg
 
Jak wyżej wspomniałem po skręceniu szafki mam obawy, szafka nie jest stabilna najnormalniej się chybocze
 
Na niej mam zamiar postawić akwa 160 L (100X40X40 )
+ 20 kg skałek korzenie filtry, daszki itp co razem wyjdzie jakieś 200 - 250 kg
 
Tu moje pytanie czy ktoś z was posiada w/w szafkę ?
 jak to się sprawuje
Może trzeba ją wzmocnić ?
 
Płyta z której jest zrobiona wygląda na 16
Do opisu dołączam fotki
Dzięki

 

IMG_0032.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0002.JPG

Opublikowano

No tak to jest jak się kupuje gotowce :(, myślę że skoro producent daje gwarancję do 300kg to możesz stawiać śmiało. Jeśli nie czujesz się pewnie to kup na wymiar płytę meblową w markecie i przykręć z tyłu tworząc zamknięte plecy, to wzmocni konstrukcję pod względem chybotania na boki.

Opublikowano

Ja wiem, że wytrzyma bez tych nóżek ale jak bym się, że środek wygnie się do dołu bo nie ma żadnego podparcia a materiał podobno lichy...
No ale to już kolega sobie sam zdecyduje, nie namawiam :)

Wysłane z telefonu


Opublikowano

Po wypoziomowaniu tez powinna byc stabilniejsza bo widac ze w tej chwili drzwiczki bardzo nie rowno się schodza.

Ja w swojej szafce juwela pod bardzo podobne wymiary alwarium mam tez nozki pod srodkowymi wzmocnieniami razem 8szt. Wiec tez bym radzil dodac 2szt posrodku. Nie dlatego ze szafka sie wygnie ale bedzie stabilniejsza oczywiscie pod warunkiem ze kazda z nozek bedzie stała rowno na podłodze.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Drzwiczki są do regulacji nie ma z tym problemu

Jeśli chodzi o nóżki to ma sześć dwie po bokach jak widać i dwie pod środkową płytą  po prostu zdjęcie tak wyszło 

 

Wypoziomuje i stawiam 

W każdym razie dziękuję wszystkim za porady

Pozdro

Opublikowano

Panowie pojawił się problem

Szafkę wypoziomowałem mimo nierównej podłogi "panele"

Postawiłem akwa, wsypałem żwir, i zacząłem układać aranżację

Po lewej stronie postawiłem około 10 kg skałek, zmierzyłem poziom okazało się że akwarium ma przechył na "lewą"  tam gdzie kamienie kilka mm

Pomyślałem pewnie pianka pod aka się ugięła i być może uda mi się to wyrównać pozostałymi obiektami w akwarium

Następnie dodałem resztę aranżacji , korzenie i skałki środek i prawa strona, okazało się że w tym momencie akwarium ma poziom

Postanowiłem akwarium zalać wodą do połowy aby nie ryzykować, co się okazało akwarium straciło poziom

wygląda to tak że tył akwarium jest niższy a przednia szyba jest wyżej i akwarium ucieka  na  prawą stronę

w każdym razie  tył  względem przodu ucieka 5mm a przechył na prawo około 4 mm

Co radzicie czy to wypoziomować jeszcze raz czy co z tym zrobić

Grubość szyby na te akwarium - standard  czyli 8 mm stąd moje obawy

Z góry dzięki 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.