Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Splendor napisał:

Tropical Soft Line  Africa Carnivore

IMHO może być pokarmem podstawowym. Popatrz jeszcze co było polecane wcześniej i zamów od sprzedawcy pokarm, który kupowane rybki jadły wcześniej.

Pół zdania OT - A4+B6+C1+D1+E1:icon_smile: - w Twojej obsadzie najsilniejsze zapewne będą Copadichromisy - wpuściłbym je nie jako największe lecz jako najmniejsze z obsady.

Powodzenia:icon_smile:

Edytowane przez tom77
Opublikowano (edytowane)

Ja tylko podam co u mnie ryby bardzo chętnie jedzą:

Nature Food; Premium cichlid, Premium color plus

Aquatic Nature; Excel color, Energy food

Sera; granured

Tropical; soft line AFRICA carnivore, Krill gran (bardzo drobny, ale bardzo chętnie jedzony nawet przez duże ryby)

Podaję całą listę, chociaż wiem, że wystarczyłyby np. tylko pokarmy Aquatic Nature. Przez wiele lat karmiłem swoje ryby wyłącznie tymi pokarmami. Niestety, chyba ta firma wycofuje się z naszego rynku, bo coraz trudniej jest kupić jej produkty.

W związku z tym możesz spokojnie podawać np. tylko te dwa pokarmy firmy Nature Food. W zupełności zaspokoją potrzeby Twoich ryb.

 Z całej tej listy możesz ułożyć menu. Każdy z tych pokarmów zaspokoi potrzeby Twoich ryb. Na Twoim miejscu unikałbym jedynie mrożonek. Reszta to pokarmy wysoko przetworzone, zawierające wszystkie niezbędne składniki.. Wybór, jak widzisz, masz szeroki.

Edytowane przez pozner
Opublikowano
Dnia 21.11.2016 o 20:31, pozner napisał:

Tropical Krill Chips ma różne opinie u akwarystów, dużo jest negatywnych.

Karmiłem tym pokarmem i karmię ( dodatek do Northfina dla drapieżników) ryby i uważam go za dość dobry pokarm w szczególności płatki dla tzw ,, niejadków" lub ryb po odbytej kuracji leczniczej. 

Opublikowano
2 godziny temu, stan napisał:

Karmiłem tym pokarmem i karmię ( dodatek do Northfina dla drapieżników) ryby i uważam go za dość dobry pokarm w szczególności płatki dla tzw ,, niejadków" lub ryb po odbytej kuracji leczniczej. 

Może płatki tak, ale chipsy mogą przytykać ryby, szczególnie te mniejsze. Karol (Mortis) też ma nieciekawe doswiadczenia. Gdzieś w necie też taką opinię znalazłem. Dlatego je odstawiłem. Twoje basiory wchłoną wszystko. Co najwyżej pierdną, wspomagając cyrkulację :D 

Opublikowano
15 godzin temu, tom77 napisał:

Pół zdania OT - A4+B6+C1+D1+E1:icon_smile: - w Twojej obsadzie najsilniejsze zapewne będą Copadichromisy - wpuściłbym je nie jako największe lecz jako najmniejsze z obsady.

Niestety rybcie już zamówiłem i aktualnie czekają na mój zbiornik u kolegi Malawiana więc już chyba za późno, ale zapytam się czy jest taka opcja bo miał również w ofercie mniejsze jak się będę pytał o to czym on je karmi i czym karmione były na Słowacji bo stamtąd niby pochodzą :-)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia ‎2017‎-‎01‎-‎16 o 11:50, pozner napisał:

Może płatki tak, ale chipsy mogą przytykać ryby, szczególnie te mniejsze. Karol (Mortis) też ma nieciekawe doswiadczenia. Gdzieś w necie też taką opinię znalazłem. Dlatego je odstawiłem. Twoje basiory wchłoną wszystko. Co najwyżej pierdną, wspomagając cyrkulację :D 

Nie chodzi tu o wielkość pokarmu, on zawiera 50% białka co odpowiada diecie drapieżników. W skład pokarmu wchodzi duża zawartość tłuszczu co nie jest dobre nawet dla drapieżników z tego biotopu. Drapieżniki z chłodniejszych wód potrzebują więcej tego składnika, 15% to zbyt wiele. Masz racje drapieżniki wchłoną to bez problemu, ryby o inne diecie już nie.

Splendor
Swojego czasu stosowałem pastę w karmieniu tych ryb, jaka jest ta trudno powiedzieć. Sugeruje dobierać pokarmy przynajmniej zbliżone do tego co potrzebują , jest coś takiego jak skład pokarmu z którego można się wiele dowiedzieć.
pozdrawiam

 

Opublikowano

Możesz mieć rację. Ja miałem złe doświadczenia z chipsami, a Karol z granulatem. Obydwa pokarmy mają ten sam skład, więc wszystko by się zgadzało. Napisałem, że mogą przytykać ryby, gdyż u mnie dwie ryby dostały zaparcia.  Jadły, zachowywały się normalnie, ale nie wydalały. Po pewnym czasie były bardzo grube, a po kolejnym pewnym czasie zdychały.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy piszecie o Krylu, możecie podpowiedzieć gdzie kupujecie i jaki?

Również myślę o dodaniu krewetek, czy kupujecie je w Biedronce?

Post przeniosłem z innego wątku. Pytanie dotyczyło non-mbuny (bez drapieżników).

Tu ma większą szansę na odpowiedź.

Edytowane przez tom77
przeniesienie postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.