Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Cytuj

Martin to wielki i wysoki baniak 75 cm więc szyby będą grube nie wiem 15 - 19mm  jeśli chcesz wszystko ekstra to widoczne szyby koniecznie zamów z OW - przy tych grubościach szkła widać gołym okiem różnicę float-OW,   już wielokrotnie wklejałem fotkę gdzie przez dwie boczne 10mm ściana ma zupełnie zielony butelkowy kolor bo szkło było float.  front zamówiłem na szczęście OW.  Przy szybach 10mm też bym się wahał czy warto dopłacać do OW.

Szyba bedzie 12mm z wzmocnieniem wzdluznym i jedna spinka.

Cytuj

Myślę Heniu, że do NL to raczej wyślą firmą kurierską, a wtedy obawy kolegi Martina uzasadnione. No może poza uszkodzeniem w transporcie, bo to akurat obejmuje ubezpieczenie. Jedyny problem to wniesienie takiego kloca do domu. Przy moim skromny 666l było sporo zachodu ;).

Dokladnie. Nie wydaje mi sie ze wysla dwe osoby w trase tylko po to zeby wniesc akwarium. Problem w tym ze nawet jak sie cos stanie to naprawa nie bedzie trwala dwa czy trzy dni robocze i siedzisz znowu z czasem oczekiwania cholera wie jak dlugo. Fakt faktem ze mieszkam w rzedowym domu i akwarium stoi na parterze, wejscie dos latwe od ogrodu i wszystkie drzwi sa szerokie.

Niedawno rozmawialem telefonicznie z osoba ktora od kilkunastu lat klei akwaria i o dziwo z powodzeniem stosuja opti bo to najwyzsza jakosc i koles stwierdzil ze uzywaja tylko przezroczystego silikonu bo jest o deko wytrzymalszy. Robia na zyczenie czarnym ale polecaja przezroczysty. Zaskoczyl mnie tym ze opti umiejetnie sklejone na czarny silikon wyglada pieknie i ze przy zalanym baniaku nie widac wogole kitu - taka anomalia logiczna :lol:. Ma wlasnie takie akwarium sklejone - moze uda mi sie jutro podjechac zobaczyc. Poki co zostaje przy opti i przezroczystym silikonie - jutro postawilem sobie deadline odnosnie zamowienia.

 

Cytuj

Bardzo ciekawy pomysł, zazwyczaj TV wisi nad baniakiem i oglądanie go prawie stojącego na podłodze to może nie będzie najwygodniejsze rozwiązanie, zwłaszcza z nogami na pufie ;) Z drugiej strony kto będzie go oglądał przy baniaku 1000l :P Najważniejszy jest efekt końcowy.

TV nie bedzie wcale tak nisko  - kwestia przyzwyczajenia, a drzwi beda tak zrobione zeby maksymalnie przeszkadzaly i zmuszaly do ciaglego zamykania go. ZZreszta nie ogladam wcale tak duze tv, dzieci wiecej.

Dno akwarium powinno byc widac bezproblemowo z kanapy i to jest najwazniejsze. Zalozeniem jest ogladanie tego co na szafce a nie w niej.

 

Tutaj pare zdjec w galerii na stronie holenderskiego fachowca - 40 lat doswiadczenia. Jak patrze na te spoiny to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Chyba zostala mi juz tylko erybka.

http://www.aquariavanwolferen.nl/Volglas-aquaria#

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, Martin_1980 napisał:

Szyba bedzie 12mm z wzmocnieniem wzdluznym i jedna spinka.

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Opublikowano
1 minutę temu, timi napisał:

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Teraz spojzalem na oferte i okazalo sie ze erybka dala mi wzmocnienie wzdluzne ale poprzeczego brak na ofercie. Grubosc szyby sami dobrali - ja tylko podalem wymiary baniaka.

Opublikowano

timi ma rację

Martin wejdz tu i wstaw swoje wymiary i narzuć grubość szkła 12mm zobaczysz co ci poda w zastrzeżeniach.

http://sklep.roslinyakwariowe.pl/kalkulator-akwarium.php?length=230&depth=62&height=75&thickness=12&x=63&y=19

Owszem może być 12mm ale muszą być wzmocnienia wzdłużne oraz muszą być 2-3 spinki 

wg normy DIN powyżej h 70 cm musi być szkło 15mm. masz to napisane jak wól w uwagach

Uwaga: powyżej 70cm wysokościakwarium stosuje się szkło 15mm lub 19mm oraz wzmocnienia wzdłużne i poprzeczne

 

oczywiście zaraz zaczną pisać że mają takie 80 cm i nie pękło -  oraz inne kalkulatory bez takich uwag ale ja i kolega timi ostrzegamy a ty sam zdecyduj.  Zwracam uwagę że możliwe będą kłopoty z ubezpieczeniem jak baniak nie spełnia normy DIN u nas olewają ale u ciebie nie wiem w Niemczech i Anglii nie ubezpieczysz bez atestu na akwarium.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Cholera macie racje. Dobrze ze podrzuciliscie mi temat odnosnie normy DIN, nawet nie pomyslalem o takim czyms.

 

Oni tez mi dali 12mm szybe. Jutro pojade do nich obejzec firme i co i jak robia. Zauwazylem ze w wiekszosci zbiornikow robia dzielone dno, nawet przy 2m sa dzielone i po 3 spinki.

https://www.facebook.com/Aquaria-van-Wolferen-536645256422571/?ref=hl

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

...przy tych grubościach szkła widać gołym okiem różnicę float-OW,   już wielokrotnie wklejałem fotkę gdzie przez dwie boczne 10mm ściana ma zupełnie zielony butelkowy kolor bo szkło było float.  front zamówiłem na szczęście OW.

Z całym szacunkiem do Twojej fotografii, ale nie patrzymy przez pryzmat szkła na białą ścianę :) tylko na to co w akwarium, czyli woda, tło, ryby skały... a wszystko to nie daje żadnej różnicy czy patrzysz przez OW, UCG czy zwykły float.

Oczywiście jak ktoś chce to może wydać xx zł czy guldenów :) jednak moim zdaniem temat jest przereklamowany, i lepiej zainwestować te kilka złotych w oświetlenie albo filtrację.

Tak to wygląda na filmiku - po lewej stronie float po prawej Ultra Clear od Guardiana - jest minimalnie bielszy od Opti white, a jednak w baniaku nie widać różnicy.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
6 hours ago, zetce said:

Mam już drugie akwarium na przezroczystym silikonie ( w sumie kilka lat ) i nic się z nim nie dzieje. Nie zaobserwowałem żadnych wżerających się glonów. Więc jak lubisz efekt ramki czarnej to bierz czarny, a jak nie to przezroczysty. Według gustu.

 

Mysle, ze nikt nie mowi o wzerajacych sie glonach. Chodzi tu o fakt, ze gdy pojawiaja sie glony, sa one bardziej widoczne na spoiwach z przezroczystego sylikonu. Jak napisales kwestia gustu. 

1 hour ago, timi said:

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Niestety przeczytalem posta z domu juz. W poniedzialek jak znajde chwile w pracy, to przelicze panowie czy 12mm jest ok. Na moj gust powinno byc ok, ale lepiej sprawdzic numerki.

Opublikowano

Ja przy 200x70x70 tez mam dzielone dno. Wzmocnienia wzdluzne i 2 spinki. Kolor silikonu uwazam to rzecz gustu i wydaje mi sie przy takiej szerokosci nie sa az tak widoczne (jak masz krewetkarium 30x30, to klejenie jest na pierwszym planie, w Twoim przypadku w po pewnym czasie przestaniesz je widziec). Natomiast OW bym polecal. Ja widze roznice i zdjecia tego nie oddaja. Roznica w cenie nie jest zabojcza.

Zastanawia mnie jeszcze czy glosniki TV nie beda przenosily drgan na szafke i Akwarium. Ryby moga byc zestresowane? 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Tv u mnie nie emituje dzwiekow -wszystko idzie przez kino domowe a glosniki beda w tych wnekach prawo lewo. Skrzynki od glosnikow i rame stelaza dzieli cienka guma (nie taka z paczki haha), drzwiczki nie beda dotykac tej skrzynki bezposrednio bo beda gumowe odbojniki a akwarium bedzie stalo na piance wiec mam nadzieje ze bedzie dobrze. Pozatym to sa glosniko wysokotonowe nie i przenosza basow. Jestem przekonany ze bedzie dobrze. 

Edytowane przez Martin_1980

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.