Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Cytuj

Martin to wielki i wysoki baniak 75 cm więc szyby będą grube nie wiem 15 - 19mm  jeśli chcesz wszystko ekstra to widoczne szyby koniecznie zamów z OW - przy tych grubościach szkła widać gołym okiem różnicę float-OW,   już wielokrotnie wklejałem fotkę gdzie przez dwie boczne 10mm ściana ma zupełnie zielony butelkowy kolor bo szkło było float.  front zamówiłem na szczęście OW.  Przy szybach 10mm też bym się wahał czy warto dopłacać do OW.

Szyba bedzie 12mm z wzmocnieniem wzdluznym i jedna spinka.

Cytuj

Myślę Heniu, że do NL to raczej wyślą firmą kurierską, a wtedy obawy kolegi Martina uzasadnione. No może poza uszkodzeniem w transporcie, bo to akurat obejmuje ubezpieczenie. Jedyny problem to wniesienie takiego kloca do domu. Przy moim skromny 666l było sporo zachodu ;).

Dokladnie. Nie wydaje mi sie ze wysla dwe osoby w trase tylko po to zeby wniesc akwarium. Problem w tym ze nawet jak sie cos stanie to naprawa nie bedzie trwala dwa czy trzy dni robocze i siedzisz znowu z czasem oczekiwania cholera wie jak dlugo. Fakt faktem ze mieszkam w rzedowym domu i akwarium stoi na parterze, wejscie dos latwe od ogrodu i wszystkie drzwi sa szerokie.

Niedawno rozmawialem telefonicznie z osoba ktora od kilkunastu lat klei akwaria i o dziwo z powodzeniem stosuja opti bo to najwyzsza jakosc i koles stwierdzil ze uzywaja tylko przezroczystego silikonu bo jest o deko wytrzymalszy. Robia na zyczenie czarnym ale polecaja przezroczysty. Zaskoczyl mnie tym ze opti umiejetnie sklejone na czarny silikon wyglada pieknie i ze przy zalanym baniaku nie widac wogole kitu - taka anomalia logiczna :lol:. Ma wlasnie takie akwarium sklejone - moze uda mi sie jutro podjechac zobaczyc. Poki co zostaje przy opti i przezroczystym silikonie - jutro postawilem sobie deadline odnosnie zamowienia.

 

Cytuj

Bardzo ciekawy pomysł, zazwyczaj TV wisi nad baniakiem i oglądanie go prawie stojącego na podłodze to może nie będzie najwygodniejsze rozwiązanie, zwłaszcza z nogami na pufie ;) Z drugiej strony kto będzie go oglądał przy baniaku 1000l :P Najważniejszy jest efekt końcowy.

TV nie bedzie wcale tak nisko  - kwestia przyzwyczajenia, a drzwi beda tak zrobione zeby maksymalnie przeszkadzaly i zmuszaly do ciaglego zamykania go. ZZreszta nie ogladam wcale tak duze tv, dzieci wiecej.

Dno akwarium powinno byc widac bezproblemowo z kanapy i to jest najwazniejsze. Zalozeniem jest ogladanie tego co na szafce a nie w niej.

 

Tutaj pare zdjec w galerii na stronie holenderskiego fachowca - 40 lat doswiadczenia. Jak patrze na te spoiny to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Chyba zostala mi juz tylko erybka.

http://www.aquariavanwolferen.nl/Volglas-aquaria#

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, Martin_1980 napisał:

Szyba bedzie 12mm z wzmocnieniem wzdluznym i jedna spinka.

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Opublikowano
1 minutę temu, timi napisał:

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Teraz spojzalem na oferte i okazalo sie ze erybka dala mi wzmocnienie wzdluzne ale poprzeczego brak na ofercie. Grubosc szyby sami dobrali - ja tylko podalem wymiary baniaka.

Opublikowano

timi ma rację

Martin wejdz tu i wstaw swoje wymiary i narzuć grubość szkła 12mm zobaczysz co ci poda w zastrzeżeniach.

http://sklep.roslinyakwariowe.pl/kalkulator-akwarium.php?length=230&depth=62&height=75&thickness=12&x=63&y=19

Owszem może być 12mm ale muszą być wzmocnienia wzdłużne oraz muszą być 2-3 spinki 

wg normy DIN powyżej h 70 cm musi być szkło 15mm. masz to napisane jak wól w uwagach

Uwaga: powyżej 70cm wysokościakwarium stosuje się szkło 15mm lub 19mm oraz wzmocnienia wzdłużne i poprzeczne

 

oczywiście zaraz zaczną pisać że mają takie 80 cm i nie pękło -  oraz inne kalkulatory bez takich uwag ale ja i kolega timi ostrzegamy a ty sam zdecyduj.  Zwracam uwagę że możliwe będą kłopoty z ubezpieczeniem jak baniak nie spełnia normy DIN u nas olewają ale u ciebie nie wiem w Niemczech i Anglii nie ubezpieczysz bez atestu na akwarium.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Cholera macie racje. Dobrze ze podrzuciliscie mi temat odnosnie normy DIN, nawet nie pomyslalem o takim czyms.

 

Oni tez mi dali 12mm szybe. Jutro pojade do nich obejzec firme i co i jak robia. Zauwazylem ze w wiekszosci zbiornikow robia dzielone dno, nawet przy 2m sa dzielone i po 3 spinki.

https://www.facebook.com/Aquaria-van-Wolferen-536645256422571/?ref=hl

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

...przy tych grubościach szkła widać gołym okiem różnicę float-OW,   już wielokrotnie wklejałem fotkę gdzie przez dwie boczne 10mm ściana ma zupełnie zielony butelkowy kolor bo szkło było float.  front zamówiłem na szczęście OW.

Z całym szacunkiem do Twojej fotografii, ale nie patrzymy przez pryzmat szkła na białą ścianę :) tylko na to co w akwarium, czyli woda, tło, ryby skały... a wszystko to nie daje żadnej różnicy czy patrzysz przez OW, UCG czy zwykły float.

Oczywiście jak ktoś chce to może wydać xx zł czy guldenów :) jednak moim zdaniem temat jest przereklamowany, i lepiej zainwestować te kilka złotych w oświetlenie albo filtrację.

Tak to wygląda na filmiku - po lewej stronie float po prawej Ultra Clear od Guardiana - jest minimalnie bielszy od Opti white, a jednak w baniaku nie widać różnicy.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
6 hours ago, zetce said:

Mam już drugie akwarium na przezroczystym silikonie ( w sumie kilka lat ) i nic się z nim nie dzieje. Nie zaobserwowałem żadnych wżerających się glonów. Więc jak lubisz efekt ramki czarnej to bierz czarny, a jak nie to przezroczysty. Według gustu.

 

Mysle, ze nikt nie mowi o wzerajacych sie glonach. Chodzi tu o fakt, ze gdy pojawiaja sie glony, sa one bardziej widoczne na spoiwach z przezroczystego sylikonu. Jak napisales kwestia gustu. 

1 hour ago, timi said:

Przygotowuję się do samodzielnego sklejenia zbiornika i staram się zgłębić temat doboru grubości szkła do danego akwa. Przy tak wysokim i długim akwarium szkło 12 mm i tylko jedna spinka to moim skromnym zdaniem zbyt mało. Długość jak długość, ale od wysokości zależy bezpośrednio jak mocno będą obciążone ściany akwa. Na każdą ze ścian będzie naciskać 375 kg i wg mnie druga spinka to konieczność, ale być może się mylę, w końcu dopiero się "szkolę". Czy eRybka podała Ci w specyfikacji, że będzie jedna spinka i szkło 12 mm?

Niestety przeczytalem posta z domu juz. W poniedzialek jak znajde chwile w pracy, to przelicze panowie czy 12mm jest ok. Na moj gust powinno byc ok, ale lepiej sprawdzic numerki.

Opublikowano

Ja przy 200x70x70 tez mam dzielone dno. Wzmocnienia wzdluzne i 2 spinki. Kolor silikonu uwazam to rzecz gustu i wydaje mi sie przy takiej szerokosci nie sa az tak widoczne (jak masz krewetkarium 30x30, to klejenie jest na pierwszym planie, w Twoim przypadku w po pewnym czasie przestaniesz je widziec). Natomiast OW bym polecal. Ja widze roznice i zdjecia tego nie oddaja. Roznica w cenie nie jest zabojcza.

Zastanawia mnie jeszcze czy glosniki TV nie beda przenosily drgan na szafke i Akwarium. Ryby moga byc zestresowane? 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Tv u mnie nie emituje dzwiekow -wszystko idzie przez kino domowe a glosniki beda w tych wnekach prawo lewo. Skrzynki od glosnikow i rame stelaza dzieli cienka guma (nie taka z paczki haha), drzwiczki nie beda dotykac tej skrzynki bezposrednio bo beda gumowe odbojniki a akwarium bedzie stalo na piance wiec mam nadzieje ze bedzie dobrze. Pozatym to sa glosniko wysokotonowe nie i przenosza basow. Jestem przekonany ze bedzie dobrze. 

Edytowane przez Martin_1980

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.