Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ok, akwarium coraz blizej, już zamówione 180x50x60 cm, pokrywa aluminiowe led z zoolight już jest u mnie, filtry kupione - hw 304 jako biolog i hw 603 jako prefiltr. W prefiltrze są same gąbki,  które powinny wstępnie oczyścić  wodę mechanicznie, czy w takim razie mogę dać do biologa samą ceramikę 1200m2/l? Czy lepiej dodać jeszcze jakąś ławę,  czy coś innego ?

 

Jako podłoże będę miał piasek wapiennych,  więc do filtra nie muszę chyba wkładać nic na podniesienie/stabilizację pH?

Edytowane przez calderaro
Opublikowano
  W dniu 24.12.2016 o 22:47, calderaro napisał(a):

Ok, akwarium coraz blizej, już zamówione 180x50x60 cm,

Rozwiń  

Słuszna koncepcja bo od postu #1 z 12 Listopada pojemność baniaka wzrosła z ok 410l do faktycznego 540l - trzeba było jeszcze poczekać i nie zamawiać - może by urosło do ;) 200x60x60h?

Nie wiem jaki HW304 kupiłeś ale egon ci radził HW304A  i co tam dostałeś w koszach za wypełnienia bo od razu .

Wspominasz coś o

  W dniu 24.12.2016 o 22:47, calderaro napisał(a):

czy w takim razie mogę dać do biologa samą ceramikę 1200m2/l? Czy lepiej dodać jeszcze jakąś ławę,  czy coś innego ?

Jako podłoże będę miał piasek wapiennych,  więc do filtra nie muszę chyba wkładać nic na podniesienie/stabilizację pH?

Rozwiń  

Może zapodaj co tam siedzi w tym 304 bo że w 603 są same gąbki to wiemy wszyscy.

Zasada z wypełnieniem kubłów jest taka :

Na każde 200l wody w baniaku dajemy 0,5l dowolnego złoża ceramicznego nawet tak słabego jak Matrix z 700m2/l powierzchni dla bakterii nitryfikacyjnych. U ciebie jest 540l więc 1,5l dowolnej ceramiki  od ceramicznych rurek po 6zł/l poprzez lawę wulkaniczną gradacji 3-4cm aż po te superchiper z 1200-1600m2/l  czyli te najdroższe.

Pozostawiamy tylko te złoże wyliczone i gąbki a pozostałe kosze pozostawiamy puste usuwając z nich na start

- zeolit bez względu jaką ma nazwę u tego sprzedawcy

- czarne plastikowe biobale bo to najgorszy bezwartościowy wypełniacz kubłów

- węgiel aktywny

Te puste kosze nie hamują wody a przydadzą się jak ryby będą już pływały na złoża klarujące wodę, usuwające NO3 albo i nawet PO4 - czyli na złoża potrzebne a nie bezsensownie nadmetrażowe.

Jeśli to nie jest super tajne to wpisz dzielnicę Gdańska , wymiary baniaka i te filtracje w swój profil bo wtedy napiszę ci jaką wersję ustrojstwa do nalewania wody i podmian zbudować.

Tylko mi nie pisz że masz dwie lewe ręce i nie dasz rady - w razie czego przedszkolak ci to złoży.

start biologii nitryfikacyjnej cię czeka więc może poczytaj to

 

co napisane na czarno - nie czytać , pomijać

uprzedzam bo nawet z tym niektórzy mają problem:(

 

 

-

 

Opublikowano (edytowane)

Urosło, uroslo,  i powiem Ci,  że akwa jeszcze nie ma, a już żałuję,  że nie większe bo dałoby radę te 200x50x60?. Akwarium i szafkę zamówiłem w  aquariumfish, kontakt z Karolem sporadyczny,  ale napisał,  że akwarium się robi. Pokrywę kupiłem Alu z zoolight z led owymi świetlówkami - jest piękna,  mam nadzieję,  że szafka i akwa też takie będą,  bo o aquariumfish są podzielone opinie... Ten HW304a mam, ale nie dostałem do niego żadnych wkładów,  dlatego chciałem go w całości wypełnić ceramiką, taką,  która ma niby porowatosc 1200m2/l. Do kibla wejdzie mi ok. 18 litrów a po tym co napisałeś,  to się mega zdziwiłem że 1,5l wystarczy, bo wszędzie czytam, ze musi być jak najwieksza filtracja.

Mieszkam w Gdańsku na zakoniczynie, zaraz przy kowalach, a na podmiany wody mam taki koncept - spuszczanie wody - odmulacz, wiaderko, i za balkon a napełnianie - w łazience odlaczam  pralkę,  przykrecam wąż ogrodowy i tak leje wodę do akwarium:)

Edytowane przez calderaro
Opublikowano

No sam widzisz jak się zbędnie pośpieszyłeś - gdyby nie ta kupiona pokrywa to może by się dało jeszcze zamówić większy baniak - a tak szkoda ale mleko się rozlało.

Co do pokrywy - wierzę że piękna ale czy świeci pięknie to się dopiero okaże ale to nie tu taki temat.

  W dniu 26.12.2016 o 11:13, calderaro napisał(a):

Ten HW304a mam, ale nie dostałem do niego żadnych wkładów,  dlatego chciałem go w całości wypełnić ceramiką, taką,  która ma niby porowatosc 1200m2/l. Do kibla wejdzie mi ok. 18 litrów a po tym co napisałeś,  to się mega zdziwiłem że 1,5l wystarczy, bo wszędzie czytam, ze musi być jak najwieksza filtracja.

Rozwiń  

To bardzo dobrze zakupiłeś ten kubeł bez dedykowanych wkładów.

Teraz kup 2 litry lawy wulkanicznej 2-3cm i włóz do jednego kosza , a jak cię drażni i korci dać te 15litrów to weż stoperan.

Najbardziej hamuje wypływ z kubła załamany wąż i zapchany na ful ceramiką kubeł. Faktycznie jeszcze kilka lat temu istniał taki pogląd o zawaleniu grysem koralowym każdego kubła w Malawi ale to się zmieniło.

Jak poczytaliśmy to zalecane dawkowanie ceramiki do baniaków  cyt z

http://seachem.com/matrix.php

"

Directions

Use 250 mL of Matrix™ for each 100 L (25 US gallons) of water. Matrix™ may be placed in any kind of filter, and is particularly effective in a canister filter. Matrix™ is sufficiently large that no filter bag should be required for most applications. Matrix™ works well in drip tray systems, but you may find that the larger Pond Matrix™ is better suited for such applications.Use with Stability® to more rapidly establish the bio-filter.

Each liter of Matrix™ provides as much surface (>~700 m2) as 170 liters of plastic balls!  "

 

Chyba to logiczne że jak dasz te złoże 1200m2/l to 1litr jego zastąpi 1,5l Matrixa .

Filtracja nie może być największa tylko doskonała a to będzie odwrotnie do ilości włożonych litrów wkładu.

Przy tych 1,5-2 litrach złoża będziesz miał w baniaku NO2 - 0,01ppm a przy 15litrach jak proponujesz zapewne będzie NO2 0,05-0,07ppm a więc gorzej a nie lepiej.

Ale oczywiście będą ludzie odmiennego zdania , natomiast faktyczne pomiary czułym testem Saliferta czy JBLa  dają jednoznaczną odpowiedz.

  W dniu 26.12.2016 o 11:13, calderaro napisał(a):

Mieszkam w Gdańsku na zakoniczynie, zaraz przy kowalach, a na podmiany wody mam taki koncept - spuszczanie wody - odmulacz, wiaderko, i za balkon a napełnianie - w łazience odlaczam  pralkę,  przykrecam wąż ogrodowy i tak leje wodę do akwarium:)

Rozwiń  

Ta koncepcja nalewania wody i podmianek to też taka archaiczna ze średniowiecza gdy Rzymianie jeszcze nie chlorowali wody w akweduktach :o ale już wtedy woda płynęła sama do nich i nie kubłowali tak jak ty zamierzasz, ale wolna wola - kubłuj.

Masz pewność że twoje wodociągi nigdy nie chlorują wody? bo co prawda piszesz zawsze tak by nie można było wiedzieć ( za chiny ludowe nie wiem z której SUW wodę ma styk Zakoniczyna z Kowalami ) ale SUW Straszyn wali w rury chloru strasznie 0,19mg/l  czy to twoja rura nie wiem bo nie mieszkam na Zakoniczynie.

Ale i tak Sauer - dostawca wody dla Trójmiasta podaje w słupkach to co nam zbędne - nie znalazłem ani pH, ani NO3, więc pozostaje ci płacić za wodę i jej jakość ale zakupić testy akwarystyczne.

Opublikowano

Pospieszylem się, fakt, Pospieszylem się też z ceramiką,  kupiłem 20 litrów jakiejś super-hiper... no cóż,  wypełni się jeden koszt a reszta będzie na zapas... a to ustrojstwo do podmiany wody zrobię,  chyba nawet ja będę umiał,  bo z tą naszą wodą bezpośrednio z kranu może być słabo...

 

Czy wraz ze wzrostem liczebności ryb dodawać do kubła więcej ceramiki? 

Opublikowano
  W dniu 26.12.2016 o 12:44, calderaro napisał(a):

Pospieszylem się, fakt, Pospieszylem się też z ceramiką,  kupiłem 20 litrów jakiejś super-hiper... no cóż,  wypełni się jeden koszt a reszta będzie na zapas... a to ustrojstwo do podmiany wody zrobię,  chyba nawet ja będę umiał,  bo z tą naszą wodą bezpośrednio z kranu może być słabo...

 

Czy wraz ze wzrostem liczebności ryb dodawać do kubła więcej ceramiki? 

Rozwiń  

Jeśli jeszcze nie minęło 14 dni od jej zakupu, to możesz ja zwrócić, a sprzedawca wróci Ci pieniądze :)

Tak jak napisał Deccorativo, 2 L i tyle :D

Opublikowano
  W dniu 26.12.2016 o 13:22, calderaro napisał(a):

ale przyda się pewnie na zaśemoji16.png

Rozwiń  

Hahahaha

pozostanie ci 18 litrów ceramiki 1200m2/l a to jest do baniaka 12000l  i takiego oczywiście ci życzę :D

albo do 12stu baniaków każdy po 1000l  - też ci takiej opcji życzę:D

ale obie chyba mało realne - jeśli nie chcesz zwrócić sprzedawcy to może załóż fundację  calderaro pod nazwą.

"Złoże ceramiki dla każdego świerzaka" i rozdaj wg wzoru :

(litraż baniaka / 200l  ) x 0,5l = ilość ceramiki w litrach do każdego rodzaju filtra

a każdy i tak dostanie nadmiarowe aż o 70% a może pozwoli to po kilku latach zmienić ten błędny pogląd - kubeł w Malawi na full wypchać ceramiką .

 

Ja bym jednak radził posłuchać kolegi luki i wycofać kasę a za nią kupić elementy do budowy ustrojstwa a może i starczy na komplet testów  kropelkowych JBLa

pH zakres 7,4-9

NH4

NO2

NO3

i chwacit.

Opublikowano
  W dniu 26.12.2016 o 12:29, deccorativo napisał(a):

Filtracja nie może być największa tylko doskonała a to będzie odwrotnie do ilości włożonych litrów wkładu.

Przy tych 1,5-2 litrach złoża będziesz miał w baniaku NO2 - 0,01ppm a przy 15litrach jak proponujesz zapewne będzie NO2 0,05-0,07ppm a więc gorzej a nie lepiej.

Rozwiń  

Czy ktoś mógłby mi to w miarę logicznie wytłumaczyć bo zawsze myślałem że więcej złoża oznacza lepiej :(/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
    • 1) Istnieje taka możliwość, do krzyżowania dochodzi jeżeli samica niema samca ze swojego gatunku lub samiec jest zbyt słaby aby zająć terytorium na którym dochodzi do tarła. 2) Np; Labidochromis joanjohnsonae  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis joanjohnsonae/index.html        lub Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis sp. 'perlmutt'/slides/Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef.html lub Chindongo socolofi albo Iodotropheus sprengerae. 3) Ryby młode gdzie płec jest nieznana trzeba brać po 8-10 sztuk, niektórzy po 12 i więcej sztuk biorą żeby utrafić jak najwięcej samic. Docelowo zostaw po 1 haremie.  
    • Witam  Po prawie 10 latach i zabawy w roślinne, jestem na etapie powrotu do "malawi" Zbiornik jest nie duży bo 240 L brutto. Planuję taką obsadę: Yellow / Mainagano / Afra jalo czyli dokładnie: Cynotilapia sp. Jalo Reef lub Cynotilapia Red Top Lipoma labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano"   Kilka pytań  1.  czy nie będą się krzyżować aby nie było bastardów 2. Czy zamiast maingano coś innego bo z nimi miałem najwięcej kłopotów (agresja wewnątrzgatunkowa) 3 Po ile sztuk, po 1 haremie ?  Ewentualnie jakieś sugestie  Pozdrawiam  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.