Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Opublikowano

Iquitos68, jeśli tak bardzo boisz się rozszczelnienia, to możesz zrobić tak jak kiedyś robiono, czyli akwarium ramowe (jeśli ktoś Ci zrobi). Wtedy nie musisz obawiać się rozszczelnienia.

Opublikowano
15 minut temu, deccorativo napisał:

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Bajka! Gdzie masz otwory wlotowe?

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

Co do wymagań pod kaseciak to pokonaliśmy problem wzmocnień wzdłużnych i wklejasz turbo-kaseciak z wyjmowalną przgrodą w dowolnym miejscu jakie ci się wyda dobre na całej długości baniaka - ja wybrałem lewy róg a ty możesz wybrać każde byle nie pod spinką więc ta szyba 12mm maa tu wpływ na wzrost ceny baniaka ale też daje większe możliwości manewrowania kasetą tu masz taką poglądową fotkę - najpierw pompę wybierz na jakiej cała filtracja będzie śmigać

Za bardzo nie rozumiem, jak wpływ ma grubsza szyba na funkcjonowanie filtra. Cały wątek o turbokaseciaku czeka jeszcze na przeczytanie więc może coś bardzie mi się rozjaśni w tej kwestii. e-rybka dała do możliwości dwie grubości szyby do tego akwarium: 10 mm oraz 12 mm. Ze względu na bezpieczeństwo będę chciał zastosować tą grubszą.

Jeśli turbokaseciak będzie dało się zamontować bez modyfikacji akwarium, to będę chciał aby e-rybka wykonała akwarium z nieskracanymi wzmocnieniami wzdłużnymi dodatkowo klejonymi do szyb bocznych oraz spinki w ilości optymalnej, jaką zaproponują (2-3 może).

e-rybka zaproponowała także wykonanie pokrywy z pleksy na całe akwarium (z otworami na przewody, ruchomymi pokrywami na karmienie itp), jednak nie wiem czy takie rozwiązanie się sprawdzi, i czy nie lepiej zbudować samemu pokrywę na bazie spienionego PCV.

Na pompie do kasety nie chcę oszczędzać. Wiadomo, jeden filtr, jedna pompa, musi być niezawodna.

 

Opublikowano
21 minut temu, deccorativo napisał:

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Mam pewne (niepotwierdzone) obiekcje, co do łatwości obsługi takiego zestawu, gąbka 14x5x50 to będzie kawał ciężkiej nasiąkniętej gąby, która nie będzie tak hop-siup wskakiwać do naszej sztywnej kasety. Dodatkowo będzie musiała podpierać pompę i złoże - zakładam że w jakiejś siatce, może się okazać że po wyjęciu do czyszczenia już nie będzie tak łatwo włożyć, i zacznie się walka z przesuwającym się w przód złożem oraz pompą. Nie widzę także miejsca na wylot pompy, który także będzie przeszkadzał w pracach konserwacyjnych. To są moje spostrzeżenia jako doświadczonego i praktykującego kaseciarza :).

Czekam na wyjaśnienia poruszonych zagadnień, najlepiej poparte jakimiś fotkami.

Opublikowano

Zamiast przegrody po bokach można zastosować przegrodę w kształcie litery U, co zapobiegnie przesuwaniu się złoża. Taka ścianka od dołu o wys. ok. 5cm nie powinna też zbytnio blokować przepływu wody przez złoże. Ewentualnie można taką ściankę wkleić ok 1-2cm nad dnem kasety, aby nie zmniejszyć przepływu. Złoże w siatce już się nie przesunie ;)

12 godzin temu, egon44 napisał:

Jest taka możliwość w tym programie ;) 

Na dole masz opcje-

wariant 1

wariant 2

wariant 3

Niestety działa tylko wariant 1, w pozostałych po wyborze grubości ścianek pokazuje błędy

mala.png

Opublikowano
14 minut temu, led4grow napisał:

Zamiast przegrody po bokach można zastosować przegrodę w kształcie litery U, co zapobiegnie przesuwaniu się złoża. Taka ścianka od dołu o wys. ok. 5cm nie powinna też zbytnio blokować przepływu wody przez złoże. Ewentualnie można taką ściankę wkleić ok 1-2cm nad dnem kasety, aby nie zmniejszyć przepływu. Złoże w siatce już się nie przesunie ;)

Niestety działa tylko wariant 1, w pozostałych po wyborze grubości ścianek pokazuje błędy

Żeby nie zaśmiecać więcej tematu koledze to pisz na priv w razie kłopotów...

Ogólnie teraz sprawdzałem u mnie i wszystko jest ok...

W twoim zrzucie ekranu widzę błąd w wpisaniu grubości dla ścianek wewnętrznych i zewnętrznych...Napisałeś 3.0,10.0...

Popraw to i powinno być ok ;) 

Opublikowano
46 minut temu, pozner napisał:

Iquitos68, jeśli tak bardzo boisz się rozszczelnienia, to możesz zrobić tak jak kiedyś robiono, czyli akwarium ramowe (jeśli ktoś Ci zrobi). Wtedy nie musisz obawiać się rozszczelnienia.

Pamiętam kiedyś produkowane były akwaria ramowe. Ale z tego co wiem, to uszczelniane były kitem i ciekły dużo bardziej niż standardowe. W dzisiejszych czasach nie spotkałem się już z techniką ramową.

Opublikowano

Hohop tak się rozpędziliśmy że zwątpiłem czyj to temat i o co biegało na początku:D zajrzałem do postu #1 i już wiem.

wątpliwości gości przerzucam do turbo-kaseciaka.

1 godzinę temu, iquitos68 napisał:

Za bardzo nie rozumiem, jak wpływ ma grubsza szyba na funkcjonowanie filtra. 

e-rybka dała do możliwości dwie grubości szyby do tego akwarium: 10 mm oraz 12 mm. Ze względu na bezpieczeństwo będę chciał zastosować tą grubszą.

Jeśli turbokaseciak będzie dało się zamontować bez modyfikacji akwarium, to będę chciał aby e-rybka wykonała akwarium z nieskracanymi wzmocnieniami wzdłużnymi dodatkowo klejonymi do szyb bocznych oraz spinki w ilości optymalnej, jaką zaproponują (2-3 może).

 

Grubość szyb nie ma wpływu na budowę i funkcjonowanie filtracji ale ma wpływ na cenę baniaka i to znacznie, ale ok wracamy  do twojego bezpieczeństwa

Jak widzisz na tej fotce jest właśnie typowy baniak erybki z właściwie im wklejanymi wzmocnieniami.

Zapewne jak i w moim przypadku była taka rozmowa.

- albo dajemy  grubą szybę 12mm i nie trzeba żadnych wzmocnień

- albo dajemy cieńszą 10mm i wklejamy wzmocnienia wzdłużne.

- albo klient jest mocno przestraszony to dodatkowo wklejamy spinkę. czyli wzmocnienie poprzeczne.

Jeśli dobrze pamiętam moją rozmowę to erybka nie idzie na to by jeszcze pocienić szybę ( i cenę) bo wklei spinkę.

 

Ty się z tymi spinkami tak nie rozpędzaj - tu na forum jest taki temat chyba troada z wyliczanką naprężeń i wygięć szyb ( to nie to samo) .

Ja tam zapamiętałem że jedna spinka po środku załatwia na wieki problem bezpieczeństwa baniaka. Pozostaje tylko niebezpieczny wariat z siekierą jak się zamachnie na baniak.

Ale ok wybrałeś szybę 12mm wzmocnienia wzdłużne to wybierz jedną tylko spinkę bo.

3 Spinki zazwyczaj mają 10cm szerokości więc na 2 m baniak pozostaną okna do włożenia tła i kasety ok 45cm - kasetę zmieścimy ale tło 3D będziesz musiał pociąć na 45cm kawałki by włożyć. Dodatkowe spinki już nic nie robią - ani nie zmniejszają znacząco wygięcia szyb ani nie zmniejszają naporu wody na szkło bo to zależy od słupa wody a nie ilości spinek.

2 godziny temu, iquitos68 napisał:

e-rybka zaproponowała także wykonanie pokrywy z pleksy na całe akwarium (z otworami na przewody, ruchomymi pokrywami na karmienie itp), jednak nie wiem czy takie rozwiązanie się sprawdzi, i czy nie lepiej zbudować samemu pokrywę na bazie spienionego PCV.

Na pompie do kasety nie chcę oszczędzać. Wiadomo, jeden filtr, jedna pompa, musi być niezawodna.

masz fotkę takiej pokrywy? to bardzo interesująca opcja. Już napisałem do Pani Marzeny w tej sprawie - czekam na odpowiedz..

Rozumiem więc że pompa Jebao DCT6000 bo niezawodna i sprawdzona w działaniu.

Wątpliwości Rafała i pytania led4grow w temacie turbo-kaseciaka wyjaśniam.:D

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, deccorativo napisał:

masz fotkę takiej pokrywy? to bardzo interesująca opcja. Już napisałem do Pani Marzeny w tej sprawie - czekam na odpowiedz..

Rozumiem więc że pompa Jebao DCT6000 bo niezawodna i sprawdzona w działaniu.

Fotki pokrywy nie mam. Gdy byłem u nich w sklepie to powiedzieli, że robili takie pokrywy i żebym ewentualnie się zastanowił. Klasycznych pokryw nie robią, ani nie zabudowują stelaży, nie zakładają blatów. Polecają blat z płyty MFP.

W sprawie kaseciaka. Gdy czytałem posty dotyczące poszczególnych wersji to zwróciłem uwagę, na konieczność stosunkowo częstego, co tygodniowego czyszczenia gąbki. Tak się zastanawiam, czy istnieje możliwość skonstruowania takiego filtra, gdzie przepływ wody odbywa się nie grawitacyjnie, a dzięki podciśnieniu powodowanemu przez pompę. Jakaś zabudowa, uszczelnienie komory pompy ? Coś co wydłużyłoby pracę filtra od czyszczenia do czyszczenia.

Jeśli chodzi o akwarium to na 80% jestem zdecydowany na opcję z szybą 12 mm + wzmocnienia wzdłużne + poprzeczka (tak żeby lepiej spać ;). 20% pozostawiam na pocienienie szkła do 10 mm.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.