Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, kilka osób pytało tutaj i na pw jak w razie czego odkleić tło przyklejone klejem Soudal Fix All lub Turbo.

Otóż wczoraj zamieniałem osłonkę bocznej ściany, bo mam rewolucje w sypialni i muszę przesunąć baniak na inną ścianę.

5 solidnych placków kleju i 3mm spienione pcv. Wystarczy lekko pociągnąć i klej puszcza od pcv, do szkła jest przyczepiony bardzo mocno. Jednak pcv nie jest na tyle słabo przyklejone żeby miało się oderwać w akwarium, na filmiku widać jak za mocno pociągnąłem i pękło. Pozostałe placki kleju są jak z gumy, wystarczy pociągnąć i się odlepiają, co prawda było by zbyt kolorowo gdyby odlepiały się w całości i musimy troszkę poskubać. Na koniec ręcznik papierowy i rozcieńczalnik nitro i usuwamy pozostałości po kleju, operacja trwała maksymalnie 10 minut. Wiem też że nie trzeba lepić na tyle punktów. obecnie boczną osłonkę przykleiłem w 2 punktach, na środku i przy górze. Tło kleił bym max na 6 kropek, przy rogach i na środku.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Bardzo cenna informacja i chyba pierwsze odrywanie Soudala All Fix Turbo w baniaku od szyb i spienionego pcv.

Widać że optymalny klej i do pcv i do szyb w akwarium.

Zmieniam pod wpływem tego filmiku Rafała wykonanie tła chińskiego i wywalam magnesy neodymowe  - tło będzie klejone na placki "sandała" jak w skrócie ktoś nagminnie nazywa ten klej.:D

Opublikowano

No u mnie niestety nie było tak kolorowo. W zeszłym tygodniu po raz drugi odkleił się moduł Btn klejony na soudal fix all. Przeznam, że do szyby trzyma jak złoto ale do pcv już nie. O ile tło z pcv może się trzymać bo nie ma tak ogromnej wyporności to już moduły i tła ze styropianu bym tym nie kleił. Dodam, że chodzi o ogromny moduł Btn H, który zatopić ręcznie to mega wyzwanie. Ja zrobiłem to tak, że do modułu od spodu przykleiłem płytkę pcv i tą płytkę do dna. Puściło oczywiście łączenie z pcv bo jak widać na filmie wcale tak mocno nie trzyma.

Opublikowano

Mam tło z dużą wypornością i też mi się wydaje że może się wyrwać, u mnie jest pod wzmocnieniem, więc raczej się nie oderwie, nie wiem jak u innych, ale przy odrywaniu użyłem mniej siły niż może wywierać wyporność, pozostaje kwestia działania sił, wektor odrywania nie jest tożsamy z wektorem ciągnącym w górę. Ale to już by trzeba fizyka i obliczeń w którą stronę tło się szarpie w wodzie. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 12.10.2016 o 10:03, JemioloSeba napisał:

No u mnie niestety nie było tak kolorowo. W zeszłym tygodniu po raz drugi odkleił się moduł Btn klejony na soudal fix all. Przeznam, że do szyby trzyma jak złoto ale do pcv już nie. O ile tło z pcv może się trzymać bo nie ma tak ogromnej wyporności to już moduły i tła ze styropianu bym tym nie kleił. Dodam, że chodzi o ogromny moduł Btn H, który zatopić ręcznie to mega wyzwanie. Ja zrobiłem to tak, że do modułu od spodu przykleiłem płytkę pcv i tą płytkę do dna. Puściło oczywiście łączenie z pcv bo jak widać na filmie wcale tak mocno nie trzyma.

A ostatecznie jak wykonałeś to połączenie?

Opublikowano
29 minut temu, tomek-o26 napisał:

Ten moduł najlepiej się trzyma odwrotnie pod wzmocnieniem podłużnym + kamienie w środku. U siebie dodatkowo podparlem kamieniem od przodu.

 

 

Dokładnie jak piszesz...

Ja jednak chciałem za nim stworzyć taką strefę dla zaganianych i inkubujących samic. Jak do tej pory sprawdza się to znakomicie.

Opublikowano
5 godzin temu, JemioloSeba napisał:

Wyjąłem moduł i przykleiłem do niego dwa duże kamienie (za pomocą soudal fix flex - czy jakoś tak).

Dopiero teraz przyglądając się zdjęciu w galerii coś dostrzegam za tym modułem. Rozumiem, że kamienie są tylko oparte o szybę. Masz gołą szybę czy PVC wewnątrz?

Opublikowano

Na zdjęciu nie widać kamienia. To część modułu - to na dole z lewej.

Kamienie są doklejone wewnątrz i nie wystają za obrys modułu. Na szybie mam folię czarną i żaden kamień nie dotyka szyby.

Wstawiam zdjęcie modułu z innej perspektywy to może wyjaśni o czym piszę 

 

IMG_20160811_210858.jpg

IMG_20160728_121031.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.