Skocz do zawartości

Idealne rozmiary Akwarium na Szafkę 170x40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

proszę o poradę jakich rozmiarów wykonać zbiornik na Szafkę z blatem 160cm x 40cm. (taką mamy szafkę w wnęce - zdjęcie w założeniu). Miejsca jeszcze jest na 12 cm, więc myślę o przedłużeniu, bo i tak planuję wzmocnić oczywiście tą komodę i dać drugi blat. Mógłbym komodę troszkę wysunąć do przodu i zyskać 5 cm (bo tak jak wspomniałem będę robił drugi blat) z szerokości ale żonka się buntuje, bo przejście się się pomniejszy. Czy warto stoczyć z połowicą batalie? W akwa planuje kaseciak więc szerokość jakby nie patrzeć będzie potrzebna.

Szkielko chciałbym zrobić Opti-white, czy 10mm z wzmocnieniami będzie wystarczające?

Jaką wysokość zbiornika wykonać?

20160924_153005.jpg

Opublikowano

przemyśl sprawę, składałem takie meble i zobacz co jest napisane w kwestii obciążenia blatu ..

mam meble z tej serii i siadając na komodzie pod tv widać jak ugina się blat (ważę 90-100kg - zależy od sezonu) - zbiornik będzie ważył dużo więcej ..

sugerowałbym zmienić szafkę ..

te meble ładnie wyglądają, ale nie są zbyt mocne 

Opublikowano (edytowane)

Widzę również, że szafka w środku nie ma pionowej przegródki. Cały ciężar będzie spoczywał na na dwóch bocznych ścianach. Nawet dołożenie blatu może nic nie dać. Nikt nie da Ci gwarancji, że wytrzyma obciążenie zalanego baniaka. Doskonale może wytrzymać 5 lat a może poskładać się po paru dniach. Ja klasyczną 240 stawiałem na meblach z Ikei co z perspektywy czasu uważam, że było nierozsądne.

A i jeszcze zauważyłem, że w bocznej ścianie jest szkło. To tak samo jak Michał, bałbym się na tym nawet usiąść nie mówiąc już o stawianiu 400 kg akwarium.

Edytowane przez marcin1ja1
Opublikowano

nawet zakładając, że zrobisz najmniejszy wymiar zbiornika (jamnika) a pewnie wolałbyś więcej ..

170x40x50 (DxGxW) daje to 340l

waga wody, szkła, kamienie i piach da spokojnie 500kg (a raczej więcej) a ta komoda ma plecy z 3-4mm płyty pilśniowej przykręconej na malutkie wkręty ..

najlepiej skonsultuj z jakimś stolarzem z pojęciem co Ci doradzi - może będzie umiał to wzmocnić odpowiednio - w obecnej formie nie ryzykowałbym z takim obciążeniem

Opublikowano
Jak zamierzasz wzmocnić szafkę w miejscach gdzie jest szkło ?


Szafka ma 3 drzwiczek. 2 z motywami szklanymi i jedne pełne oddzielone ścianką pionową. Czyli w 2/3 długości szafki jest pionowa płyta. Plecy zamienię na płytę. Z przodu natomiast dołożę 10cm słupki w ilości 3 i zastanawiam się aby dodać jeszcze jedna płytę pionową w połowie części szklanej.

Czy na takiej mocno wzmocnionej konstrukcji mogę dołożyć blat który będzie o 10cm dłuższy od szafki ale będzie podparty płytą pionową z lewej strony tam gdzie jest z lewej strony szkło? Dokładają 5cm z grubości blat by wisiał z tyłu te 5cm bez żadnej podpórki. Czy ma to sens?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli szafkę przesuwasz o te 10 cm w lewo i na końcu, od strony komina dajesz płytę? Moim zdaniem ma sens i ta strona jest załatwiona.
Musisz faktycznie wzmocnić szafkę w 2/3 długości czyli w połowie szkła. Możesz dać pionową płytę ale też, moim zdaniem, dać pionową rurę od przodu, może będzie wyglądała estetycznej? Przechodzącą przez półkę albo w dwóch częściach.
Plecy koniecznie z pełnej płyty ale nie przykręcone od tyłu tylko włożone pomiędzy ścianki a blaty.
Jak przedstawia się poziom szafki i jak jest ona zbudowana od dołu? Ma tam jakieś liche nóżki, stoi na podłodze? Możliwe, że tam też trzeba będzie kombinować.
Acha, wystający 5 cm blat to nie problem.


Wysłane z telefonu

Opublikowano
3 godziny temu, spiochu napisał:

Czyli szafkę przesuwasz o te 10 cm w lewo i na końcu, od strony komina dajesz płytę? Moim zdaniem ma sens i ta strona jest załatwiona.

Taki mam plan.

3 godziny temu, spiochu napisał:

Plecy koniecznie z pełnej płyty ale nie przykręcone od tyłu tylko włożone pomiędzy ścianki a blaty.

Oczywiście.

3 godziny temu, spiochu napisał:

Jak przedstawia się poziom szafki i jak jest ona zbudowana od dołu? Ma tam jakieś liche nóżki, stoi na podłodze? Możliwe, że tam też trzeba będzie kombinować.

Od dołu jest płyta 16mm na nózkach, które usunę. Szafka będzie leżeć całą powierzchnią na podłodze, która jest w poziomie ;)

 

Dziękuję serdecznie za wszelkie porady, teraz pozostaje tylko wysokość, 45cm czy 50cm, czy może więcej.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.