Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Różnica przy akwarium 195x60x57h była mniej więcej taka jak piszesz około 150zł.

Twoje zdjęcia pokazują że różnica jest widoczna i pewnie jak bym wsadził biały kawałek PCV i zrobił zdjęcie to też wyjdzie że bok mam zielonkawy.

Rozchodzi mi się jednak o efekt końcowy, czyli zalane akwarium, dekorację i pływające w nim ryby. Obserwując często akwarium z bocznej szyby, gdyż wtedy mam podgląd na poukrywane maluchy, nie widzę różnicy pomiędzy frontem a bokiem. Mam też starą Czarną Perłę i tam też ryby bardzo ładnie wyglądają.

Płacenie  ~150zł za efekt jaśniejszej ściany na zdjęciu zrobionym przez UCG wydaje mi się zupełnie zbędny. Lepiej by było zrobić 70cm szersze za tą kasę :)

Ale każdy człowiek widzi inaczej, są daltoniści, są ludzie którzy nie widzą przestrzennie (w tym ja - objawia się to tym, że nie mogę oglądać telewizji 3D i mam tańsze telewizory). Choć same próbki mówią mi wyraźnie które szkło jest jaśniejsze, to w zalanym zbiorniku moim zdaniem już różnicy nie ma.

 

Edytowane przez Pleziorro
Opublikowano

No to dobrze pamiętałem tylko nie byłem pewien.

1m2 szkła UCG ( lepszy odpowiednik OW) u Reniewicza podnosi cenę baniaka o 135zł. w stosunku do szyby z float i nie chodzi o patrzenie na ścianę bo to był dowód na to że jednak widać różnicę.

Z rybami jest dokładnie to samo co z tą ścianą tylko o 50% mniejsza róznica bo patrzysz przez jedną szybę albo UCG albo float ale by tą różnicę zobaczyć trzeba by mieć oczy jak kameleon - jednym spojrzeć tylko przez float a drugim tylko przez UCG co jest trudne.

By widzieć różnicę w kolorach po to właśnie JBL daje ten komparator do testów - jednocześnie patrzysz na kolor wzorcowy i na ten z pomiarów. Jak wyjmiesz z komparatora i odsuniesz od siebie o 20-30cm to różnica w kolorze znika choć nadal pozostaje ( to defekt naszego mózgu) . Dlatego wielu nie widzi różnicy i myśląc że różnica w cenie jest jakoś ogromna zamawia baniak ze szkła float.

Rafał następny baniak zamów szeroki nie 70cm a 80cm i jednak front z UCG - wyjdzie 3x150zł.drożej :D. Zwróć uwagę że zwiększanie szerokości baniaka nie wpływa na koszt frontu z UCG :D na to ma wpływ tylko długość i wysokość baniaka chyba że przekroczysz dopuszczalną grubość szkła i musi być szyba grubsza.

Teraz już

Opublikowano

Mój aparat widzi to tak, i ja też widzę to tak, i powiem Wam, że nie jest to warte nawet 100zł a zazwyczaj różnica cenowa jest znacznie większa, bo około 500-600zł przy takim baniaku jak mam. Może jeszcze Piotrek się wypowie jak już zaleje.

 

Opublikowano

No jak patrzę na przekrój szyby to raczej jest jak było ustalone, front jasny bok ciemny, i próbki są wyraźne, ale już w zalanym baniaku różnica żadna... 

a skoro większość pań nie widzi różnicy to po co przepłacać :)

Opublikowano

też mam front OW w swoim, ale boki mam dosunięte z jednej strony do szafy, z drugiej do ściany, więc za bardzo nie mam jak porównać. Z góry jak spojrzę to widzę w przekroju różnicę na korzyść przedniej szyby. Poza tym mam wrażenie, że na OW bardziej widać rysy. Nie wiem, czy w ogóle nie jest ono jakoś bardziej podatne na zarysowania.. :-/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.