Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem i mam kilka pytań do was i mam nadzieje, że mi pomożecie zrobić odpowiednią filtrację. 
Moje akwarium ma 200x50x50 cm czyli 500l. W tym momencie jako filtracje mam wewnętrzny filtr Atman AT 203 i zewnętrzny Fluval 306. Udało mi się kupić nowy kubełek Eheim 2228, falownik JVP-101B o wydajności 3000l, mam tez napowietrzacz z Sera Air 275 R Plus. Pomóżcie mi wybrać coś z tych sprzętów jakie posiadam jakąś fajną i odpowiednią do mojego akwarium filtrację.

Z góry dzięki za pomoc.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Na pewno falownik masz zbyt słaby do 2 metrów. Obawiam się że może nie dać rady. Filtrację widzę chcesz opierać na kubełkach więc to nie moja dziedzina :)

 

Opublikowano

Masz podobne akwarium do mojego i podobną filtrację. Twój falownik plus ten Atman (też go mam) poradzi sobie bez problemu z cyrkulacją. Nie wiem, czy nie wystarczy sam Atman. Musiałbyś przetestować. Wszystko zależy od tego ile ryb chcesz trzymać w tym akwarium, jeśli mało, to wystarczy Eheim, jeśli dużo, to podłącz obydwa. Ja mam swoje podłączone po obydwu stronach akwarium. Jak zamontować filtr wew. i falownik względem siebie, żeby wszystko ładnie wymiatały, to już będziesz musiał pokombinować, obserwując jak się zachowują nieczystości.

Opublikowano

Witaj królu Egiptu.

Witaj królu Egiptu  ( to ten drugi temat):D

Fajnie że do nas zawitałeś ale wybacz  wszystko już wybrałeś i zakupiłeś więc po co prosisz o pomoc w doborze jak dobór został przez ciebie zamknięty.

Pozostaje mi więc ci życzyć by ta kompletacja dała radę z filtracją a sądzę że po japońsku czyli jako-tako.

By jednak wsadzić 3 grosze w to co zrobiłeś to:

Air Serę wywal chyba że te bąbelki cię uspokajają bo mnie praca pompki zawsze drażniła.

Te wszystkie  falowniki marki  jvp  to mają dziwną miarę przepływu - mnie się wydaje że zawsze dają tylko 1/2  tego co producent pisze.

Jak nie masz za dużo kamieni to co zakupiłeś ogarnie filtrację - wszystko już masz więc śmiało królu próbuj i sam dojdziesz co nie za zbytnio trafione w tych zakupach.

Pisz normalnie a nie wklejaj bo do sąsiada musiałem pójść by całość przeczytać

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

U mnie w 280l - 140x40x50 robi cyrkulację, ale widać że niedostateczną, na drugim końcu woda słabo płynie, oczywiście nieczystości i tak trafiają pod zasys, ale przy 2 metrach to bym się zastanawiał. No ale skoro u Poznera daje radę, to pewnie da i u Ciebie.

Ale pamiętaj, że u niego może być znacznie mniej kamieni z racji hodowli non mbuna. Nie wiem jakie ryby będziesz chciał trzymać, jeśli mbuna, to wymagają więcej rumowisk a wtedy już JVP może się okazać zbyt słaby. 

Edytowane przez Pleziorro
Opublikowano

Rafał, ja napisałem, że mam Atmana. Nie mam falownika. U mnie Atman daje radę, ale ja mam 180cm. dł. Przy 200 może też wystarczy, ale jeśli nie, to ten falownik moż go wspomóc przy odpowiednim ustawieniu. Przed non-mbuną miałem mbunę i też Atman dawał radę. Te dwa filtry zewnętrzne, jako biologi, ogarną wszystko bez problemu.

Deccorativo, kolega prosi o pomoc w dobraniu odpowiedniej filtracji z tego co ma, bo może nie wszystko musi być wykorzystane. Jak sam napisał, jest nowym użytkownikiem.

Opublikowano
3 godziny temu, Ramzes437 napisał:

Pomóżcie mi wybrać coś z tych sprzętów jakie posiadam jakąś fajną i odpowiednią do mojego akwarium filtrację.

sorki pozner masz rację - kolega prosi o fajną i odpowiednią czyli do 500l i 2m baniaka i z tego co ma.

Ramzes już o Air Sera napisałem - na OLX :D

Fluval 306 - pompa 1150l/h przeznaczony do baniaka  max 300l  ale na prawdę to on tak z 600-700l/h sika więc może być jako biolog - zostaje:D tylko wkłady trzeba zweryfikować bo tam może być stary węgiel od roku .

Eheim 2228 - niby do 500l ale pompa 1050l czyli  faktyczny wypływ jak ten Fluval a dwu biologii nie trzeba - więc albo ten albo ten na OLX:D który nowszy i w lepszym stanie zostaje.

Atman203 jest ok jeśli założona drobna gąbka z rowkami i da radę na mechaniku bo to 2000l/h jedynie bym zmienił przyssawki na takie z amortyzacją bo buczy - to pozostaje.

pozostaje kwestia cyrkulacji wody - jvp101B  moim zdaniem za słaby do 2m baniaka i tu pytanie czy jak sprzedasz co podałem to stać cię na wydatek na Jebao RW8? - ten wart tej kasy.

 

 

 

Opublikowano

To ja Cie nie zrozumiałem w takim razie. Wiem natomiast, ze w mojej 280 sam falownik + wylot z kaseciaka na Atmanie 306 są na granicy naganiania kupek pod zasys filtra. Tylko tak jak piszę, może tu być spowodowane rumowiskiem kamieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.