Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

termin odbioru akwarium już coraz bliżej. Pora na wykonanie oświetlenia. Zaplanowałem wykonać oświetlenie na diodach COB RGB 20W i COB White 10W o barwie 10 000 - 15 000K. Sterowanie, Led Dimer Pro.

Posiadam odpowiednio 4 oraz 3 sztuki każdej z diod. Zakupiłem także zasilacz HP (HSTNN-LA12) - 19,5 [V] i 11,8 [A]. Pozostaje jeszcze wybór podstawy i układu diod. Jako podstawę chcę zakupić profil aluminiowy kasetonowy o szerokości 140 lub 180 [mm], wersja ekonomiczna. Wersją droższą jest zakup radiatora aluminiowego, np. Radiator; C20025. Cenowo jest to x5. Także tutaj potrzebuję wsparcia co wybrać. Jeśli ktoś ma doświadczenie czy taki profil wytrzyma bez dodatkowego chłodzenia.

Belkę planuję zamocować na porywie, a tą chcę zrobić z dibondu.

W przyszłości nie wykluczam puszczenia górą wody jako chłodziwa.

Rozmieszczenie diod na tą chwilę zakładam tak w załączniku.

 

 

Lampa schemat.jpg

Edytowane przez bobanr
Opublikowano

Jak chcesz podłączyć 3 diody białe 9,8V pod zasilacz 19,5V 

jest taki zasilacz HP z tym napięciem 19,5V 200W ?

czytałeś mój temat o światełku RGB COB 4x10W ? mam takie dwa w dwu baniakach i od 2 lat chodzi bezawaryjnie ale na profilu kasetonowym 18cm  z chłodzeniem powietrznym i nie pod pokrywą a już się grzeje mimo że wysterowane tylko na 60%.

W firmie mam takie  4x10W RGB + 1x10W 12000K i o tym piszę.

 

Opublikowano

daj linkę do tego zasilacza bo może się kiedyś przydać.

Są rózne diody białe COB 10W 

są na 700mA i na 1050mA  - które wybrać a no te 45mils bo cytuję z aukcji leleszka

" Najważniejszym elementem diody jest półprzewodnik, z którego jest wykonana.

Sprawność półprzewodnika (ilość wytwarzanego światła w stosunku do ilości pobranej energii) zależy w największym stopniu od jego wielkości. Im większy jest półprzewodnik, tym większa jest jego sprawność. Półprzewodniki o wielkości 30x30mil mają typowo sprawność ok. 70-80LM / W, natomiast te o wielkości 45x45mil zwykle 100-120LM / W.

W naszej ofercie są diody dużej mocy od 10W do 100W (COB/MCOB) wykonane na obydwu wersjach półprzewodników. Proszę również pamiętać, że im większa jest sprawność diody tym mniejsza ilość ciepła, jaką dioda wytwarza."

Rezystory muszą być 15W bo 10W będzie na nich bezpowrotnie zamieniane w 100% na ciepło a nic w światło.

Trochę jak lokomotywa co tylko gwiżdze a nie jedzie.

Zmień koncepcję.na :

4 x 10W białe połączone po dwie w szereg czyli daje to 19,7V i dwa takie łańcuchy po dwie diody. już bez żadnego rezystora.

Cała moc w światło.

do tego 4x 20W RGB  z rezystorem na każdej diodzie w kanale R.

Wadą tego światełka jest to że w tych COB są diody 1W więc w 20W COB jest po 6 szt diod tworzących dość długie łańcuchy.

Czym większa moc tego COBa tym żródło poszczególnych kolorów coraz dłuższe a tym samym większe obwódki kolorowe wokół krawędzi przedmiotów w wodzie.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Z pewną dozą nieśmiałości patrzę na taki zasilacz 230W 19,5V chiński a to dlatego że takie montażowe dziurowe jak sito to już mają wewnątrz wiatraki wyjące jak cholera a tylko 24V i 240W.

Skupiać to się proponuję nie na rozmieszczeniu diod bo zamieniasz miejscami białe z rgb na swoim szkicu i po kłopocie.

Ty już się skup jak tą belkę zahermetyzować i to do IP68 czyli belka wrzucona do baniaka tonie ale świeci i nie tylko przez chwilę.

Pod pokrywą będziesz miał stale takie warunki IP68 a jak to się będzie grzało bez chłodzenia :cry: - czarno to widzę ale nie odradzam.

a i tak kombinuj z diodami RGB by żadna nie trafiła na spinkę poprzeczną bo Adam już napisał co jest wtedy - pryzmat i gdzieś w baniaku kawałek tęczy na piasku czy kamieniach.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
10 godzin temu, deccorativo napisał:

Zmień koncepcję.na :

4 x 10W białe połączone po dwie w szereg czyli daje to 19,7V i dwa takie łańcuchy po dwie diody. już bez żadnego rezystora.

Jesteś pewien, że takie połączenie nie będzie wymagało rezystora przed pierwszą diodą w szeregu?

Opublikowano

Jestem elektronikiem i takie sprawy to wyliczam ale pewien będę jak podasz parametry diod białych jakie kupiłeś/zamierzasz kupić.

W większości na allegro są sprzedawane chińskie odpady bo najtaniej kupisz je w Chinach.

Opublikowano

Miałem nadzieję że uważnie czytasz ale na przyszłość zapamiętam że nie za zbytnio:D

najważniejsze to było to

6 godzin temu, deccorativo napisał:

kupiłeś/zamierzasz kupić.

tak podane parametry to mają wszystkie diody COB 10W białe i te 35mils i te 45mils i te dobre i te co od razu świecą słabo i te co przy 1000mA od razu się spalą.

Ale nie pękaj - jak masz sterownik Romka i multimetr z mA  to sam sobie zmierzysz jakiego napicia nie wolno przekraczać a rezystorów zaręczam na białych nie będzie.

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.