Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Polecił bym jednak zasilacz modułowy, wygodniej go umieścić w szafce, przykręcając do ścianki, nie trzeba się bawić w lutowanie wtyczek, jak zainwestujesz w porządny polecany na forum sterownik LedDimmer Pro, to wszystko pięknie sobie poskładasz.

Polecam właśnie ten, ze względu na klapkę ochronną nad przyłączeniami przewodów. Polska solidna konstrukcja, a obudowa sprawia że się nie grzeje.

https://polskiled.com.pl/zasilacz-modulowy-pol-led-36w-12v-3a,3,3581,2296

ps. Luki jak by dał 2x15 to konsumpcja prądu była by ponad 30W, więc raczej nie polecaj zasilacza 27W :) nawet 36 będzie mało. 

Ale kolega ma 150x50x60, więc spokojnie wystarczy 13-14 białych i 11-12 RGB, to daje nam optymalnie pod zasilacz, który proponuję i 36W.

Opublikowano

Pleziorro, nie rozumiem jak konsumpcja mogłaby Ci wyjść ponad 30 przy 15 modułach RGB i 15 modułach zimny biały, to jest prosty rachunek :

Moduł led RGB, który przedstawiłem bierze 0,72W, a moduł led ZIMNY BIAŁY, który przedstawiłem 1,08W, czyli

15x0,72+15x1,08= 27W, 27W/12V=2,25A

Napisałem tam, że zasilacz minimum o takich parametrach, ale najlepiej, żeby miał zapas i podałem przykładowo ten 36W ;)

Ale ten Twój jest również odpowiedni i ma takie same parametry jak mój, tylko tak jak napisałeś jest łatwiejszy w montowaniu ;)

Chociaż i tak trzeba kabelki przy modułach przylutować, później tylko opaski termokurczliwe i przejściówkę kupić na końcówkę tego zasilacza co ja dałem i nic więcej lutować nie trzeba ;)

 

Opublikowano (edytowane)

Wybacz, myślałem że RGB też ciągną 1.08 a ogólnie przyjmuje się że zostawia się zapas ~20%.

ps. za pierwszym razem lutowałem przewody do modułów, obcecnie skręciłem porządnie i dałem opaski + całość zaizolowana taśmą - połączenia wystają około 5cm poza pokrywą, przewody idą pomiędzy baniakiem i ścianą, więc nie spinałem się :)

Edytowane przez Pleziorro
Opublikowano

A to ja zlutowałem i dodatkowo zabezpieczyłem opaska termokurczliwa z klejem ;)

także wilgoc raczej nie ma jak się tam dostać ;) tyle, ze u mnie wszystko jest pod pokrywa ;)

sa tez takie zlaczki/zaciski metalowe. Z jednej strony zgniatasz kombinerkami kabelek od modulu, a z drugiej kabelek przedluzajscy, izolujesz i po kłopocie :)

Opublikowano

Przemas.ie jak sam widzisz nie ma się czego bac ;), troche czasu, "cashu" i chęci :D

Jak cos to pisz tutaj, bądź na PW ;) Chętnie pomogę, jeśli tylko bede znal odpowiedz na pytania :)

Opublikowano

Dasz radę. Ja też się bałem wszystkiego. Bałem się modułów i sterownika, przerażony byłem sklejeniem filtra kasetowego. Strach mija jak masz już wszystko kupione i zaczynasz działać. Pomoc kolegów z forum jest nie do przecenienia. To jak ja potrafię zamęczyć pytaniami to tylko egon44 i Deccorativo wiedzą. Ja ich podziwiam za cierpliwość. Masz tu do czynienia z fachowcami i bardzo uczynnymi ludźmi którzy na pewno  odpowiedzą na najgłupsze pytanie;-). Sam również się polecam.

PS. Też nigdy wcześniej nie miałem lutownicy w rękach.

Opublikowano

Myślę że oświetlenie ogarnę do połowy listopada. Do tego czasu będzie świeciło to co jest (też niemało kosztowało).
Jak tylko znajdę rodzinę zastępczą dla rybek będę ogarniał baniak.
Swoją drogą czy w biotopie Malawi występują korzenie?
Mam 3 piękne sztuki aż szkoda wywalać.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.