Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cynotilapia afra, co sądzicie o podchowaniu tego gatunku w 120 l , noszę się z zamiarem obsady małego juwela 5-6 szt. narybku. Zimą ryby zamierzam przenieść do 250 (100x50x50) dokładając jeszcze jeden gatunek.

Pozdrawiam

 

   
Opublikowano

Pojawia się problem kolego bo mamy w starym nazewnictwie: 

Cynotilapia Afra Cobue teraz Zebroides Cobue

Cynotilapia Afra Jalo Reef teraz Zebroides

Cynotilapia Afra Red top Likoma teraz Zebroides

...i pewnie jeszcze parę by innych się znalazło. Więc o jaką rybę Ci chodzi?

Opublikowano

Dziękuję za informację, miałem na myśli niegdyś popularną dorastającą średnio do około 8 cm Cynotilapię Afrę, jak się okazuje Zebroides Cobue, miejsce pochodzenia, czy konkretny rodzaj to już będzie zależało jaki uda mi się dostać. Najchętniej nabył bym: Chitande; Red Top Likoma; Chewere; Chinuni; Chuanga; Jalo Reef; Lundu; Lupingu; Mbenji; Metangula; Minos Reef; Ndumbi; Nkhata Bay (błękitna z dodatkiem żółto-złotym). Z tego co czytałem jest wszystkożerna, a dieta wymaga małych skorupiaków. Poprzedni właściciel zbiornika trzymał w nim popularne saulosi. Niemal dekadę temu tej wielkości zbiornik uważany był za wystarczający dla najmniejszych przedstawicieli Malawi. Stąd tak wydajna filtracja w stosunku do litrażu zbiornika. Zajęty innym biotopem ryby przekazałem dalej, dziś chciałbym przyjrzeć się im bliżej. Puste, wolne małe akwa i chwila wolnego zainspirowały mnie do podjęcia próby ich hodowli. W przyszłości przeniosę je do większego akwa.

Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi, pozdrawiam.

             
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
     
Opublikowano

Z mego rozeznania wynika, iż w zasięgu mam Luwino, jest ciemna, więc nie bardzo trafia w mój gust, Hara - znacznie większa, tym bardziej odpada i edwardi coube tę jestem gotowy nabyć, myślałem o 5-6 szt. narybku.

Pozdrawiam

Opublikowano

Trochę przyjacielu za bardzo piszesz skrótami i trzeba się domyślać o jaką rybę Ci chodzi. 

W pierwszej myśli przychodzi mi Metriaclima Fainzilberi Luwino Reef, a jest to duża Mbuna i minimalny zbiornik jaki jest polecany to 150 cm dł i od niej Cynotilapia Hara Gallireya Reef  jest sporo mniejsza. Natomiast Cynotilapia Zebroides Cobue może być, chociaż zbiornik długością nie grzeszy. Oczywiście narybek  można odchodować w zbiorniku 120 l tylko jak coś się zmieni i nie wrzucisz na zimę do większego może się zdarzyć, że ryba może karłowacieć, mniejszy obszar dla samców to może dojść do eliminacji słabszych osobników, podczas tarła agresywny samiec może intensywne dokuczać samicom więc trzeba rozważyć te kwestie by bez potrzeby nie inwestować pieniędzy, a postarać się o dobre M dla podopiecznych. 

Opublikowano

Dziękuję za informację, utwierdziłeś mnie, że Cynotilapia Zebroides Cobue będzie dobrym wyborem. Większe akwa posiadam, sęk w tym, że jest bez pokrywy. Wykonane bez wzmocnień więc trudno nawet przykryć je szybą. Rybcie będą rosły, a ja w wolnym czasie zajmę się komponowaniem pokrywy i oświetlenia. A i wystrój będę chciał zrobić "typowo malawi". Do 250 mam JBL 900 i dużego chińczyka z uv, myślę że dają radę.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zgodzę się z Tobą, bo takie rozwiązanie zastosowałem w 450, to (250) nie ma listew wzmacniających więc najprostsze rozwiązanie jakie się nasuwa odpada. Może uda mi się trafić niedrogą pokrywę 100x50.

Narożniki, które Andrzeju wskazałeś pasują do szyby max 4 mm, wspomniane akwa wykonane jest z 10. Popularnego rozwiązania z kostek nie ma jak zaczepić.

Pozdrawiam 

Opublikowano
8 minut temu, Hetmano09 napisał:

Narożniki, które Andrzeju wskazałeś pasują do szyby max 4 mm

...zgadza się. Po prostu pokazałem pierwsze lepsze. Ale myślę ,że można ( tak mi się wydaje) dostać inne. Ale generalnie coś można w ostateczności wymyślić..choćby z korka.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.