Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam pojęcia temu zapytałem. Wybacz głupie pytanie już nie zadam :D. Z tego co wyczytałem o tym bloku ma on być zautomatyzowany i znajdować się wewnątrz kaseciaka?

Chyba poczytam o tych żywicach i się zastanowię, którą zakupić.

Opublikowano
Z tego co wyczytałem o tym bloku ma on być zautomatyzowany i znajdować się wewnątrz kaseciaka?

Chyba poczytam o tych żywicach i się zastanowię, którą zakupić.



Blok adsorbera NO3 umieszczamy w odrębnej komorze kaseciaka , obok wchodzi grzałka więc jest to kompletna filtracja mechaniczna, biologiczna, klarowanie wody, grzanie wody, usuwanie NO3 a nawet PO4 która chowa wszystko poza falownikiem, a woda nie opuszcza baniaka.

Nie piszesz czy ta 600ka Malawi już jest czy dopiero będzie więc jeśli zrobisz tło z modułów jak Plezi to nawet kaseciak zniknie.

W baniaku będzie widać tylko tło, kamienie,piach ,rośliny ( to jak ryby pozwolą) i mały falownik ale i jego da się schować za kamieniem.


Projektów bloku adsorbera masz w odpowiednim temacie bez liku. Wiele rozwiązań sam zaproponowałem.

Ostatecznie u mnie po dwu latach prób :D pracują dwa bloki jeden w Tanganice drugi w Malawi.

Oba są na rurach kanalizacyjnych fi75 długości 32cm z zatyczkami słupków ogrodzeniowych fi76 i napędzane własną pompką 200-300l/h o taką


AG204A NAPOWIETRZACZ DO AKWARIUM POMPKA 220L/H HIT (6135772282) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



zaślepka do rury fi 76,1 (2 1/2") NAJTANIEJ (5847411731) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



każdy na 1 litrze Purolite A520E i by drobinki nie wyleciały do baniaka na obu końcach rury w zatyczkach są wciśnięte okrągłe gąbki ppi45 grubości 2cm.

Wszelkie worki z pończochy jak proponujesz w innym temacie tylko pogorszą przepływ i nic nie poprawią.

Proponuję ci przyjąć taką zasadę.:rolleyes:


Najpierw zbuduj i sprawdz to co inni już zrobili i są zadowoleni a jak tobie nie będzie pasowało to przerób po swojemu - najpierw sprawdz że jest lepiej i dopiero wtedy zaproponuj na forum:D


Dwie żywice jonowymienne na azotany NO3 to:


Purolite A520E - sprawdzona przez wszystkich i dostępna w opakowaniach 0,5 i 1l ale producent zaleca jej formowanie wstępne i przestaje działać przy pH 8,4 wymaga przepływu 32OZ/h czyli dla 1 litra złoża 32l/h


Pure PA202 - chińska jeszcze nie sprawdzona bo dostępna tylko w worach po 25kg gdzie producent nie wymaga formowania wstępnego i działa podobno nawet do pH 14 - problem w tym że trudno kupić 1kg lub 1 litr. więc na tym skup uwagę i wydepcz ścieżkę dostępu do opakowań 1litrowych, a wielu ci podziękuje - ja też:D

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Proponuję ci przyjąć taką zasadę.:rolleyes:


Najpierw zbuduj i sprawdz to co inni już zrobili i są zadowoleni a jak tobie nie będzie pasowało to przerób po swojemu - najpierw sprawdz że jest lepiej i dopiero wtedy zaproponuj na forum:D




Te słowa powinny być wymalowane na samej górze w dziale DIY :)

Wiem bo sam lubię kombinować jak koń pod górę, taka natura ;)


Co do sześćsetki, to w razie pytań śmiało do mnie uderzaj, litraż podobny, filtracja oparta na kaseciaku zamurowanym w tle strukturalnym z pompą DCT4000 + falownik RW8.

Co prawda na razie baniak czeka na start, ale zielony całkowicie nie jestem - patrz obecny baniak :)

Co do poprzednich wypowiedzi w sprawie DCT6000, obawiam się, że to przerost formy nad treścią, pompa po jakimś czasie wybiera dość dużo wody z komory biologii, u mnie obecnie pracuje na 3-4 biegu i lustro wody jest niżej o dobre 5cm.

Dochodzi też sprawa głośniejszej pracy, optymalnie DCT4000 pracuje przy 4-5 biegu, poniżej i powyżej staje się głośniejsza, jeśli DCT6000 też ma taką tendencję to się może okazać że będziesz miał głośno bo pompa będzie musiała pracować na 1 biegu.


I tak uważam że idziesz w dobrym kierunku, bo duże 600l akwarium skryje kasetę a bezpieczeństwo jest większe, cały osprzęt zamykasz w środku, jak baniak nie pęknie to woda się nie wydostanie ;)


Pozdrawiam i kibicuję

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Baniak już chodzi.

Serdecznie dziękuję za porady. Na pewno będę robić to biorąc pod uwagę wszystkie Wasze wskazówki. Będę pisać i pytać. Gdyby było więcej chętnych można by kupić cały worek i podzielić po kilogramie :D.

Na dniach zakupie wszystkie części do kaseciaka, podmiany wody bezpośrednio z sieci jak i wszystko do żywicy. Plezio za projekt kaseciaka dzięki :D. Tylko teraz pytanie. Lepiej fi 75 czy 104? Bądź 110?


Klejone na szybko

Opublikowano

Henio ma sprawdzone rozmiarówki korka vs rura od kanalizacji fi75. Ja szukałem czegoś pomiędzy, znalazłem i zrobiłem z wentylacyjnego, ale nie obeszło się bez przygód i kombinacji. Na koniec mogę powiedzieć tak działa i jest ok, ale stwierdzam że wyważyłem drzwi otwarte na oścież :)

Opublikowano

Plezio w Twoim projekcie jest pod fi104, czytałem o żywicy i wychodzi na to, że im szerzej tym lepiej ale wysokość rurki też musi być odpowiednia.

Lista zakupów do wszystkiego:

FILTR WODY NYPEL 1/2" GZ DO ŁĄCZENIA KORPUSÓW (5683111507) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


FILTR WODY WKŁAD BLOK WĘGLOWY AQUAFILTER FCCBL (5643106694) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


FILTR WODY WĘŻYK FILTRACYJNY 1/4" czarny (5777288109) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


FILTR WODY korpus 10 cal filtra wody gwint 1/2 cal (5574481144) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


KLUCZ DO KORPUSÓW 10" FILTRÓW OSMOZA RO 5 6 7 (5660652674) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Wkład do filtra piankowy 1 mikronów 10cal osmoza (5660677369) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


ZAWÓR NA WĘŻYK 1/4 CALA QZP14 (5616263722) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Do tego oczywiście falownik i pompa, które właśnie kupiłem.

Tylko nie wiem skąd kupić elementy kaseciaka :o!? Może ktoś z Łodzi :D?

-- dołączony post:

Bądź zamiast ostatniej pozycji

POJEMNIK OTWIERANY DO NAPEŁNIENIA ŻYWICĄ ZŁOŻEM MB (5065480575) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


ŻYWICA na AZOTANY ZŁOŻE ANIONNIT Purolite A520E (5310578011) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


bo na aukcji w/w jest 0,75L w puszcze..

Opublikowano

Henryku o ile mogę się do Ciebie tak zwracać? Czemu tak nieładnie piszesz :P?

Oczywiście, że mam i to jedno i drugie :D.

Jakiś pomysł pewnie masz wybitny :D!

Opublikowano

Oczywiście pisz po imieniu a pomysł nie jest wybitny tylko sprawdzony.

We wskazanym linku masz poniżej zdjęcia pełne zestawienie gratów do ustrojstwa z jednego miejsca czyli osmoza.pl gdzie i kranik do bloku też kupisz łącznie z 1l A520E. Tylko rura fi75 zatyczki gąbka i motorek gdzie indziej.


Tam jest napisane dlaczego wężyk nie 1/4" a droższy 3/8":D także dlaczego woda mieszana ciepła z zimną od razu z kranu.

Także dlaczego ten wkład węglowy a nie inne podwójne korpusy z sedymentacyjnymi.

Weż pod uwagę co pisałem wcześniej

podmiany raz na miesiąc 20% to przed 6 miesięcy przepłynie przez ustrojstwo 700-1000l wody a wkłady i tak trzeba wymieniać co 6 miesięcy - oba:D

to pomyśl

Opublikowano

Akurat do podmiany wody bezpośrednio z sieci mam większość :D, a graty które tu wstawiłem są też do wkładu z żywicą :P. Tak wiem pół roku i zmiana ale koszt nie jest tak bardzo wielki w porównaniu do ułatwienia jakie będę mieć przy podmianach!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.