Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Jestem tutaj nowy. Zamierzam założyć swoje pierwsze Malawi, w związku z tym mam pytanie, jakie bakterie wlać na start baniaka. W domu mam akwarium roślinne 112l. do którego używam BactoActiv z Tropicala. Czy do Malawi mogę podać te same? Jeśli nie to proszę o polecenie jakiegoś dobrego preparatu tego typu. Dzięki. Pozdrawiam

Opublikowano

Startowałem na te bakterie, ale cykl dopiero dostał kopa jak po 2 tygodniach dodałem 15 ml uryny a niby są z pożywką. Gdybym miał drugi raz startować to zrobiłbym to z Prodibio Biodigest dodając jakąś pożywkę jak na przykład uryna lub woda amoniakalna lub dedykowaną, firmową . Na bateriach tropical niby wszystko ładnie mi się wyzerowało ale jak przyszły ryby to NO2 podskoczyło tak do góry, że kilka dni z wiaderkami latałem. Niestety od kilku dni czekam na zamówione Prodibio, które jakoś do mnie nie mogą dotrzeć.


Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja startowałem swoje zbiorniki własnie na BactoActiv+dodatkowo jeszcze pożywkę dawałem i cały cykl przebiegł bez komplikacji(parametry przed i po wpuszczeniu ryb bez zmian)...

Moim zdaniem powinno będzie ok ale dodatkowo dałbym pożywkę do tych bakterii...


Co do startu to mogę wiedzieć jaką posiadałeś filtrację(kubełek czy tylko mechanik w środku)?

Jeśli kubełek to płukałeś wkłady pod kranem,czy nic nie robiłeś z nimi?

Może się okazać że podepniesz kubełka pod nowy zbiornik a biologia w kubełku jest w pełni sprawna...

Opublikowano
W domu mam akwarium roślinne 112l. do którego używam BactoActiv z Tropicala. Czy do Malawi mogę podać te same? Jeśli nie to proszę o polecenie jakiegoś dobrego preparatu tego typu.


Najlepsze bakterie bo gotowe do wpuszczenia ryb masz w tym roślinnym 112l.

Tam jest gotowa do przeniesienia całkowita biologia dla Malawi.

Gdybyś napisał wyrażnie czy te Malawi to nowiutki baniak i ile litrów a roślinne 112l zostaje czy też likwidujesz roślinne a w tej 112l zakładasz Malawi to bym doradził a tak to tylko :


1/ Tropical Bacto Activ to nie są bakterie startowe do nowego baniaka.

Z opisu nie wynika że to są bakterie nitryfikacyjne a raczej czyszczące podłoże i flitry z organiki czyli taki Polski Tidy Tank Kordona:D cyt za producentem

"BACTO-ACTIVE zawiera wyselekcjonowane szczepy bakterii, które szybko i skutecznie rozkładają zgromadzoną w podłożu, filtrach i na elementach ozdobnych materię organiczną."


2/ Jakbyś napisał czy w tej 112l roślinnej jest taki sam piasek jaki chcesz użyć w Malawi i jaka tam filtracja i co zawiera to może się dogadamy.


Tak to odpowiadając na twoje pytanie polecam dwa rodzaje bakterii nitryfikacyjnych bez pożywki na start nowego baniaka:


- Prodibio Biodigest

- Seachem Stability

i odradzam szczanie do akwarium

Przy innych preparatach trzeba bardzo uważnie czytać czy to nie enzymy dla bakterii lub nie odmulacze bakteryjne.

Opublikowano

1/ Tropical Bacto Activ to nie są bakterie startowe do nowego baniaka.

Z opisu nie wynika że to są bakterie nitryfikacyjne a raczej czyszczące podłoże i flitry z organiki czyli taki Polski Tidy Tank Kordona:D cyt za producentem

"BACTO-ACTIVE zawiera wyselekcjonowane szczepy bakterii, które szybko i skutecznie rozkładają zgromadzoną w podłożu, filtrach i na elementach ozdobnych materię organiczną."


Zapomniałeś dopisać jeszcze z opisu produktu że-


Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych. Dzięki ich pracy w nowych akwariach szybciej osiedlają się bakterie nitryfikacyjne i w krótszym czasie ustala się równowaga biologiczna.


Spierał się nie będę i wnikał w to który produkt jest lepszy,czy skuteczniejszy w starcie zbiornika czy to w krótszym lub dłuższym czasie...

Ja stosowałem BACTO-ACTIVE w starcie i tak jak wcześniej napisałem wszystko przebiegło normalnie bez żadnych komplikacji...

Opublikowano
Zapomniałeś dopisać jeszcze z opisu produktu że-


Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych.



Andrzeju nic nie zapomniałem:D a przytoczony fragment tylko potwierdza że nie są to bakterie nitryfikacyjne na co wskazywałem.


Bakterie wspierające nie są bakteriami nitryfikacyjnymi i to wyrażnie pisze producent . Nie ma w opisie zdania - "zawiera bakterie nitryfikacyjne" co znaczy że ich nie zawiera.:D

Najczęściej są to bakterie probiotyczne i gnilne wspierające nitryfikacyjne oczywiście jak je damy dodatkowo. Opisy producentów są celowo nie jasne i nakierowane na reklamę produktu a nie rzetelny opis co zawiera.


Seachem Stability właśnie jest taką gotową mieszaniną bakterii nitryfikacyjnych i denitryfikacyjnych wraz z najlepiej dobranymi bakteriami probiotycznymi czyli wspierającymi namnażanie tych nitryfikacyjnych - dlatego polecam Stability a nie BactoActiv do startu baniaka.



Też uważam że nie ma o co kopii kruszyć ale jak napisał kolega po 15 dniach stosowania tego odmulacza BactoActiv i nasikaniu do baniaka - ruszyło.

Z moich doświadczeń wynika - jak nalejesz wody bez chloru to po 15 dniach baniak sam ruszy bez żadnych bakterii nitryfikacyjnych bo one są wszędzie - w kurzu , piasku,na twoich i moich łapkach:D . Biega tylko o to by stosując nitryfikacyjne bakterie startowe od razu dać ich bardzo dużo, wtedy baniak rusza po kilku dniach a dojrzewanie baniaka nie trwa miesiąc a 14-17dni i ci co piszą że nie trzeba żadnych bakterii a mają cierpliwość czekać - mają rację:D

Opublikowano

Będzie to nowiutki zbiornik 350l. Duży kubeł z Eheima, do dekoracji piasek 0,1-0,3 i kamienie (łupek), niedużo światła, brak roślin. Takie są moje wstępne założenia. Proszę o jakieś podpowiedzi dotyczące założenia takiego akwa. A rośliniak zostaje.

Opublikowano
do dekoracji piasek 0,1-0,3


...moja sugestia jest taka abyś celował w gradacje 0.8 - 1.2 . Przy tak małej jak zakładasz wrzucić do zbiornika jest bardzo prawdopodobne "kurzenie" jak pysie podrosną bo strasznie kopią .Ponadto sam ruch wody wylatującej z filtrów czy też np. falownika bądź cyrkulatora może Ci podnosić "kurz" przy tak małej gradacji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.