Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podaje wymiary komina 90x8x20h, przegród brak na razie. Myślałem żeby od spodu nakleić na komin kawałek szyby tak aby zasłonić dziury. Z drugiej strony nie ma szans na zasys z dołu, woda przelewała by się normalnie przez grzebień.



To decyduje że koncepcja kaseciaka odpada.

Pompa DCT ma 9cm więc nie wejdzie w 8cm szparę, a pompa która tam wejdzie Atman306 ma za mały sik dla 675l.

Kaseta głęboka tylko na 20cm musiałaby być wersją 7.0 czyli dwa wloty i poziomo dwie gąbki.

Moim zdaniem pozostaje narurowiec albo sprzedać zbiornik dla morszczaka razem z sumpem a zamówić nowy pod Malawi.

Opublikowano

Zbiornika nie sprzedam, bo większego i tak nie kupię, a jest to full OW, za dużo bym stracił przy jego sprzedaży.


Pozostaje narurowiec, lub sump.

Narurowiec mnie bardzo martwi, jakikolwiek wyciek przy mojej dłuższej nieobecności spowoduje wylanie się 700 litrów wody na podłogę. A z tego co widzę w internecie to ten cały narurowiec to straszny składak, trochę PCV trochę metalu, nie ma jednego systemu żeby to wszystko połączyć i wszystko do siebie pasowało bez kombinowania. Koszt też dość wysoki, pompa Grundfos 400 zł, 6 narurowców to jakieś 150zł, hydraulika złączki zawory to pewnie z 200-300 zł, więc mamy prawie 1000 zł, a to prawie tyle samo co porządna pompa do sumpa.


Sump

Opublikowano
Zbiornika nie sprzedam, bo większego i tak nie kupię, a jest to full OW, za dużo bym stracił przy jego sprzedaży.


Pozostaje narurowiec, lub sump.

Narurowiec mnie bardzo martwi, jakikolwiek wyciek przy mojej dłuższej nieobecności spowoduje wylanie się 700 litrów wody na podłogę. A z tego co widzę w internecie to ten cały narurowiec to straszny składak, trochę PCV trochę metalu, nie ma jednego systemu żeby to wszystko połączyć i wszystko do siebie pasowało bez kombinowania. Koszt też dość wysoki, pompa Grundfos 400 zł, 6 narurowców to jakieś 150zł, hydraulika złączki zawory to pewnie z 200-300 zł, więc mamy prawie 1000 zł, a to prawie tyle samo co porządna pompa do sumpa.


Sump



Jeżeli narurowiec będzie poprawnie wykonany to nie będzie ciekł. To jest dokładnie ta sama instalacja co do wody bieżącej. Jeśli jednak przeraża cie możliwy wyciek i cena to zbuduj kaseciaka wewnątrz akwarium. Też spełni zadanie i nic nie wyleci poza akwarium.

Opublikowano

Dobra jeszcze to muszę przemyśleć. Powiedzcie mi tylko co do filtracji biologicznej 2 litry Matrixa wystarczą i nic po za tym ? W jakiej ilości zastosować filtrację mechaniczną ?

Opublikowano

A po co kombinujesz? Wstaw do sumpa jeszcze jedną szybę na końcu, jako komorę pompy, masz kompletną filtrację. W pierwszej komorze wsadzasz gąbki, ok 30l do drugiej litr np. siporaxu, choć to niekonieczne,do trzeciej pompę, a do środka baniaka RW 8 i koniec, bez problemu. Ja tak mam u siebie w większym akwa. Pamiętasz baniak Inmara? Jest teraz u mnie i filtracja się sprawdza.

A jeśli chodzi o pompę:

RED Dragon 3500 (6265899584) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img17.allegroimg.pl/photos/400x300/62/65/89/95/6265899584@@AMEPARAM@@17@@AMEPARAM@@62/65/89/95@@AMEPARAM@@6265899584

Opublikowano
Mnie to strasznie ciekawi jak sump radzi sobie z zasysem odchodów ryb z dna.

od tego jest właśnie cyrkulacja, nie ma znaczenia czy to morskie czy słodkie akwarium, cyrkulacja ma być tak ustawiona by zmiatała wszystko do komina.

Opublikowano

Dobra spróbuje z tym narurowcem.


1. Widzę, że na forum modna jest pompa Grundfos Alpha 2 25-40-180, oglądałem filmiki Stana na YT, mówi on o poborze mocy maks 22W, wszystko pompy które widziałem na allegro, pobierają przynajmniej 45W, jakiego konkretnie modelu szukać, chodzi mi o to żeby pompa była cicha i nie pobierała dużo prądu.


2. Przeglądając forum nie natknąłem się na informację jak zorganizowany jest sam zasys wody z akwarium. Trzeba wiercić jakieś otwory w szkle ? Czy rurę umieszcza się przy dnie, przeciąga górą nad krawędzią akwarium i do szafki ? Czy w drugim przypadku pompa sama zassie wodę przez zapowietrzone rurki ?


3. Układ narurowca na moje akwarium. Pisaliście tutaj o 2litrach Matrixu, więc przydałyby się 3 narurowce, zgadza się, czy lepiej dać cztery, po dwa w szeregu i dwa równolegle ? Do tego mechanika z wkładami sznurkowymi 2 szt. 100u.

Opublikowano

1. http://vulcania.pl/571366/grundfos-alpha2-l-25-40-pompa-obiegowa-95047562 - pompa

2. Zasys rurką tak jak w kubełku czyli rurka nad piaskiem poza akwarium i do narurowca.

3. Układ najlepiej taki: 2 mechaniki -> pompa->kranik spustowy->rozgałęźnik na 2 nitki -> na każdej z nitek 2 korpusy -> połączenie nitek w jedną i wylot do akwarium.


Gotowych schematów jest w wiele na forum, wystarczy poszukać. Natomiast masz 125cm i nie wiem czy to stelaż czy szafkę i tutaj trzeba pokombinować nad zmieszczeniem tego układu. Na szczęście masz 90cm szerokości tak więc sporo. Powinno się zmieścić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.