Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na wszystko przychodzi czas, a w tym wypadku wreszcie przyszedł czas na wykonanie oświetlenia do akwarium 200x70x60 (840l) i w związku z tym przedstawiam mój zamiar i proszę o sugestie.

1. Moduły Samsung 5630, białe, niebieskie i czerwone, rozłożone na dwóch belkach:

I belka 10 białych - 6500K, 8 - niebieskich i 8 czerwonych;

II belka 10 białych - 11000K, 8 niebieskich i 8 czerwonych;

Poniżej linki ledów, które znalazłem w necie:

http://led-labs.pl/sklep/120,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html

http://led-labs.pl/sklep/124,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html

http://led-labs.pl/sklep/131,modul-goq-samsung-4xled-150-stopni-bialy-11-000k.html.

Nie mogę znaleźć czerwonych i niebieskich.

2. Zasilacz wiem, że musi mieć zapas w stosunku do mocy ledów, czyli zakładając moc każdego z modułów - 1,08W wychodzi około 56W więc zasilacz 80W byłby OK. Ale mam pytanie, czy zasilacz od padniętego laptopa by to ogarnął, oczywiście ze sterownikiem od Romka ver.2 (zdjęcie w załączniku).

post-14701-14695728917418_thumb.jpg

Opublikowano

Moduły są na 12V a zasilacz daje 19V... Musiałbyś obniżyć napięcie czyli zbudować stabilizator napięcia na 12V. Ewentualnie można spróbować po dwa moduły w szeregu ale w najlepszym przypadku będą słabo świecić a w najgorszym wcale.

Biorąc pod uwagę, że zasilacz 12V 80W możesz kupić na allegro od ok 50zł z dostawą to nie ma to większego sensu.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Podałeś zbyt mało danych by coś sugerować.

czy będzie pokrywa czy szyba nakrywowa czy baniak odkryty z koroną.

jaki biotop bo wielu tu kolegów z innymi planami niż Malawi


Na razie z tego co podałeś to możesz wykorzystać radę Piotra ale odradzam :


- moduły samsunga na 12V z zasilaczem 180W 19V od laptopa.


- jeśli zdecydowanie moduły samsunga - to koniecznie zasilacz 12V bo to mała kasa.


- jeśli zasilacz 19V od laptopa - to diody RGB COB 20W x 6 szt od kolegi z naszego forum który sprzedaje nadmiarowo zakupione lub zakup własny

http://www.aliexpress.com/item/5pcs-lot-DIY-High-Power-20W-RGB-Integrated-LED-Chip-Beads-Module-Emitter-Diode-Free-Shipping/1981243963.html?spm=2114.01010208.8.37.O7574o


- lub zupełna nowość a światło zarąbiste a mianowicie

2 belki po 6szt szeregowo takich diod czyli suma sumarum

12szt x 10W 5000lm z mocy ledowej i na sterowniku Romka.


http://www.aliexpress.com/item/20PCS-RGBW-RGB-W-4-3W-12W-LED-Lamp-Emitter-Diodes-with-PCB-star-heatsink-For/32377616690.html?spm=2114.01010208.3.270.wbmsGA&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10017_10021_507_10022_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_9&btsid=1adaaf5a-b8c3-420a-a7c5-fef7e714dc95


103 zł za 20szt diod z przesyłką do Polski - jedyna wada -trzeba poczekać z 2-3 tygodnie na dostawę.


i co ty na taką sugestię.?:D

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Decco kusi mnie aby zrobić oświetlenie z tych diód, ale na początek zrobię z modułów, ponieważ wydaje mi się prościej a od czegoś trzeba zacząć.

Uzupełnienie danych:

1. Biotop Malawi;

2. Akwarium zakryte pokrywą ze spienionego PCV;

Opublikowano

W związku z tym, iż nigdzie nie mogę dostać modułów Samsunga 5630 w kolorze czerwonym i niebieskim jestem zmuszony zakupić moduły na diodach 5050. Myślę, że przy kolorowych te słabsze diody nie będą miały większego znaczenia. Poniżej przedstawiam linki z ledami, które chce zakupić i zasilacz.

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3x5630-150-stopni-bialy-zimny,3,3404,2935 - 10szt;

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-niebieski,3,3404,2938 - 16szt;

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-czerwony,3,3404,2939 - 16 szt;

http://led-labs.pl/sklep/120,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html - 10szt;

https://polskiled.com.pl/zasilacz-wodoodporny-gpv-75w-6a-12v-ip67,3,3413,2861


Ma to ręce i nogi?

Opublikowano

Kup zasilacz modułowy. Przecież i tak będzie w szafce/poza akwarium, więc po co przepłacać? Poza tym weź na wszelki wypadek 100W bo co będzie jak przyjdzie Ci ochota dołożyć jeszcze kilka modułów?

Acha. Wydaje mi się, że czerwonych i niebieskich możesz kupić zdecydowanie mniej.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Jak najbardziej. Poczekaj jeszcze z tymi czerwonymi i niebieskimi aż wypowie się ktoś kto ma. Ja mam RGB i wg mnie też są ok. I łatwiej programować na sterowniku od Romka :)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

RGB masz na diodach 5630 czy na 5050? Ja generalnie jestem zdecydowany na czerwone i niebieskie tylko mam zagwozdkę, że one tylko występują w diodach 5050. A i jeszcze co do zasilacza to muszę dokupić przewód taki:

https://polskiled.com.pl/przewod-2m-2x0-75mm2-z-wtyczka-euro-czarny,3,3543,3286

A i jeszcze taki przewód będzie ok:

https://polskiled.com.pl/przewod-pol-led-1-metr-2x0-5mm2,3,3543,2422?

Opublikowano

Spokojnie R i B 5050 dadzą radę. U mnie na powierzchni dna 200x50 jest tylko jedna belka z kolorami po 7 szt u ryby wybarwione są wszędzie. Jeśli dasz 2 po 7-10szt to świat i ludzie ! Modułów z diodami kolorowymi 5630 to chyba w ogóle nie ma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.