Skocz do zawartości

mleczna woda?


PTB_PL

Rekomendowane odpowiedzi

No i jestem ciekaw ile to jest te parę pyszczaków, różnych gatunków :/

czy po 6 miesiącach nie zrobiło się ich za dużo, a może trupek jakiś wpłynął na parametry wody itp.

Napisz jaką masz obsadę, może i w tym jest jeszcze problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że tak ostro, to było najłagodniej na co było mnie stać :P

ja przed "wsadzeniem roślinki" zerkam profilaktycznie na forum w opcję szukaj... a tu kompletny restart, zupełnie niepotrzebnie... i to po odpowiedzi Czestera (można ją było potwierdzić "szukaj") :wink:

teraz to dopiero możesz mieć atrakcje - restart baniaka z podrośniętymi rybami... aż się prosi o problemy/choroby/śmierć :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xbit jak już tak wszystko płukałeś to trzeba było jeszcze wyczyścić filtry. pierwotniaki przeszły z kubła do akwa i zabawa od początku.

Największą cnotą akwarysty jest cierpliwość. Pamiętaj o tym.

Ja po awarii filtra wlałem RO+ śól JBL-a 20%, zero światła i głodówka 3 dni. Problem znikną, a akwa jest przerybione.

Pamiętaj o częstym czyszczeniu mechanika. Im mniej syfu tym mniej problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xbit jak już tak wszystko płukałeś to trzeba było jeszcze wyczyścić filtry. pierwotniaki przeszły z kubła do akwa i zabawa od początku.

Olewam "głupie rady" ale sam na tym forum uczyłem się wielu rzeczy, niestety można się też nauczyć słuchając takich rad.

O jakim czyszczeniu filtra kolego mówisz ?

to ze pierwotniaki są w akwarium to normalna kolej rzeczy i prosta sprawa do jej usunięcia, wychodowanie odpowiedniej ilości w filtrach bakterii nitryfikacyjnych również, ale zabiera nam to dużo, dużo więcej czasu, więc jeżeli ktoś wyczyści filtry, przepłuka piasek, wymyje całe akwarium to proces zamknięcia cyklu azotowego rozpoczyna od początku, więc proszę zastanówmy się nad radą zanim jej udzielimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że to była ironia. Zapomniałem o emotikponie.

Moja przygoda z Malawi trwa już 3 lata, a dalej popełniam błędy.

Moja rada; Kubeł z dobrą ceramiką o małym przepływie i mechanik często czyszczony z optymlnym przepływem do akwa, oraz cierpliwość.


Xbit

Nie płucz tak tego baniaka bo to bez sensu. Proces azotowy musisz zamykać od początku. Pierwotniaki nie szkodzą tak pyskom jak azotany. Akwa dojrzeje w swoim czasie.Wodę podmieniaj normalnie co tydzień a nie codziennie( wylewasz bakterie nitryfikacyjne z akwa, a pozatym chlor też je niszczy). Dobrze napowietrzaj i czekaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodę podmieniaj normalnie co tydzień a nie codziennie( wylewasz bakterie nitryfikacyjne z akwa, a pozatym chlor też je niszczy). Dobrze napowietrzaj i czekaj


A czy czasem w poczatkowym etapie "dojrzewania" nie nalezy podmieniac wody ??? to tylko spostrzezenie "pierwszaka" wiec prosze nie bic i nie krzyczec lecz poprawic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampa UV, jak nie masz to włącz brzęczyk na full i czekaj, podmiana z reguły pogarsza sprawe (no chyba że jednocześnie masz parametry kiepskie)


Zgadzam się w 100%. Bawiłem sie w podmiany , cuda na kiju. Wkońcu zainwestowałem w UV AquaMedic 9w i po kłopocie. Teraz śmiga w nowym 400 litrowym zbiorniku i też wystarczyło kilka godzin i woda jak kryształ. Mam ją włączoną na wylocie jednego kubełka tam gdzie obieg jest wolnieszy i odpaliłem ją na jedną noc i po sprawie. Teraz jest wyłączona a woda nadal kryształ. Polecam kolego jak masz na zbyciu jakieś 200-250 zł. czasami warto wydac tyle i mieć juz na zawsze z głowy mleko w zbiorniku. Kwestia czy Twoje fundusze na to pozwolą ;):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kolego jak masz na zbyciu jakieś 200-250 z
można taniej, ja właśnie kończe budować swoją UVC 36w ze świetlówki rurowej. całość zamyka się kosztem niecałych 100zł ( ja zapłaciłem jeszcze mniej bo wiekszość rzeczy, w tym świetlówki dostałem za darmo) A przy przepływie 300l/h i bedzie smażyć wode aż miło :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.