Skocz do zawartości

Oświetlenie LED 300l 120x50x50


slawek268

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dużo jest projektów oświetlenia ale chciałbym się poradzić co sądzicie o moim.

Akwarium 120x50x50

Chcę stworzyć dwie ruchome belki z profili:

https://polskiled.com.pl/profil-wide-srebrny-anodowany-2m,3,3440,3306

na profile nałożyć klosze transparentne

na 1 belce moduły potrójne równolegle obok siebie:


9x zimny led

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3x5630-150-stopni-bialy-zimny,3,3404,2935

6x RGB

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-rgb,3,3404,2940


czyli razem wyjdzie 18 szt potrójnych zimnych i 12 potrójnych RGB.

Do całości chce podłączyć sterownik od RomanoLindano (nową wersję).

Mam pytania:

1. Czy ilość jest wystarczająca? – lubię jak jest jasno w akwarium i chce mieć zapas – żeby świeciły nie na max.

2. Jaki kupić zasilacz z lekkim zapasem w granicach 50 zł ?

3. Dlaczego rzadko stosujecie na profile klosze transparentne?


Sugerowałem się oświetleniem kolegi Pleziorro czy chodzi o to, że taki jak wybrałem profil będzie ograniczał światło ?


5. Pytanie może nie na ten dział ale przy okazji czy lepszą prostą obudowę ze spienionego PCV zrobić czy z aluminium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 12 modułów białych i wg mnie jasność jest ok a też lubię dość jasno. Myślę, że świeci porównywalnie lub może ciut jaśniej niż jedna świetlówka 36W. Przy 18 sztukach będzie naprawdę jasno i założę się, że faktycznie nie dasz ich na 100%.

Mam jeszcze 8xRGB ale nie podłączone więc tu się nie wypowiem.

Do obecnego zestawu potrzebujesz zasilacza około 36W (licząc zapas 20%). 48 W to możliwość podłączenia dodatkowo około 10 modułów a 60W to odpowiednio około 20 szt.



Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się czy koniecznie potrzebujesz taki profil.

IMHO lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie np takiej listwy: https://www.praktiker.pl/produkt,71203,549/ceownik_aluminiowy_200cm__205x09_cm_cezar.html lub podobnej.

Jest znacznie tańsza i moduły idealnie wpasowują się w nią i pozostaje jeszcze luz na kable łączące poszczególne moduły.

Moduły, które chcesz zastosować są wodoszczelne więc nie potrzeba maskować ich dodatkowym kloszem. Poza tym zawsze jest ryzyko, że pod kloszem będzie się zbierała wilgoć.


Ja rozwiązałem mocowanie modułów LED w sposób pokazany tu: http://forum.klub-malawi.pl/showpost.php?p=331665&postcount=19. Sprawdza się to świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego ceownika, ma on 20mm szerokości więc wejdzie tylko jeden moduł który ma 15 mm szerokości. A chce dwie belki i na każdej z nich równolegle białe i RGB moduły.

Dlatego myślę o profilu z kloszem, żeby wiadomo nie całkowicie ale zminimalizować działanie wody na moduły i okablowanie.

Patent Deccorativo który zrobił Pleziorro z silikowaniem kabli i wejść do modułów średnio mi pasuje, ponieważ ciężko byłoby wymienić moduł taki zalany silikonem jeśli zajdzie taka potrzeba.


Jeśli chodzi o zasilacz czy taki byłby ok?

https://polskiled.com.pl/zasilacz-modulowy-pol-led-60w-12v-5a,3,3581,2259


Śpiochu masz 12 modułów tych potrójnych i one świecą jak jedna świetlówka 36W? Czyli jak mam teraz dwie świetlówki po 30W (pokrywa diversa 120cm) teoretycznie musiałbym mieć około 20 modułów białych żeby "jasność" była podobna i wtedy zapas wcale nie byłby taki duży ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego ceownika, ma on 20mm szerokości więc wejdzie tylko jeden moduł który ma 15 mm szerokości. A chce dwie belki i na każdej z nich równolegle białe i RGB moduły.


A jaka to różnica czy na belce dasz równolegle obok siebie białe i rgb czy naprzemiennie jeden moduł za drugim? Ja mam naprzemiennie białe i niebieskie (widoczne na zdjęciu z załączonego wątku) i jest naprawdę super. Planuję dołożyć drugą identyczną belkę tyle tylko, że z modułami białymi i rgb. Dzięki temu białe skręcę na 60-70% mocy a całość podepnę pod sterownik Romka i będzie super.

Prosiłeś o radę więc przedstawiłem Ci swoją propozycję, która IMHO sprawdza się bardzo dobrze. No ale ostatecznie to twój wybór.


Dlatego myślę o profilu z kloszem, żeby wiadomo nie całkowicie ale zminimalizować działanie wody na moduły i okablowanie.


Użytkuję swoje oświetlenie kilka miesięcy i nie zauważam żeby dochodziło do jakiegokolwiek negatywnego działania wody na moduły. Oklejanie silikonem czy też inne zabezpieczenia uważam za zbędne. No chyba, że oświetlenie ma pracować pod wodą to inna bajka. Nie zauważyłem też żeby dochodziło do jakichkolwiek wykropleń parujacej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że ilość lumenów z 12 modułów nie jest tak duża jak z jednej świetlówki 36W ale na moje kaprawe oko jasność jest podobna.


Tak, ten zasilacz jest jak najbardziej ok jeśli tylko będzie gdzieś w szafce a nie nad akwarium ;)


Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Oczywiście w szafce będzie zasilacz.

Dzięki Krzymor za rady, nie jestem uparty dlatego proszę o sugestie dlatego chciałem w 2 rzędach, że w jednym tym wąskim profilu może się nie zmieścić 15 szt. modułów potrójnych ale jeszcze dokładnie pomierzę jak już zamówię moduły.


Czy przez moduły RGB uzyskam efekt świecenia padający w niebieski taki jak bym zastosował moduły same niebieskie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz ten profil, który dałeś na początku. On ma szerokość wewnętrzną 2,4 cm (piszą, że wejdą 3 taśmy po 8mm) a moduły mają 1,5 cm szerokości więc nie zmieścisz ich w tym profilu w dwóch rzędach. Ponadto moduły mają wysokość 8,5 mm co przy profilu o h=11mm może być za dużo (dolicz grubość profilu, grubość kosza, grubość taśmy 3M).

U siebie dałem profil z Castoramy typu L o wymiarach 20x40mm. Ok 30 zł za 2 metry.


Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, poszukam w budowlanym profilu typu C lub U o szerokości min 40 mm.

Dlaczego użyłeś akurat typu L ? Może w takim wypadku wystarczyłby zwykły płaskownik ?



Może taki profil będzie dobry 36mm wewnątrz, ja zmierzam taki właśnie kupić do modułów LED samsunga x3

http://sklep.akces-plexi.pl/519-profil-aluminiowy-ceownik-40-20-2mm-6mb.html


Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej @hilux, malowałem emaliami akrylowymi Altaxu z atestem do zabawek, ale przedtem pokryłem piankę zaprawą cementową. Sama pomalowana pianka faktycznie wyglądałaby kijowo, nie mówiąc już o degradacji w wodzie.
    • Poprzednia obsada wróciła do sklepu, za takie pieniądze jakie sobie za nią policzą raczej będzie dobrze traktowana. Czas na porządki pod nową ekipę. Najpierw sterylizacja, 20 litrów wybielacza na godzinę przy działających filtrach (FX4 i JBL e901), potem dwie wymiany wody, której na szczęście w Irlandii jest pełno a dla plebsu jest darmowa.   Po odsączeniu wody i wywaleniu podłoża zostało samo tło i resztki silikonu, którymi przyklejony był styrodur. To zostawiłem żeby schło, trzeciego dnia zza tła zaczęły wyłazić robale, które przeżyły wybielacz ale szukały wody. Szóstego dnia ich już nie ma.  Następny krok to docinanie tła na dno. Mam już oryginalne juwelowskie, środek tylnej ściany ma inny kolor, bo tam się glony gnieździły. Zaleję to jeszcze raz perhydrolem dla pewności po tym jak baniak wyschnie do końca.  Samo tło Juwela jest absurdalnie drogie, ale skoro miałem je już na tylnej ścianie a dwa panele kupiłem po taniości to bez sensu było nie wykorzystać. Dociąłem do giętego frontu, brakujący kawałek z lewej załatam juwelowskim tłem na ten ich filtr - kosztuje połowę tego co cały panel, razem ma 36cm szerokości a ta dziura po lewej ma tylko 30cm.  Potem zacznie się jazda z maskowaniem łączeń, bo gwałcą przez oczy. Myślałem o silikonie posypanym piaskiem, ale tam jest zbyt dużo miejsca, więc chyba zostaje pianka montażowa i potem pomalowanie jej farbami akrylowymi. Przerabiał to może ktoś? EDIT: @TomekT Ty operowałeś pianką montażową przy tym tle ale potem pomalowałeś emalią a nie akrylem. Nie miałeś problemów z bąblami w piance po jej docięciu?   
    • Ja miałem podobnie, bo akwarium blisko drzwi do salonu i kobita narzekała, że ludzie będą sobie o nie głowy rozbijać (bo wszyscy nasi goście są niewidomi, wiadomo 🤓), udało mi się ją przekonać baniakiem z giętą przednią szybą.  Faktycznie optycznie zajmuje mniej miejsca jak się zza winkla patrzy, może to jest opcja dla Ciebie? 
    • Witaj Jest to obudowa/korpus Obudowa GW-E-L2 Tutaj masz linki do zestawu jaki kupowałem: https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-l2-p-1390.html https://sklep.osmoza.pl/przewod-czarny-14-gw-14-bk-p-630.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14p14-p-1595.html https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp14gz14-p-1461.html https://sklep.osmoza.pl/zawor-bv-zp14p14-p-1445.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14gz14-p-166.html 2 korpusy oraz mini hyroponikę napędza pompka Hydor PICO Evolution 250
    • Hej @Vrzechu, to zdaje się są obudowy liniowe jak tutaj, pewnie wielu z nas przez tę stronę kupowało korpusy filtrów do budowy ustrojstw do podmianek. 😉
    • Cześć Bastian! ✋ Gdzie zakupiłeś pojemniki na żywicę? Jak to się fachowo nazywa?  
    • Witam Dość dawno mnie nie było ale nie za dużo się działo, no może po za małą zmianą obsady. Placidochromis phenochilus Mdoka  8 szt. wielkość od 4-12 cm Placidochromis phenochilus 1 szt. Tanzania Lupingu 6 cm Labidochromis caeruleus 12 szt. (chyba) wielkość od 4-10 cm Lethrinops sp. GOLD Harbour Island 1+1 wielkość 9-10 cm Nimbochromis venustus 3 szt. wielkość 4-6 cm Placidochromis sp. "Johnstoni Solo" 5 szt. wielkość 4-6 cm Nimbochromis livingstonii  1 szt. wielkość  12-14 cm Jeśli chodzi o ceramikę to w zbiorniku jest: Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Sphere 2kg Maxspect Nano-Tech Clear Cube 8szt. Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Block 2szt. Uzupełniłem dwa rodzaje żywicy Purolite A520E oraz PA202 Nowe gąbki oraz włóknina oraz mała zmiana aranżacji VWZA7425.MOV  
    • Cześć. Olek  z Gliwic. Dopiero zakładam akwarium. Zbiornik 375L już kupiony...tyle i aż tyle pozdrawiam 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.