Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Grubość warstwy piasku to również wielkość złoża biologicznego bakterii nitryfikacyjnych . Optymalną grubością wydaje mi się średnio 5-7cm , oczywiście ryby to przekopią po swojemu niemniej ilość piasku pozostanie taka sama .


Ale nasze bakterie to tlenowce, więc nie będą w tym piasku na siedmiu centymetrach tylko w górnej warstwie ~2cm. Poniżej to już tylko beztlenowce :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ale nasze bakterie to tlenowce, więc nie będą w tym piasku na siedmiu centymetrach tylko w górnej warstwie ~2cm. Poniżej to już tylko beztlenowce :)

Wszystkie bakterie są nasze :) . Nitryfikacja i denitryfikacja jest ze sobą powiązana tworząc kompletne złoże biologiczne . Dlatego należy stworzyć odpowiednie warunki dla obu rodzajów cykli , a tak naprawdę jednego cyklu - obiegu azotowego w przyrodzie.

I dla tego warstwa podłoża powinna być na tyle gruba żeby obieg azotu był kompletny .

Opublikowano
I dla tego warstwa podłoża powinna być na tyle gruba żeby obieg azotu był kompletny .
No to musiałbyś przy pyszczakach ze 40 cm tego piachu nawalić ;).

A tak na poważnie to w akwa kompletny obieg azotu jest mało realny.

Opublikowano

Moim zdaniem formowanie warstwy piasku wyżej-niżej , w fale, czy dołki przy pyszczakach nie ma sensu one i tak przekopią to po swojemu. Nawet na siłę ich nie zmusisz bo wielokrotnie zasypywałem dół który wykopywały tworząc grotę pod trzema kamieniami a wystarczyła doba by było jak uprzednio.

W moim przekonaniu sypiemy warstwę 5cm równo po całym dnie ze stojącymi już kamieniami i resztę zrobią ryby. Gdzie usypią górki tam można próbować wsadzać nurzańca - może mu pozwolą rosnąć a może od razu skoszą lub wyrwą.

Macie kalkulator ilości piasku na akwarystyczny24 wstawiasz dane i masz ile trzeba kupić.

Opublikowano
Ja mam inne zdanie.

7 cm ile to mniej wody i zabranej przestrzeni rybom.


7cm w gore nie robi różnicy pysiom. Im zależy bardziej na powierzchni niż na wysokości . One kochają kopac, wolę oglądac je szczęśliwe. A na strefy mamy zawsze swiderki a jak nie to sobie samy wzruszymy lekko a one będą miały frajdę z budowania. Ja lubię oglądać jak kopią dołki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.