Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W załączniku tabelka z wynikami wody. Przed stacją filtr sznurkowy, stacja uruchomiona wczoraj, jednak dopiero w środę będzie ustawiona przez serwisanta. Teraz jest twardość wody ustawiona niby na 0, przez jego pomocnika. Ponadto nie wiem czy już woda ciepła w zbiorniku wymieniła się, ale chyba tak.

Co do piasku, to jakoś nie mam przekonania do piasku z Kreisel 099. Mam próbki obydwu wymienionych i raczej skłaniam się na ten od retne. Chociaż niedaleko mam kopalnię piasku kwarcowego i może tam podjadę.

Tabelka woda..doc

Opublikowano

Czyli tak jak przewidywałem - ze stacji dostajesz wodę tak naprawdę z twardością ukrytą w kationach sodowych (czyli twardości nie ma, ale kationy metali pozostają, tylko zamiast wapnia i magnezu masz sód). Bo KH (zasadowość) pozostaje takie samo. Jeżeli będziesz mieszał to w sumie nawet dobrze - dostaniesz wodę nieco bardziej miękką, a bufor pozostaje taki sam.

Tylko coś mi nie pasuje z tymi wynikami z mieszanej wody, jeżeli kranówa ma 14n, a ze stacji 1-2n, to powinno wyjść jakieś 7-8n.


Jeśli chodzi o piasek to tak samo jak Ty nie mam przekonania do Kreisela - ten piasek jest beznadziejny, bo nie obojętny dla wody. Kup sobie piasek ZEW za 9zł/20kg - możesz go dostać w Obi lub LM. Chyba niestety najbliżej Ciebie są one w Piotrkowie, albo w Warszawie, ale może bywasz - wtedy to nie problem.

Tego piasku nie trzeba nawet płukać.

A piaski z Allegro to raczej pomyłka ;)

Opublikowano

Uaktualnienie pomiarów twardości z zaznaczeniem iż 2 ostatnie odbyły się nie w świetle dziennym. Nie wiem czemu tak jest, że po odstaniu mieszanki ciepłej i zimnej surowej GH podnosi się po kilku minutach, ale chyba nie powinno być z tym problemu.

Załączam fotkę z próbnego ułożenia kamieni pod dyskusję. Nie jest to ideał dla mnie i muszę poszukać jeszcze drobniejszych kamieni.

Co do proponowanego piasku to on pochodzi on właśnie ze wspomnianej przeze mnie kopalni, a na jej stronie widziałem o grubszej gradacji.

Tabelka woda..doc

post-14701-14695728932645_thumb.jpg

Opublikowano
Tak, tylko ta rozpiętość gradiacji 0,1-2,5mm. Ten pył szczególnie będzie fajny jak już rybki zdecydują się pokopać. :)


Wysłane z telefonu


Nie ma żadnego pyłu, mam bocje to w kwestii kopania mam ogląd ;)



Nie wiem czemu tak jest, że po odstaniu mieszanki ciepłej i zimnej surowej GH podnosi się po kilku minutach, ale chyba nie powinno być z tym problemu.

Ciekawa sprawa, w każdym razie wynik po odstaniu będzie tym właściwym :)


Taka mieszanka jak zrobiłeś byłaby idealna jeśli chodzi o parametry :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wreszcie powoli wszystko nabiera kształtu:D. Kamienie w akwarium - fotka poniżej. Jak macie jakieś sugestie, koncepcje co do ułożenia to mile widziane. Ponadto, kaseciak, który skleiłem nie jest mistrzostwem, trochę cięknący (formatki pod pompę DCT 6000 i docinanie), trochę za duży zasys, ale już wiem, że będzie klejony nowy z kamuflażem, a ten posłuży do dopracowania wylewki itp.. Dzięki Wszystkim, za pomoc na tym etapie i liczę jeszcze na Was.:-P

post-14701-14695729109852_thumb.jpg

Opublikowano

Cieknący kaseciak to nie wada - ja nigdy nawet nie sprawdzam tego - byle dziur po centymetrze nie było bo g... zasysa poza gąbkami reszta się nie liczy.

płucz piasek i pamiętaj że wapiennych piasków nigdy nie da się wypłukać by woda była czysta.

pierwsza będzie mleko, druga też mleko, trzecia bawarka a po 4tej syp do baniaka - kaseciak da radę w dobę wyklarować - watę na start możesz dać i po dobie wyrzucić.

lej wodę przez węgiel i startuj :D

powodzenia

Opublikowano

Wreszcie wystartowało. Poniżej fotka robocza, na razie jedna belka (Moduły Samsunga SMD 5630 11000K -12, czerwone -7, niebieskie-8), jeszcze nie podłączyłem sterownika od Romana. Jutro obmyślam koronę, pokrywę i kończę oświetlenie oraz trzeba ogarnąć cyrkulację i śledzić parametry, ale to w innym wątku. A i wreszcie będzie można rozglądnąć się za mieszkańcami - piękną Mbuma.

post-14701-14695729170811_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.