Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ad.3. Folia klejona na zewnątrz da efekt lustra. Pomyśl nad wstawieniem do wnętrza 3mm spienionego PCV. Jeżeli byś się na to zdecydował, to warto na etapie klejenia zbiornika, kiedy jeszcze nie ma wzmocnień poprzecznych. Później w jednym kawałku nie włożysz.

3mm pcv bez problemu włoży, nawet przy wzmocnieniach. Jest dość elastyczne i da się zawinąć w rulon.

Ad.5. Kup 250W, schowaj w kaseciaka a przy dobrej cyrkulacji w akwarium będzie wszędzie ta sama temp. IMHO, więcej niż 300W w totalu nie ma sensu.

A czy nie będzie tak, że ta moc będzie za mała aby wyrównać straty ciepła zbiornika, kiedy w pomieszczeniu będzie koło 22-23 st C?



Wysłane z telefonu

Opublikowano

Czy te szafki są skręcone za sobą czy oddzielnie?

Jeśli są oddzielnie to w jakim celu ?

Czy boki szafek opierają się na dolnym blacie ? Nie widze na foto.

Opublikowano
Czy te szafki są skręcone za sobą czy oddzielnie?

Jeśli są oddzielnie to w jakim celu ?

Czy boki szafek opierają się na dolnym blacie ? Nie widze na foto.


Rozwijam opis szafki,

Całość składa się z 4 osobnych skrzynek (korpusów), które zostały przygotowane wcześniej jak pisałem z płyt MDF 1,8. Te skrzynki były skręcane ze sobą po kolei i poziomowane względem siebie, aby całość wiadomo była wypoziomowana (niestety podłoga nie jest równa, to jest dom po remoncie, a parkiet nie wymagał wymiany). Na to poszedł blat, również przykręcony do całości. Nie ma tutaj dolnego blatu i to wszystko stoi na 20 nóżkach (Magus to do Twojego postu) . Aha, do skrajnych boków zostały dokręcone formatki, też 1,8 mm z MDF, ale nie wiem czy to jest oparcie dla konstrukcji (postaram się to później ustalić, też dla swojej wiadomości)

Opublikowano

Czy spód jest skręcony tak ? lewa czy prawa ?



Według mnie robienie 4 oddzielnych skrzynek i stawianiu ich na nóżkach nie było dobrym pomysłem. Bo co jeśli nawet po idealnym wypoziomowaniu, po nalaniu wody pod jedną nóżką "zapadnie" się klepka parkietu ?

Wolałbym postawić szafkę w jednym kawałku bezpośrednio na podłodze podkładając mate i na to podwójny MDF.

post-16807-14695727930315_thumb.jpg

Opublikowano

Przy nacisku 50kg? To jaką musiał by mieć lichą podłogę? To przecież stając na palcach, na jednej nodze, wywiera się dużo większy nacisk...


Wysłane z telefonu

Opublikowano
Czy spód jest skręcony tak ? lewa czy prawa ?



Według mnie robienie 4 oddzielnych skrzynek i stawianiu ich na nóżkach nie było dobrym pomysłem. Bo co jeśli nawet po idealnym wypoziomowaniu, po nalaniu wody pod jedną nóżką "zapadnie" się klepka parkietu ?

Wolałbym postawić szafkę w jednym kawałku bezpośrednio na podłodze podkładając mate i na to podwójny MDF.




Dobra Panowie, bo nie miałem czasu aby odpisać. Boki są dokręcone do podstawy (opcja prawa na rysunku), natomiast tył stoi prawdopodobnie na podstawie i dokręcony od dołu (opcja lewa na rysunku). Prawdopodobnie, ponieważ ja już nie pamiętam, a nie mogę znaleźć zdjęć i notatek na kompie, a w domu będę dopiero na początku maja. Ale, zaraz po Wielkanocy będzie u mnie osoba, która ma pojęcie i doświadczenie w kwestii konstrukcji różnych ciekawych rzeczy i bezstronne spojrzenie na tą moją szafkę i przedstawię jego opinię w tym temacie.

O klepki parkietowe to raczej bym się nie martwił, ale kto wie.

Opublikowano
Przy nacisku 50kg? To jaką musiał by mieć lichą podłogę? To przecież stając na palcach, na jednej nodze, wywiera się dużo większy nacisk...


Wysłane z telefonu



A co jeśli wypoziomowanie nie będzie idealne i na 15 nóżkach będzie nacisk po 40kg a na jednej 400kg?? bo tak się rozłoży 1000kg

Opublikowano
Rozwijam opis szafki,

Całość składa się z 4 osobnych skrzynek (korpusów), które zostały przygotowane wcześniej jak pisałem z płyt MDF 1,8. Te skrzynki były skręcane ze sobą po kolei i poziomowane względem siebie, aby całość wiadomo była wypoziomowana (niestety podłoga nie jest równa, to jest dom po remoncie, a parkiet nie wymagał wymiany)...



Ok. Skrzynki można bardzo solidnie ze sobą połączyć i będą stanowić idealną całość. Więc po środku będzie ścianka 3,6 mm. Ale zasadnicze pytanie, jakie są plecy? Wchodzą pomiędzy blat a dolną poziomą płytę? Patrz rys. kolegi sniadypl. pionowa kreska to plecy.

Popatrz tutaj na zdjęcie szafki.

http://forum.klub-malawi.pl/przesiadka-200x40x60-t26879.html


3mm pcv bez problemu włoży, nawet przy wzmocnieniach. Jest dość elastyczne i da się zawinąć w rulon.



Pamiętaj, że to będzie 200x60, więc tak łatwo może się nie zwinąć.


A czy nie będzie tak, że ta moc będzie za mała aby wyrównać straty ciepła zbiornika, kiedy w pomieszczeniu będzie koło 22-23 st C?

Nasz kolega z forum, demasoni, w większym akwarium, jak dobrze pamiętam, ma chyba grzałkę 150W i daje radę dogrzać te 3-4 st C. Brałem też po uwagę długość grzałki, akwarium i kaseciaka.

Opublikowano
Zamieszczone przez spiochu

A czy nie będzie tak, że ta moc będzie za mała aby wyrównać straty ciepła zbiornika, kiedy w pomieszczeniu będzie koło 22-23 st C?

Nasz kolega z forum, demasoni, w większym akwarium, jak dobrze pamiętam, ma chyba grzałkę 150W i daje radę dogrzać te 3-4 st C. Brałem też po uwagę długość grzałki, akwarium i kaseciaka.


nie ma paniki z tą temperaturą, grzałka 300W starczy. W mieszkaniu przy 21,5*Cw akwarium bez włączonej grzałki mam 24*C

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.