Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości co do ustawienia filtracji w takim kamieniołomie jak przedstawia zdjęcie. Za filtrację robi jbl e901(biolog) i mechanik aquael circulator 2000. Pewnie będzie trzeba dokupić falownik czy jakoś inaczej ustawić wloty/wyloty. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

post-14619-14695727322533_thumb.jpg

Opublikowano

Wielkiej filozofii tu nie ma - circulator 2000 jest bardzo wydajny i u mnie z naddatkiem obsługuje dno 180x55. Ty nie napisałeś jaki jest wymiar akwarium.

Generalnie dobrze ustawiony wylot - prąd nie będzie walił w skały i rozbijał się o nie, ale szedł w toń. Między skałami będzie spokój - i bardzo dobrze, tam właśnie ryby mają znaleźć odpoczynek od prądu.

Pamiętaj też, że ta pompa ma możliwość regulacji kierunku plucia wodą nie tylko poprzez tę nasadkę, ale możesz przekręcać też cały wylot.

Opublikowano

Napisz więcej. Jakie rozmiary akwarium? Jak rozmieszczeone wloty/wyloty JBL, bo słabo widać. Masz jakiś problem z obecną fitracją, że pytasz?

Opublikowano

Ho ho ale masz mur obronny nie do zdobycia (tak żartem żeby nie było) :P ...

Ale teraz na serio...

Może byś pomyślał o zmianie ułożenia kamieni,ja bym się bał że to kiedyś runie(odpukać),w przypadku tego muru może(ale też wcale nie musi) być problem z cyrkulacją,więc tak jak piszesz może będzie potrzebny falownik żeby wszystko było ok...


Wpierw jeszcze napisz jakie wymiary ma twój baniak?,oraz czy te kamienie ułożyłeś blisko tylniej szyby(widać że chyba tak są ułożone)?

Opublikowano

Akwarium 300l 120x50x50. Mechanik po prawej stronie wylot skierowany na tylną szybę, wlot kubełka na tej samej stronie co mechanik. Wylot kubełka po lewej stronie skierowany na przednią szybę. Mur obronny hehe :) cały dzień ten kamieniołom układałem jest stabilnie :) Problem jest taki, że na przodzie czyli tej strefie bez kamieni zbierają się kupska.

Pozdrawiam

Opublikowano
Akwarium 300l 120x50x50. Mechanik po prawej stronie wylot skierowany na tylną szybę, wlot kubełka na tej samej stronie co mechanik. Wylot kubełka po lewej stronie skierowany na przednią szybę. Mur obronny hehe :) cały dzień ten kamieniołom układałem jest stabilnie :)

Pozdrawiam



Ułożenie wylotów wydaje się być ok...

Widzę że masz już ryby,więc musisz widzieć czy odchody ryb zalegają na całym podłożu czy zbierają się blisko wlotów filtrów,które je wyłapują...

Jeśli je wyłapują to masz odpowiednią filtracje oraz cyrkulację w baniaku ;) ...

Opublikowano

Właśnie niestety odchody zbierają się na całej przedniej szybie po całości akwarium ale tylko w przodzie tam gdzie nie ma kamieni.

Opublikowano
Właśnie niestety odchody zbierają się na całej przedniej szybie po całości akwarium ale tylko w przodzie tam gdzie nie ma kamieni.


Hmm no to masz problem,ale moim zdaniem rozwiązać go może zmiana ułożenia kamieni,gdzie po ich zmianie cyrkulacja się poprawi że odchody trafią gdzie powinny...

No jeszcze pozostała kwestia zakupu falownika(czy on pomoże to już sam musisz sprawdzić w obecnym ułożeniu kamieni)...

Opublikowano
Jeśli chodzi o ten falownik jak byś proponował go ustawić?


Ja na twoim miejscu bym go umieścił na prawą stronę przy mechaniku oraz skierowałbym wylot do góry na taflę wody w kierunku tylniej szyby identycznie jak masz mechanika ustawionego i zobaczyłbym czy będzie poprawa w zmiataniu odchodów ryb...


Sam mam identyczne co ty ustawienie wlotów i wylotów z filtrów w swoim baniaku+dodatkowo mam falownik...No i sprawdza się to w 100%,odchody trafiają gdzie trzeba :)


Jednym słowem musisz sam próbować z ustawieniem falownika,i wtedy ocenisz czy jest dobrze czy źle ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.