Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,


czy TO ma sens?


filtr500.png


Ogólna idea: chcę dać prefiltry przed pompą CO, a za pompą 2 filtry FPF i w ogóle zrezygnować z filtru kubełkowego i innych rodzajów filtracji.

Czy Waszym zdaniem taka filtracja będzie wystarczająca? akwarium 500 l (aranżacja jeszcze nie zdecydowana. Albo malawi z pyszczakami, albo roślinne + ryby w ilości średniej - do tej ostatniej opcji reaktor co2 na schemacie).


Filtry narurowe: 10 calowe

Pompa: Grundfos Alpha 20-65



PS mam marzenie, żeby filtr był "niskowymagający" w obsłudze, tj nie wymagał czyszczenia częściej niż raz na pół roku. Da radę w obecnej konfiguracji? Mam obawę o ten sznurkowy, czy nie będzie się zapychał co chwilę, może dać więcej prefiltrów z "grubszym" medium?


PPS nigdy nie bawiłem się w narurowce, to pierwsze podejście. Dotychczas filtrację załatwiały kubełki. Nie było źle, ale zawsze nurtuje człowieka nadzieja że może być lepiej, no i można spróbować czegoś nowego.


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wypowiedzi/opinie/uwagi/krytykę.

Opublikowano

Cześć.

Poczytaj sobie na forum o narurowcu jest sporo informacji.

Po co ci w malawi (bo jesteś na takim forum) reaktor CO2??????


Twój układ jak do d.....y.

Opublikowano
  imak73 napisał(a):
Cześć.

Po co ci w malawi (bo jesteś na takim forum) reaktor CO2??????




"aranżacja jeszcze nie zdecydowana. Albo malawi z pyszczakami, albo roślinne + ryby w ilości średniej - do tej ostatniej opcji reaktor co2 na schemacie"


Czy to wystarczająco jasne?

Opublikowano

Z wielu doświadczeń kolegów wynika, że najlepiej dać w postaci bazowej:

wlot -> dwa korpusy równoległe na mechanik -> pompa -> dwa korpusy równoległe na biologię -> wylot


Taki układ najmniej tłumi przepływ wody. Ten pojedyńczy korpus u Ciebie ze sznurkiem to wąskie gardło.

Popatrz sobie na filmik Stana. Tam jest wszystkio super pokazane. Moim zdaniem konfiguracja optymalna.


Dwóch wlotów też bym nie robił, bo moim zdaniem będą wolniej zasysać wodę, więc siła ssąca będzie słabsza.

Opublikowano
  zetce napisał(a):
Z wielu doświadczeń kolegów wynika, że najlepiej dać w postaci bazowej:

wlot -> dwa korpusy równoległe na mechanik -> pompa -> dwa korpusy równoległe na biologię -> wylot


Taki układ najmniej tłumi przepływ wody. Ten pojedyńczy korpus u Ciebie ze sznurkiem to wąskie gardło.

Popatrz sobie na filmik Stana. Tam jest wszystkio super pokazane. Moim zdaniem konfiguracja optymalna.


Dwóch wlotów też bym nie robił, bo moim zdaniem będą wolniej zasysać wodę, więc siła ssąca będzie słabsza.




Dzięki. Filmik obejrzałem. Faktycznie tam lepiej. Poprawiłem schemat:


filtr500_v3.png


Fi rurek - Waszym zdaniem 3/4" wystarczy, czy warto dać w niektórych miejscach większą średnicę? Albo może całość z 1"?


PS zdecydowałem się zostawić 2 wloty. Jak będzie słabo ciągnęło, to zmodyfikuję.

Opublikowano

Teraz dużo lepiej.

Ja mam całość na 3/4 , ale od trójnika do pompy i dalej do kolejnego trójnika ma 1 cal.

Moja pompa i tak ma gwinty wejście i wyjście 1 cal więc zdecydowałem , że tak będzie lepiej.

Opublikowano
  imak73 napisał(a):
Teraz dużo lepiej.

Ja mam całość na 3/4 , ale od trójnika do pompy i dalej do kolejnego trójnika ma 1 cal.

Moja pompa i tak ma gwinty wejście i wyjście 1 cal więc zdecydowałem , że tak będzie lepiej.



Mam identycznie 1" w pompie :) już zamówiona - Grundfos Alpha 2 L(N) 25-60


To rozwiązanie (1" od trójnika i za pompą) wydaje mi się dobre. Powiedz czy nie miałeś problemu ze znalezieniem trójnika 3/4 - 3/4 - 1"? Przejrzałem katalog NIBCO i chyba mają tylko 3/4 - 1 -1.

Zawsze mogę dać redukcję, ale wygodniej kupić dopasowany trójnik.

Opublikowano

Drugi układ lepszy ale po co ci sznurki? Przecież będą dławić przepływ. Lepiej daj 2 mechaniki na gąbkach 45ppi. Co prawda sznurki nie będą się tak szybko zapychać bo będą gąbki ale w mojej opinii to już przerost formy nad treścią.

Za pompą dodaj kranik spustowy wody. Zawsze to duże ułatwienie podmiany wody.

Opublikowano

Masz rację , też nie mogłem dostać takiego trójnika, ja dałem zwykły 1" i dwie redukcje na 3/4.

Jeśli chodzi o kranik to koniecznie, bardzo pomaga w razie zapowietrzenia układu, a ja dodatkowo puszczam przez niego wodę przy podmiance.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam serdecznie, mam zapytanie odnośnie czegoś, co porasta kamienie w moim malawi.  Jeśli chodzi o temat glonów i tego typu rzeczy jestem zielony w temacie. Moje akwarium etap okrzemków przerabiało dosyć dawno temu i wyglądało tak: Długo chodziło bez mieszkańców. Po około roku, gdy kamienie były już czyste wpuściłem ryby. Wydarzyło się to dwa tygodnie temu i akwarium z takiego: zmieniło się na takie: Na żywo dużo lepiej widać zieleń, jest jej bardzo dużo. Podejrzewałem, że jak zasiedlę akwarium to pojawią się też glony. Dodatkowo akwarium stoi na przeciwko okna północnego więc dostaje sporo światła. Nie mniej jednak nadal zastanawia mnie czy to mogło stać się tak szybko. To, co skłoniło mnie do napisania tego postu to dziwne punkty na omawianych kamieniach. Występują z różnorodną częstotliwością i odbiegają kolorem od reszty zielonych porostów na kamieniach. Tutaj fotki: Chodzi mi o te niebieskawo-zielonkawe kropki. Jestem wzrokowcem a ten kolor wydaje mi się mało naturalno-bezpieczny(?) I zacząłem się lekko martwić. Wolę dmuchać na zimne i dowiedzieć się od ludzi bardziej doświadczonych. Co to może być? A przede wszystkim czy to powód do zmartwień? Jak mówiłem - o ile ryby i samo malawi pod względem wiedzy nie jest mi obce tak glony to inna para kaloszy. Z góry dziękuję za pomoc. 
    • Dziękuję za pomoc , postanowiłem do tych karm , które już mam , czyli do : Tropical Spirulina Forte 36% i Tropical Pro Defence S, dokupić Tropical D-Allio plus (będę podawał raz w tygodniu ), oraz Hikari Vibra Bites . No i może przetestuję też Aller Futura ex. , zobaczymy czy i u mnie , będzie ona równie chętnie zjadana przez ryby. I jeszcze taka karma, jak Naturefood Supreme Plant M, stosował ktoś ?
    • Dlatego od dawna obsadę dobieram pod względem kolorów a nie żywienia.
    • @Tomasz78 Na to wygląda. 
    • @triamond skoro jeden pokarm dla wszystkich to znaczy że dobieranie obsady zgodnej żywieniowo to mit.
    • @Tomasz78 Wygląda na to, że trudno taką obsadę znaleźć, jeśli chodzi o skład karmy. Temat już dyskutowany w długich wątkach (wraz ze źródłami):  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25045-jak-dobieracie-diete-dla-swoich-ryb/ https://forum.klub-malawi.pl/topic/26433-roślinożercy-a-mięsożercy-różnice-w-układzie-pokarmowym-jak-i-czym-karmić-dyskusja-ogólna 'Mięsożercy' gorzej tolerują nadmiar węglowodanów od 'wszystkożerców'. Karma nie ma znaczenia, o ile ma dużo białka (w tym nie za dużo nie pełnych roślinnych), i trochę tłuszczu. Pielęgnice są wszystkożerne. Pielęgnice Jeziora Malawi są blisko ze sobą spokrewnione, wyewoluowały z kilku gatunków i się specjalizowały w młodym ewolucyjnie (1-2 mln lat) jeziorze. Nie było czasu na pełną specjalizację. Mają żołądki, zęby gardłowe, przewód pokarmowy o średniej długości, z  pewnymi różnicami gatunkowymi i jedzą co się da. Niektóre znalazły swoje nisze ekologiczne z danym typem pokarmu, ale doskonale poradzą sobie na innym, jeśli będzie trzeba. Za krótko i brak presji ewolucyjnej, by stracić zdolność jedzenia wszystkiego, szczególnie że poziom wody i warunki się zmieniały wielokrotnie (a więc i pewnie rodzaj dostępnego pokarmu). Peryfiton jest wysokobiałkowy (55%), niskowęglowodanowy (10%? jeśli chodzi o strawne węglowodany) i absurdem jest traktować peryfitonożerców, jako  roślinożerców i karmić je węglowodanami z karm roślinnych o niskiej zawartości białka, tylko dlatego, że i glony i rośliny są zielone. To prowadzi do bloat. No i karmy akwarystyczne/hodowlane są przetworzone. To coś innego niż w naturze.  
    • Tego nie wie nikt.  Zależy od układu skał, przebiegu filtracji, pokarmów, ryb itp itd Jeżeli z czasem będziesz miał problem to dokupisz i tyle Polecam Tunze 6045
    • Podłącze się jeśli można z pytaniem. Czy do moich 300 L jak będzie Malawi potrzebny mi cyrkulator? Jako filtr mam JBL e1502 i napowietrzacz w obecnym(pustym jeszcze akwarium ale zalanym).
    • Witam Czy ktoś kto ma Malawi korzysta może z worków SZAT jako medium filtracyjne? Bo mam kupione, jeszcze nie użyte, z myślą o poprzednum roślinnym i zastanawiam się czy nie włożyć tej żywicy do filtra. Podobno świetnie obniża to No3. Tak przynajmniej twierdził facet który zajmuje się hodowlą paletek. Ale czy moge to użyć również do Malawi?  
    • Skoro jeden pokarm jest dobry dla wszystkich ryb to jak ma się do tego obsada niepasująca żywieniowo...
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.