Skocz do zawartości

240 l - saulosi, rdzawe, maingano, dreszcze, dziwne zachowanie - opis przypadku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi drodzy posocznica czy inny cholerstwo wykańcza mi obsadę pyszczaków.


Objawy zauważyłem w piątek 13 luty po powrocie z delegacji, obstawiałem załamanie cyklu azotowego, rąbnąłem podmiankę ok 40 % - zbiłem azotany do ok 20 ppm bo były grubo w okolicach 50 ppm, dołożyłem napowietrzanie.


14 lutego - pierwszy zgon. ryby maj objawy posocznicy: wytrzeszcz oczu, sterczące łuski, osowiałość, drżenie, brak apetytu. Brak śluzowatych kupek.


Opis zbiornika: 240 l .120x45x45


Wyniki testów z 14.02.2016

2 dni po podmianie azotany maks 20 ppm (test 10 minut temu),

TOW: 13 stopni niemieckich,

Ph 8,5

nie mam aktualnie testów na jon amonowy i azotyny.


Nie przerobione (młode pyszczaki):

7 saulosi, 2 rdzawe, 5 maingano o długości 5 - 8 cm

Miesiąc temu skutecznie wyleczone meranizadolem i capisolem z bloatu.


Ryby żywione zgodnie z ich zapotrzebowaniem: spirulina, malawi flake, kryl, (pokarmy JBL artemia (mrożona) , 2- 3 razy dziennie małymi porcjami.

Temp. 25 c,

Podmianka 1 raz na tydzień 20 %.


Filtracja

ASAP 1600 , (mechanik) świeży , Hw 302 - (biolog) czyszczony tydzień temu, od wczoraj AQUSHUT 750 z dyszą napowietrzającą, cyrkulator JVP 110.

W wodociągu wejściowo:

NH4+ - 0,05 mg/l

No2 - 0,02 mg/l

NO3 - 4,5 mg/l


Teza:

Załamanie cyklu azotowego – powodujące nagromadzenie się jonów amonowych i azotynów. Zmiana filtra mechanicznego z gąbkowego (AQUASHUT 750) na kanistrowy – ASAP 1600, przeniesienie wkładów biologicznych z HW303 do HW302 – podejrzewam utratę większości złoża (głupota nie boli). Osłabione po leczeniu metranizadolem pyszczaki stają się ofiarą wtórnych zakażeń bakteriami daje to objawy posocznicy.

Postępowanie:

Zrobiłem w weekend:

1. Dwie podmiany wody po 30% w dwu dniowych odstępach.

2. Włączone napowietrzanie, przygaszenie oświetlenia, zaprzestanie karmienia.

Do zrobienia:

1. Testy wody na poziom NH4 i NO2.

2. Podanie Protocaps M ?

3. Podanie baterii nitryfikacyjnych i pożywki

4. Podmiana 20 % wody co dwa dni?

5 Modły nad własną głupotą.

Panowie i Panie jakieś rady?

Opublikowano

jakos dziwnie czesto pojawia sie ten kryl w menu i problemach potem.

O dziwo ja tez dalem pare razy kryl i potem ryby zaczely chorowac.

U mnie oczywiscie sa tez inne czynniki ale kryl sie pojawil.

Moze i zbieg okolicznosci ale kryla wywalilem z menu.

Opublikowano
3. Podanie baterii nitryfikacyjnych i pożywki

Podawaj te bez pożywki bo jej masz zapewne w nadmiarze.

Prawdopodobnie leczenie wytrzebiło ci bakterie + osłabione ryby i kłopot gotowy.

Jak masz możliwość włącz dodatkowe napowietrzanie.

Opublikowano

Nie podejrzewałbym kryl o te problemy.

Ja karmię pysie raz w tygodniu mrożonką kryla i jest ok.

Oczywiście wcześniej rozmrażam w wodzie i po odmrożeniu przecedzam je przez sito.

Woda idzie w kanał a kryl w gardełka ryb. :D


Poszukałbym raczej problemu w dużych wahaniach parametrów wody.


Swojego czasu jak dodawałem podczas podmian wody sodę oczyszczoną i któregoś razu poszedłem na całość wsypując takie ilości, że ....


Na drugi dzień wszystkie ryby wyglądały na bardzo niezadowolone a dwie dostały takich wielkich oczu :shock:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.