Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W prezentacjach akwariów można obejrzeć cały film z moimi spostrzeżeniami na temat gatunku ale ciekawi mnie najbardziej dieta bo reszta to dopiero miesiąc obserwacji wiec będzie ulegać zmianie.


Na dzień dzisiejszy ryby otrzymują:

Naturefood- mięsny

O.S.I - mieszany w zasadzie

Tropical - spirulina

IT - kryl mrożony

IT - ochotka


Ryby najchętniej jedzą pokarmy mięsne NT oraz ku mojemu zaskoczeniu bo to był eksperyment ochotkę. Spirulina Tropical jest w spadku po akwarium roślinnym ale zastanawiam się na ile cyaneorhabdos je pokarmy roślinne bo za nimi u mnie nie przepada. Póki co ja nie wiem czy to wina marki czy rzeczywiście nie są fanami mimo swojej wszystkożerności. Jaką spirulinę możecie mi polecić dla tego gastunku?


W zamrażarce mam jeszcze cyclop i ocotkę + dafnia+ szpinak. Ochotka to nie jest najmądrzejszy pokarm ale u mnie w akwarium wolą ją od kryla. Póki co dostały ją tylko dwa razy i na tym koniec choć może ktoś z Was daje ją?


Jak u Was wygląda dieta tych ryb? Jaka dieta wg Waszego doświadczenia byłaby najlepsza? tzn chodzi mi o najzdrowszą.

Opublikowano

Miałem Maingano i nie zauważyłem braku chęci na spirulinę. Polecam O.S.I w płatkach. Swoje karmiłem głównie pokarmami O.S.I (Cichlid Flakes, VividColor i właśnie Spirulina), do których dobrałem NatureFood Premium Cichlid i Premium Color plus, Hikari Cichlid Gold i Excel, Sera Flora i Tropical Krill granulowany, mrożonki rzadko. Karmiłem w proporcjach 60/40 na rzecz pokarmów mięsnych. Na takiej diecie Maingano rósł szybko i bardzo ładnie się wybarwiał. Potem niestety musiałem go oddać bo był terrorystą :P

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Masz Spiruline Forte 36% czy Spirulina flakes ? Obie są Tropical a różnica jest ogromna.

-- dołączony post:

Oczywiście, że twoje ryby z radością zajadają się ochotką. Pyszczaki ja uwielbiają jak większość ryb. Natomiast to nic nie zmienia. Ochotka to dla naszych ryb praktycznie trucizna. Pozyskiwanie jej odbywa się w bardzo kwaśnych i najbrudniejszych wodach a jak wiesz taki stwór jak larwa ochotki to praktycznie sama woda. Zakwaszasz tym organizm ryby, dajesz toksyny i drobnymi kroczkami zmierzasz do tego aby spróbować skuteczności metronidazolu i Bactoforte czyli przygody z bloat. One będą uwielbiały ochotę podobnie jak tubifex bo to bardzo aromatyczna karma, wystarczy rozpuścić i powąchać, dla nas to oczywiście straszny smrodek. Nie eksperymentuj ochotką bo masz bardzo dużo do stracenia a nie wiele do zyskania kryl artemia czy szklarska z powodzeniem ta mrożonkę zastąpią a nie generują ryzyka. Ochotka to bardzo duże ryzyko.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Posiadam Spirulina flakes Tropikal bo mi została z innego akwarium. Dlatego póki co nie kupowałem nowej a widząc, ze nie cieszy się dużym uznaniem zacząłem zastanawiać się nad ilością roślinności w diecie bo wolą mięsne. Forte byłaby lepsza tylko zastanawiam sie czy od razu nie lepiej kupić OSI. Stąd moje pierwsze pytanie jaką spirulinę dla tego konkretnego gatunku polecicie. Z tego co Matik pisze u niego też mięsko na przewadze. Patrząc na dietę zastanawiam się nad dołożeniem caeruleus do akwarium.


Co do ochotki to jasne. Wiem co to za ustrojstwo. Pewnie harisimi nie widziałeś filmiku bo w nim wspominam, ze ochotka mi została z ryb amerykańskich tzw śmieciowych. I tylko dlatego podałem ją 2 razy i na tym koniec. Artemię na pewno jeszcze spróbuję. Kryl dostają z dwa razy w tygodniu ale cieszy się średnim zainteresowaniem. A co z wodzeniem?


A czy ktoś próbował dawać ogórka? I inne tego typu pokarmy?

Opublikowano
Z tego co Matik pisze u niego też mięsko na przewadze. Patrząc na dietę zastanawiam się nad dołożeniem caeruleus do akwarium.


U mnie przewaga pokarmów mięsnych była spowodowana właśnie obecnością Yellow. Gdybym Maingano trzymał z Saulosi prawdopodobnie karmiłbym z przewagą karm roślinnego pochodzenia.


Artemię na pewno jeszcze spróbuję. Kryl dostają z dwa razy w tygodniu ale cieszy się średnim zainteresowaniem. A co z wodzeniem?


Ale płuczesz mrożonki przed podaniem? ;)


A czy ktoś próbował dawać ogórka? I inne tego typu pokarmy?


Próbowałem na początku dawać gotowane warzywa, ale nie cieszyły się u moich ryb powodzeniem więc szybko zaprzestałem.

Opublikowano

AHa bo myślałem, ze piszesz o samym maingano. No cóż u mnie na dzień dzisiejszy szaleństwo jest za mięsnym NT ale tak jak pisałem może być to spowodowane słabej jakości spiruliną. Gdy ją dokupię okaże się co i jak.


hehe Ostatni raz mrożonkę wrzuciłem bezpośrednio do akwarium jakieś 15 lat temu za co dostałem poważny "wykład" od mojego taty. Od tamtej pory jestem innym człowiekiem:)


OK ja spróbuję za jakiś czas z ogórkiem.

Opublikowano

Wodzeń to inaczej właśnie szklarka, którą ci polecałem. Poza tym polecam jeszcze lasonogi inaczej mysis i larwe czarnego komara. Skoro masz kiepski pokarm spirulina flakes to moim zdaniem kup od razu spirulinową karmę OSI.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Wyszukałem fragment swojego postu sprzed kilku lat:

"Karmię raz dziennie pokarmami roślinnymi podstawowymi (JBL Spirulina, JBL Novo Malawi i Tropical Spirulina), co drugi dzień dodatkowe pokarmy mięsne wybarwiające (Argent Cyclop_Eeze i Tropical Krill Flakes)"

Nie wiem, czy karma Argent jest teraz dostępna. Spirulina 36%. Nie karmiłem mrożonkami.

Proporcje rośliny/mięso - 70/30 (z uwagi na towarzystwo msobo, które uważałem (i nadal uważam) za rybę bardziej roślinożerną niż mięsożerną).

Z kolorów Maingano na diecie w przewadze roślinnej byłem bardzo zadowolony.

Chyba jest to ryba dosyć elastyczna żywieniowo.


Twój awatar wydawał mi się znajomy..:)

Pozdrawiam

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Wodzień to taki sam syf jak ochotka. To praktycznie sama woda.Rozwija się w bardzo kwaśnych wodach a to jest zabójcze dla naszych ryb, nawet Adek o tym pisał w BTN.

Perez larwy wodzienia żyją również w malawii więc tu Ad się myli. Te robale występują praktycznie w każdej wodzie (czystej) a ta sprzedawana u nas nie jest hodowana w kwaśnej wodzie (mierzyłem wodę z woreczka i miała ph ok 7,4)

  • Dziękuję 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.