Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przymierzam się do robienie tła z Cr65 . I mam kilka pytań do osób co już to robiły.


1.Czy tło robiliście od razu w akwarium czy tylko wkładaliście je do przymiarek a prace trwały gdzie indziej ???


2.Jak duże otwory powinny być w obudowie z tła na filtr wewnętrzny...czym sie sugerowaliście przy zakrywaniu filtra oprócz tego żeby go nie było widać..


3.Jaki kolor ma CR65 po wyschnięciu jeśli sie nie daję żadnych barwników


4.Czy ktoś ma takie tło i deszczownice??? Jak ukryliście ją aby je nie było widać???


To chyba na tyle.


Dziękuje z góry za odpowiedzi .

Pozdr.

Opublikowano

A więc ja robiłem tło zupełnie poza akwarium - zupełnie tzn. w akwa pływały rybki, a ja wziąłem tylko wymiary i robiłem je przez cały czas opierając się o wymiary. Nie jest to rozwiązanie optymalne - wymiary czasami się nie zgadzają..., coś się źle zmierzy, czegoś nie przewidzi. Wiem, że chyba Leeri (zob. artykuł na stronie głównej klubu) robił tło bezpośrednio w akwa. Ma to tą zaletę, że nie ryzykujesz, iż tło Ci się przy wkładaniu uszkodzi (mnie się zdarzyło, jeśli robi się rozbudowane tło, to nie trudno o otarcie uderzenie), plus masz pewność, że będzie pasować :)

Ponadto, co b. ważne! - możesz dokładnie przykleić tło do tylnej szyby silikonem, w celu zniwelowania jego wyporności - Cezarix np. zastosował tylko wciśnięcie tła pod listwę wzmacniającą, niemniej ja z wypornością tla mam niestety niemiłe doświadczenia - po prostu mi je wyparło częściowo i miałem / mam niezłego stresa, że mi je całkowicie wybije na pow. Oby nie, ale nie lekceważ tego problemu. Dlatego polecam Ci nie tynkować tyłu tła i wkleić je na silikon. Ja chciałem tego uniknąć, ale się nie udało. Nie chciałem kleić tła do tylnej szyby, by w przyszłości móc je bezproblemowo wyjąć i zmienić. Niemniej po całej tej robocie dochodzę do wniosku, że raczej zmiana szybko nie nastąpi - jest przy tym dość dużo grzebania i za szybko to mi się raczej nie będzie chciało. Aha. I polecam Ci jednak użyć barwnika, ewentualnie pomalować Faustem - koszt niewielki, a efekt IMHO dużo lepszy.

Ja na filtr wewn. zrobiłem komin tak by ukryć także grzałkę, wlot i wylot kubła. Sugerowałem się tym, by wylot filtra był minimalnie pod lustrem wody, by powodować jej ruch i natlenianie. Sugeruję zrobić nieco większy komin, tak by nie było problemu przy upychaniu sprzętu - grzałka nie powinna dotykać innych sprzętów, komin powinien być odpowiednio głęboki by zmieścić filtr i grzałkę (na wysokość).

Ceresit ma kolor jasnoszary po przeschnięciu. Zob. w galerii - Marcin Msobo robił tło z CR bez barwnika.

Deszczownicy nie mam, więc nie pomogę.

Pozdro i powodzenia! Napisz do jakiego baniaka to robisz i co planujesz.

Opublikowano
A więc ja robiłem tło zupełnie poza akwarium - zupełnie tzn. w akwa pływały rybki, a ja wziąłem tylko wymiary i robiłem je przez cały czas opierając się o wymiary. Nie jest to rozwiązanie optymalne - wymiary czasami się nie zgadzają..., coś się źle zmierzy, czegoś nie przewidzi. Wiem, że chyba Leeri (zob. artykuł na stronie głównej klubu) robił tło bezpośrednio w akwa. Ma to tą zaletę, że nie ryzykujesz, iż tło Ci się przy wkładaniu uszkodzi (mnie się zdarzyło, jeśli robi się rozbudowane tło, to nie trudno o otarcie uderzenie), plus masz pewność, że będzie pasować :)

Ponadto, co b. ważne! - możesz dokładnie przykleić tło do tylnej szyby silikonem, w celu zniwelowania jego wyporności - Cezarix np. zastosował tylko wciśnięcie tła pod listwę wzmacniającą, niemniej ja z wypornością tla mam niestety niemiłe doświadczenia - po prostu mi je wyparło częściowo i miałem / mam niezłego stresa, że mi je całkowicie wybije na pow. Oby nie, ale nie lekceważ tego problemu. Dlatego polecam Ci nie tynkować tyłu tła i wkleić je na silikon. Ja chciałem tego uniknąć, ale się nie udało. Nie chciałem kleić tła do tylnej szyby, by w przyszłości móc je bezproblemowo wyjąć i zmienić. Niemniej po całej tej robocie dochodzę do wniosku, że raczej zmiana szybko nie nastąpi - jest przy tym dość dużo grzebania i za szybko to mi się raczej nie będzie chciało. Aha. I polecam Ci jednak użyć barwnika, ewentualnie pomalować Faustem - koszt niewielki, a efekt IMHO dużo lepszy.

Ja na filtr wewn. zrobiłem komin tak by ukryć także grzałkę, wlot i wylot kubła. Sugerowałem się tym, by wylot filtra był minimalnie pod lustrem wody, by powodować jej ruch i natlenianie. Sugeruję zrobić nieco większy komin, tak by nie było problemu przy upychaniu sprzętu - grzałka nie powinna dotykać innych sprzętów, komin powinien być odpowiednio głęboki by zmieścić filtr i grzałkę (na wysokość).

Ceresit ma kolor jasnoszary po przeschnięciu. Zob. w galerii - Marcin Msobo robił tło z CR bez barwnika.

Deszczownicy nie mam, więc nie pomogę.

Pozdro i powodzenia! Napisz do jakiego baniaka to robisz i co planujesz.




Akwarium 240L

Planuje jasne tło z CR65 piasek budowlany i Wapień Filipiński drążony . I bardzo chciał bym uzyskać kolor tła taki jak kamieni....i nie wiem czy bedzie trzeba malować czy nie....

Opublikowano

zdecydowanie i bez dwóch zdań jezeli chcesz uzyskac taki sam kolor to logiczne ze bedziesz musial malowac kamole

niebarwiony ceresit ma kolor brzydkiego szarego

wapien wiadomo jest jasniejszy

osobiscie swoje tło malowałem na czarno i mi sie podoba 8)

pzdr

Opublikowano

Zależy jakie skały chcesz, ale ogólnie niemalowany CR to najbardziej podpada pod odcień wapienia filipińskiego, ale to i tak nie to samo. Wiem, że Marcin M_sobo ma niemalowane tło z CR. Poza tym pamiętaj by zrobić kontrast - gdy dajesz jasny piasek, daj ciemniejsze tło i skałki, bo jeśli będzie za jasno, to ryby będą się płoszyć.

Opublikowano

Witam, niemalowany ceresit jest szarawy, wapień jest powiedzmy biały, jeśli wszystko zalejesz wodą to po czasie wszystko Ci jednakowo zarośnie i nie będzie różnicy, a jeśli pomalujesz lub zabarwisz tło to kamienie też będziesz "musiał" malować, więc wybór należy do Ciebie :D najlepiej zajrzyj do galerii.

Opublikowano

Kamienie niekoniecznie trzeba malować. Ja mam u siebie granit i łupek filitowy (odcienie czarnego) wraz z czarnym malowanym tłem (z antracytem miejscami) i wygląda w miare spójnie. Ja kamieni bym racej nie malował, bo jest ryzyko odprysków, uszkodzeń, etc. Tak sądzę, ale nie sprawdzałem tego , zastrzegam.

Pozdro

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja pisałem w innym temacie, że są delikatne, na podstawie własnych obserwacji. Jako początkujący (kilkanaście lat temu), dwa razy robiłem podejście do tej ryby i w obu przypadkach przy niewielkim pogorszeniu się parametrów wody te ryby padały jako pierwsze. Demasoni może także sprawiać problemy jeśli chodzi o dobór odpowiedniej diety. W wielu opisach wyczytałem, że jest to ortodoksyjny roślinożerca. Agresja, o której wspomniał Andrzej, zbyt mały zbiornik, źle dobrana reszta obsady (ryba stadna) powodują, że chyba w nie tylko mojej opinii, nie jest to ryba dla początkujących. Szkoda, że nie jest już aktywny na forum @SlavekG o ile pamięć mnie nie myli, miał piękne Demonarium coś ponad 800l. Ale są @_BM_ @Gonera1992 którzy z powodzeniem hodują ten gatunek (też w dużych baniakach) może podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.