Skocz do zawartości

Parametry Wody- Jakie powinny być?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czytałeś coś o starcie cyklu azotowego? ;) Jeśli nie to najpierw przeczytaj, a potem wlej kilka kropel wody amoniakalnej, dodaj jedną ampułkę bakterii Prodibio Biodigest, i przez jakieś 3 tygodnie za nic nie podmieniaj wody. Mierz parametry mniej więcej co tydzień i dawaj znać jak idzie... Dla ułatwienia... :

http://forum.klub-malawi.pl/szablon-startu-biologii-wode-amoniakalna-wa-t26014.html?&highlight=start+na+wod%C4%99+amoniakaln%C4%85

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kuba-Akwarium - proszę tu podać:


1/ wyniki twoich pomiarów wody kranowej zrobione w świetle dziennym a nie po 19 podając przy każdym wyniku jakiej marki testem wykonane.

2/( usunięte bo sklejono dwa tematy)

Zrobiłem dzisiaj testy wody i wyglądają tak:

28.12.15

Ph - 7,8

Gh - 8

Kh - 7

NO2 - 0,05

NO3 - 40

NH4 - 0,05


Czy wyniki są dobre?

Jak nie to jak je poprawić?

Pozdrawiam



Parametry kranówy zawsze są wyjściowymi i bez nich nie można odpowiedzieć jakie powinny być w akwarium bo każdy w zależności od tej swojej kranówy może mieć nieco inne.


Dam ci przykład - dla ryb najlepiej jak jest b. niskie NO3 czym niższe tym lepiej.

czyli np 1mg/l ale jest wielu kolegów którzy w kranie już mają NO3 - 10-30 mg/l więc nie ma szans by bez specjalnych technik mogli mieć w akwarium te NO3 - 1mg/l .

Ponieważ ryby tylko mogą dołożyć więcej to dla nich poziom 50 mg/l jest okupiony podmianami wody po 50% 1-2 razy w tygodniu.

Zacznij ty czytać o cyklu azotowym :D i kup Wodę Amoniakalną a jak podasz o co prosiłem na początku postu to sprawdzimy ten twój baniak.

Tu masz identyczny temat jak kolega sprawdził dojrzałość swojego akwarium.

http://forum.klub-malawi.pl/prolem-woda-nowe-akwarium-t26359.html?p=339555#post339555


EDIT

dzięki - widzę że MOD skleił twój dublecik w jeden temat

podaj więc tylko jakim testem mierzyłeś podając wyniki kranówy.


Jakbyś wpisał w swój profil miejscowość to bym bez ciebie wiedział jaką masz kranówę i porównał z twoimi pomiarami - od razu wiadomo czy młodzianek umie test prawidłowo wykonać a tak mogę tylko liczyć żeś nie raptus;)

Opublikowano
Bardzo niedobrze jak mądra i cenna wypowiedz dotycząca KH i GH


następnie robi wodę z mózgów młodzianków:D jeśli chodzi o testy



Bardzo długo wielu z nas próbuje wpoić młodym adeptom Malawi czyli młodziankom :D po pierwsze że testy są jednak potrzebne - co widać choćby po dziale Choroby gdzie okazuje się że jest choroba a oni od lat nie mają nic ani jednego testu akwarystycznego a potrafią użyć pasków Mecka z poziomem amoniaku i azotynów zaczynających się od 5ppm.:shock:

Bardzo długo też próbujemy podpowiedzieć jakie i jakich firm testy kupować.

Po czym pojawia się złotówkowy ciułacz i obwieszcza że tylko Zoolek bo JBL cię wydoi i tu pada zawyżona kwota. Ja też nie lubię JBLa bo lekceważy biotop Malawi i Tanganika ( dawno mógłby skompletować dla nas zestaw) i nie odpowiada na pytania akwarystów z Polski a z Czech już tak - ale prawdę trzeba uznać.


Nam tu nie zależy na najtańszych testach ale na możliwie wiarygodnych a ludzie zapamiętują pierwsze zdanie -a ostatnie pomijają - szczególnie raptusi:D



Wszystko spoko i fajnie. Ale:

W temacie zostało zadane pytanie o odpowiednie parametry wody. -pH, KH i GH. Temat zszedł do tego, jakie testy na owe parametry będzie najlepiej kupić. W swoim poście oczywiście odniosłem się do rzeczonych testów. Ba! Zaznaczyłem również, że chodzi tylko i wyłącznie o te testy, o których piszę i żeby nawet nie myśleć o kupowaniu zoolekowskiego NO3 - nie doszedłeś do tej części posta? To po co krytykować jak się nie doczytało ;)

Można wpychać Koledze zestawy, ale On nie o to pytał :)

To samo się odnosi do Kol. kubica_kolo (też lubię F1 ;) ).


Co do tego jakie testy są potrzebne - uważam, że nieważne czy to Malawi czy nie - testy na azotany(III) i amoniak są potrzebne tylko przy dojrzewaniu i tylko w przypadku jak komuś się zbytnio spieszy. Jeżeli jest z nimi problem w późniejszych fazach życia akwarium to wynika to z faktu, że jest ono przerybione w stosunku do filtracji jaką dysponujemy - a to również wskazuje, że rybom niekoniecznie jest komfortowo w takim zagęszczeniu. Myślę że czytając to forum pełne wartościowych porad, po stosunkowo niedługim czasie młody adept może spokojnie nabrać wiedzy potrzebnej do zaplanowania i opanowania (zresztą również z pomocą forumowiczów) zbiornika. Wtedy może kupić pakiet o którym pisałem wcześniej za 30zł + test NO3, co do którego oczywiście się zgadzam, że się mocno przydaje ;) I żaden zestaw nie jest mu potrzebny.

Opublikowano

Chciałbym dziś zamówić testy i widzę dobry zestaw,ale chyba coś pomieszane bo inaczej wygląda walizka a inaczej foto środka.


JBL COMBISET TEST PH KH NO2 NO3 NH4+NH3 CO2 (5693516165) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img17.allegroimg.pl/photos/400x300/56/93/51/61/5693516165@@AMEPARAM@@17@@AMEPARAM@@56/93/51/61@@AMEPARAM@@5693516165

Opublikowano
Chciałbym dziś zamówić testy i widzę dobry zestaw,ale chyba coś pomieszane bo inaczej wygląda walizka a inaczej foto środka.


JBL COMBISET TEST PH KH NO2 NO3 NH4+NH3 CO2 (5693516165) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Na fotce w walizce zapewnie reklamują inne testy swojej firmy...W środku walizki widać że testy te same co w opisie,więc jest ok...

Opublikowano

Zarkres pH 3-10 jest bez sensu - dokładność mizerna.

Brak testu na twardość ogólną. Za to z łaską dają tabelkę, którą można sobie odszukać w sieci - a w nazwie pakietu widnieje dużymi literami "CO2".

Moim zdaniem nie warto.

Opublikowano

Już zamówiłem,dodatkowo z akwarystyczny24 Ph 7,4-9 i Gh. Niestety nie znalazłem też lepszego zestawu dla nas.

Opublikowano
Zarkres pH 3-10 jest bez sensu - dokładność mizerna.

Brak testu na twardość ogólną. Za to z łaską dają tabelkę, którą można sobie odszukać w sieci - a w nazwie pakietu widnieje dużymi literami "CO2".

Moim zdaniem nie warto.


Dlatego zawsze proponujemy do tej walizki dodatkowy zakup testów na GH + Ph z zakresu skali 7,4-9 w sumie to i tak całość wyjdzie taniej niż zakup pojedyńczych testów...

Już zamówiłem,dodatkowo z akwarystyczny24 Ph 7,4-9 i Gh.

Dobrze zrobiłeś ;)

Niestety nie znalazłem też lepszego zestawu dla nas.

Według mnie,i zapewne nie tylko mnie ten zestaw z walizką+te dwa testy co powyżej są najbardziej ok do naszego biotopu...Mamy tam wszystkie potrzebne parametry których potrzebujemy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.