Skocz do zawartości

ryby chudną, nie jedzą i wydalają białe nitkowate odchody


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w opisie. Kilka sztuk Iodotropheus sprengerae nie je i chudnie. U jednej zauważyłem białe nitkowate odchody. Pewnie mają pasożyty. Rybki są aktywne i nie chowają się, ale zaczynają wyglądać jak szkielety. Mam pod ręką metronidazol i Baktoforte S, ale pojutrze lub w piątek dostanę preparat Preis Coly. Podać metronidazol i bactoforte od razu, czy lepiej poczekać na to drugie?

Akwarium zalane 19 listopada, pierwsze ryby wpuszczone 26. Miałem dojrzałe filtry z poprzedniego baniaczka i wlałem 100l dojrzałej wody.


Opis:

Akwarium 300l (120x50x50)

oświetlenie 2x45W t5

temperatura 26/27 C

Filtr aquael do 300l i zewnętrzny JBL cristal profi 1501


Parametry wody z dzisiejszych pomiarów:

Kh-8

GH-14

Ph-7,8

NO2-0

No3-około 2,5


Obsada obecna:

Pseudotropheus saulosi coral 10

Labidochromis caeruleus 10

Iodotropheus sprengerae 10

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano" 8


Obsada ostateczna:

Pseudotropheus saulosi coral 1+5

Labidochromis caeruleus 1+4

Iodotropheus sprengerae 1+3/4 lub Melanochromis cyaneorhabdos "maingano" 1x4

Pozdrawiam, Krasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano trochę jest. Maingano były nieplanowane. Dostałem w prezencie i pływają teraz razem z resztą. Testów na NH3/4 nie mam obecnie, ale za niską wartość NO3 odpowiadają pewnie kostki Nitra-Guard Bio-Cubes. Właśnie mija dwa tygodnie odkąd je włożyłem i NO3 zaczęło spadać. Testy były zooleku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano trochę jest. Maingano były nieplanowane. Dostałem w prezencie i pływają teraz razem z resztą. Testów na NH3/4 nie mam obecnie, ale za niską wartość NO3 odpowiadają pewnie kostki Nitra-Guard Bio-Cubes. Właśnie mija dwa tygodnie odkąd je włożyłem i NO3 zaczęło spadać. Testy były zooleku.


pewnie tak... na choróbskach za bardzo się nie znam , ale z pewnością koledzy pomogą , mnie to wygląda na jakieś nicienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w opisie. Kilka sztuk Iodotropheus sprengerae nie je i chudnie. U jednej zauważyłem białe nitkowate odchody. Pewnie mają pasożyty. Rybki są aktywne i nie chowają się, ale zaczynają wyglądać jak szkielety.


Dobrze by było jak byś zapodał fotkę tych ryb w miarę dobrej jakości,to i koledzy mieli by spore ułatwienie żeby tobie pomóc,tak to tylko można gdybać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam fotki. Niestety nie powalają, ale ani ja nie jestem fotografem, ani aparat nie jest najlepszy. Poza tym strasznie kłębią się przy szybie jak tylko kogoś zobaczą żebraki jedne :)

http://www.fotosik.pl/zdjecie/db6c77932b624ac5

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d7481a059b961050

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d239759f4c544804

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d41df77298d7a3b6

http://www.fotosik.pl/zdjecie/22340e3be4534c58

Nie widać białych gówienek, bo ryba już je zgubiła. Tylko kawałek jej wystaje, zbyt mały do zobaczenia na fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem ze znajomym i miał podobny przypadek do Twojego , pomogło leczenie w akwarium ogólnym preparatem Zoolek Protocaps M , ponoć to bardzo podobne do metranidazolu i skuteczne na nicienie itp.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metronidazol szkodzi biologii. Najpierw spróbowałbym z tym Preis Coly. Mi pomógł kiedyś na podobne objawy. Ryby wypluwały jedzenie i miały jasne, nitkowate odchody. Możesz też zastosować Microbe-Lift, Herbtana, jeśli masz gdzie kupić. To też b. dobry preparat na pasożyty. Nie spiesz się z antybiotykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podałem dzisiaj Preis Coly w zalecanej ilości (15ml/100l). Według zaleceń jutro mam powtórzyć dawkę i po leczeniu. Mam wątpliwości co do takiej dwudniowej kuracji. Jakie macie doświadczenia z tym preparatem? Nie trzeba powtórzyć wszystkiego za 4/5 dni? W internecie krążą różne opinie na temat tego specyfiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.