Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

..ale jak widać w dojrzałym jest możliwe:) Podejrzewam ( właściwie jestem pewny), że gdybyś usunął blok z Purolite A520E to byś zaobserwował wzrost NO2 i NO3 bo nic by ich już nie pochłaniało . Zakładam ,że skoro masz takowy blok to jego zadaniem było właśnie zbijanie NO3.

Opublikowano
...nie do końca tak jest. Bo przecież ta woda krąży która wychodzi z bloku z Purolite A520E a NO3 jest w tym bloku pochłaniane a oddaje nam wodę do akwa o małej wartości NO3. I tak będzie trwać dopóty , dopóki nie nasyci się i ponownie trzeba będzie regenerować. On tu spełnia tylko tę funkcje co rośliny w LT czyli tak naprawdę jak dzieje się w naturze czyli w rzekach , jeziorach itp. No i podłoże..tam zachodzi nitryfikacja.

Może się mylę..ale tak to tłumaczę podpierając się doświadczeniem w LT.



No wszystko racja , co piszesz, tylko to nie ma wpływu na to czy biologia działa sprawnie, czy nie ...Purolite redukuje NO3, czego i tak nie załatwia żadna biologia w naszym biotypie bez roślin , a jedynie podmianki , purolite, purigeny, denitryfikatory itp .... to miałem na myśli :) Andrzeju Purolite nie redukuje NO2 , a NO3 nie ma wpływu na NO2 , tylko odwrotnie

Opublikowano
Purolite redukuje NO3, czego i tak nie załatwia żadna biologia w naszym biotypie bez roślin , a jedynie podmianki , purolite, purigeny, denitryfikatory itp .... to miałem na myśli


Andrzeju..zgadza się:)Ale przecież mówimy o biologii którą kolega ma w swoim akwa. Zgadzam się generalnie z Tobą ,że NO3 w naturze załatwiają nam rośliny ( pisałem wyżej) a w naszym biotopie podmiany itp. Ale mówimy o akwa Tima ..A On jak pisze ma ten blok Purolite A520E. I w tym konkretnym akwa bez tego bloku byłaby lipa:)

Andrzeju...mówimy o tym samym tylko każdy inaczej.

Opublikowano
I w tym konkretnym akwa bez tego bloku byłaby lipa

Mylisz się:)

Tak jak napisał kado Purolite pochłania tylko NO3, które powstaje z "przerobienia" NO2 przez bakterie. Purolite nie pochłania NO2 i

nie ma wpływu na to czy biologia działa sprawnie, czy nie ...Purolite redukuje NO3

Zastępuje podmiany.


Gdybym miał niesprawną biologię to amoniak i NO2 miałbym na innym (wyższym) poziomie niż teraz.

Opublikowano
Ale mówimy o akwa Tima ..A On jak pisze ma ten blok Purolite A520E. I w tym konkretnym akwa bez tego bloku byłaby lipa:)

Andrzeju...mówimy o tym samym tylko każdy inaczej.



Nie byłoby żadnej lipy, miałby tylko wyższe NO3 jak większość z nas , którzy nie mają Purolite A520E i nadmiar NO3 usuwają w inny sposób. Purolite nie wpływa w żaden sposób na cykl azotowy , jedynie usuwa jego ostatni produkt NO3 . Purolite nie redukuje amoniaku ani NO2. ... i np. gdybyś wsadził Purolite A520E do baniaka z niedojrzałą , czy padniętą biologią, to nic by to nie zmieniło na plus. Takie jest moje zdanie.

Opublikowano
Nie byłoby żadnej lipy, miałby tylko wyższe NO3 jak większość z nas


...przecież o tym mówię. Pytanie tylko jakie byłoby to NO3? A pytanie to bierze się stąd ,że w tym akwa jest ten blok a jak jest to chyba nie do zbicia z 15 na 10? A przecież wyraźnie też wspomniałem o podłożu.

-- dołączony post:

Purolite nie wpływa w żaden sposób na cykl azotowy , jedynie usuwa jego ostatni produkt NO3


...nie wpływa na jego przebieg , proces. Ale ma wpływ na jego efekt końcowy choćby poprzez zmniejszenie NO3. Czyli takie małe "oszustwo" biologii.

A skoro biologia jest ok to po co stosować Purolite A520E to zbicia NO3? Niech to zrobi to sama biologia w akwa jeżeli jest w stanie. Pomijam redukcje ryb itp.

-- dołączony post:

Gdybym miał niesprawną biologię to amoniak i NO2 miałbym na innym


Azotany to też biologia. Nie tylko amoniak i NO2. Tyle ,że to końcowy efekt cyklu azotowego.

I gdyby biologia była tak sprawna to po co ten blok Purolite A520E ?

-- dołączony post:

Andrzeju Purolite nie redukuje NO2

...tu się rozpędziłem. Przyznaje. Co nie zmienia tego co napisałem.

Opublikowano

A skoro biologia jest ok to po co stosować Purolite A520E to zbicia NO3? Niech to zrobi to sama biologia w akwa jeżeli jest w stanie. Pomijam redukcje ryb itp.

-- dołączony post:



Azotany to też biologia. Nie tylko amoniak i NO2. Tyle ,że to końcowy efekt cyklu azotowego.

I gdyby biologia była tak sprawna to po co ten blok Purolite A520E ?

-- dołączony post:


.



U nas się mówi, że biologia jest sprawna, kiedy zamknął się cykl azotowy, czyli NH3/4 i NO2 niewykrywalne. W akwarium bardzo trudno jest uzyskać taki stan, żeby biologia poradziła sobie z NO3, a tym bardziej z rybkami z Malawii. Stąd też miedzy innymi Purolite A520E i tego typu absorbery, ewentualnie jakieś denitryfikatory. Co nie znaczy, że jak mamy NO3, to biologia nie jest ok. i nie jest sprawa. Pewnie się Andrzeju nie rozumiemy, bo Twoim tokiem rozumowania wszyscy mamy niesprawną biologię również i Ty.

Opublikowano
skoro biologia jest ok to po co stosować Purolite A520E to zbicia NO3?

I gdyby biologia była tak sprawna to po co ten blok Purolite A520E ?

A Ty dalej swoje:) haha

Purolite jest tylko i wyłącznie po to żebym nie musiał robić podmian, żeby pozbyć się NO3.

Ty nie masz Purolite, więc ganiasz z wiadrami czy w inny sposób, ale też pozbywasz się tego NO3, bo inaczej miałbyś wysokie, co nie oznacza, że masz niesprawną biologię, a wręcz przeciwnie. Wysokie NO3 oznacza, że biologia działa:)

Opublikowano
Co nie znaczy, że jak mamy NO3, to biologia nie jest ok. i nie jest sprawa. Pewnie się Andrzeju nie rozumiemy

....coś dziś nie możemy się zrozumieć:) Chyba jednak najpierw powinniśmy odpowiedzieć sobie co to znaczy :sprawna biologia. Bo chyba tutaj inaczej to postrzegamy..A temat znowu rzeka:)

-- dołączony post:

U nas się mówi, że biologia jest sprawna, kiedy zamknął się cykl azotowy
....a tak na marginesie on nigdy się nie zamyka:)

-- dołączony post:

że masz niesprawną biologię, a wręcz przeciwnie. Wysokie NO3 oznacza, że biologia działa


...no właśnie. Pytanie co to oznacza? :)

Opublikowano
...no właśnie. Pytanie co to oznacza?

Oznacza, że są bakterie, które przerabiają amoniak na NO2, są również bakterie, które NO2 przerabiają na NO3, a te "wyjeżdża" z akwa z podmianą lub Purolite'em, który nie ma wpływu na pracę tych bakterii.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.