Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł mi wytłumaczyć czego potrzebuję i jak wykonać ściemnianie diod power led 1W :)


Chciałbym wykonać oświetlenie składające sie z 10 x 1w power led 350ma, które miałoby możliwość ściemniania od 350ma do 0%.

Opublikowano

Jak to zrobisz to za chwilę napiszesz jak do tego zrobić nocne niebieskie też ściemniane aż do 0 to się zastanów nad docelowym rozwiązaniem bo dopiero wtedy poradzę jak to zrobić.

Chyba że twardo pozostajesz tylko przy białych 1W,

Opublikowano

Gotowa koncepcja już jest. Chcę zrobić lampę na 70 x 1W białe, 10 x 1W czerwone i 10 x 1W niebieskie. Białe będą działać bez ściemniania na full i tu nie mam problemu. Nie wiem za to jak w prosty sposób wykonać ściemnianie dla kanałów czerwonego i niebieskiego.


Z tego co mi się wydaje to takich ściemniaczy jak poniżej chyba niestety nie mogę wykorzystać w żaden sposób do power led?


Ściemniacz do taśma LED MANUALNY WYŁĄCZNIK RĘCZNY (5597749380) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/55/97/74/93/5597749380@@AMEPARAM@@16@@AMEPARAM@@55/97/74/93@@AMEPARAM@@5597749380

Opublikowano

Ja po przez zmianę napięcia regulowałem moc świecenia power LEDów.

Sam kiedyś zastanawiałem się nad konstrukcją ściemniacza. Koszt podzespołów będzie taki sam jak gotowego produktu.

Najważniejsze aby dobrać ściemniacz pod odpowiednią moc.

Opublikowano

To wyszło na moje zacząłeś od d.. strony.

Z każdym postem koncepcja się rozwija.:D


Ja ci dam alternatywę.


1/ wersja od razu docelowa do której dojdziesz sam małymi kroczkami albo od razu na skróty bez zbędnych kosztów.


Jest to wersja z regulacją oddzielnie każdego kanału białych, czerwonych i niebieskich w cyklu dobowym w pełni automatycznym z możliwością dalszej rozbudowy pod większy baniak co zapewne kiedyś nastąpi.:D


Czyli Zasilacz montażowy 12V -200W + sterownik RomanoLindano i do tego 3 kanału diod :


Pierwszy podłączony do G sterownika minusem 3nitki x4diody 12000K białe 1W 3V = 12V

DIODA 1W LED BIAŁA i KOLOROWA Z RADIATOREM diody (5716128627) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/57/16/12/86/5716128627@@AMEPARAM@@16@@AMEPARAM@@57/16/12/86@@AMEPARAM@@5716128627



Drugi podłaczony do sterownika pod R 6x deep red 2,3V = 13,8V

DIODA LED dual 1W czerwona DEEP RED 660nm z PCB (5555172000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Trzeci podłaczony do B 4x royal blue 1W 3,2V =12,8V

DIODA LED dual 1W niebieska ROYAL BLUE 450nm z PCB (5704947303) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Do tego zamów kolimatory na białe 30-45st a na kolorowe 60-90 st wtedy diody nie świecą po gałach tylko w baniak.

KOLIMATOR do DIOD powerLED 1W 3W 5W 9 rodzajów (5287556953) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/52/87/55/69/5287556953@@AMEPARAM@@16@@AMEPARAM@@52/87/55/69@@AMEPARAM@@5287556953



Całość osłoń od skraplania się i bryzgów wody


Alternatywą jest wersja sterowana pilotem tylko kabelek z wtykiem zasilacza potrzebny


ale tylko taki IR44


Kontroler Sterownik IR 44 do taśm LED RGB GW ALED (5578933944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/55/78/93/39/5578933944@@AMEPARAM@@14@@AMEPARAM@@55/78/93/39@@AMEPARAM@@5578933944



reszta jak powyżej.

diody równomiernie rozłożone po całej długości radiatora.

i co Pan na to?

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki za obszerną propozycję.

Żeby sprecyzować:

mam już skompletowaną prawie całość sprzętu: ledy white, deep red, royal blue, radiator, soczewki. Mam też zasilanie do białych ledów, które i tak będą pracować na max więc regulacja przy kanale białym nie jest mi potrzebna.


Szukam jakiegoś prostego rozwiązania, które pozwoli mi dołożyć do led białych po 10szt. royal blue i 10szt. deep red. Czyli zasilanie danego koloru ---> coś co pozwoli mi ściemnić ledy według potrzeb ---> nitka 10szt. led


I wszystkie te Power LEDy szlak trafi ze względu na wilgotność jaka panuje nad akwarium. Nie łatwiej zainwestować w gotowe moduły LED.


O to się nie martwię. W sieci jest wiele przykładów lamp na power led, które działają długi czas bez żadnych problemów z wilgocią. Pokrywę mam dodatkowo wentylowaną wiatrakami komputerowymi. Chcę zastosować power led z uwagi na większą wydajność w porównaniu do modułów.

Opublikowano
W sieci jest wiele przykładów lamp na power led, które działają długi czas bez żadnych problemów z wilgocią.


Uwierz mi wilgoć panująca na zewnątrz (nawet przy ulewie) jest niczym w porównaniu z tym co jest nawet pod wentylowaną pokrywą w akwarium. Już wielu próbowało, łącznie ze mną. Nie raz wytrzymują nawet rok, ale najczęściej padają po paru miesiącach lub nawet tygodniach.

Opublikowano

Apper uparty jesteś.

By światełko barwą białego dobrać sobie do własnego widzimisie to i białe muszą być regulowane.

Po drugie jak to będziesz gasił? białe pstryk a niebieskie z czerwonym czyli taki biskupi kolor powoli i wszystko na pstrykach. Telewizor też masz bez pilota i biegasz do niego by kanał przełączyć?

Uparłeś się też po 10szt red i blue a to wymaga róznych napięć bo jedne są na 2,3V x10szt więc trzeba zasilacz 23V a drugie są na 3,2V więc trzeba zasilacz na 32V.

Rób sobie jak uważasz jak nie słuchasz rad.

Jak sam wiesz lepiej to po co pytasz.

Opublikowano

Deccorativo tradycyjnie unosisz się kiedy ktoś nie chce zaakceptować w całości Twojej koncepcji. Ja pytałem tylko jak rozwiązać w prosty sposób zasilanie i ściemnianie nitki 10szt. led. Tyle chciałem się dowiedzieć. Za Twoje zaangażowanie dziękuję, ale pozwól, że resztę rozwiążę tak jak sobie zaplanowałem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.